• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
9

نرخ بیکاری در خراسان رضوی تک رقمی شد

  • کد خبر : 17011
  • ۰۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲
نرخ بیکاری در خراسان رضوی تک رقمی شد

دبیرخانه صنعت،  معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد که بعد از چندین سال نرخ بیکاری در استان تک رقمی شد و این نرخ از ۱۵ درصد به ۸٫۷ درصد رسیده است. به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فیروز ابراهیمی امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی وقف و علم وفناوری با اشاره به اینکه همایش‌‌هایی […]

دبیرخانه صنعت،  معدن و تجارت خراسان رضوی اعلام کرد که بعد از چندین سال نرخ بیکاری در استان تک رقمی شد و این نرخ از ۱۵ درصد به ۸٫۷ درصد رسیده است.
به گزارش ایسنا- منطقه خراسان، فیروز ابراهیمی امروز در نشست خبری نخستین همایش ملی وقف و علم وفناوری با اشاره به اینکه همایش‌‌هایی در پایان سال جاری برگزار می‌شوند، اظهار کرد: با توجه به اینکه به پایان سال نزدیک هستیم، همایش وقف علم و فناوری در نهم اسفند ماه را خواهیم داشت، از دیگر همایش‌ها می‌توان به همایش مانا اشاره کرد که در جهت اشتغال مددجویان بهزیستی است، همایش بین المللی موانع سرمایه گذاری در کشور با حضور اساتید کشورهای توسعه یافته با همکاری دانشگاه آزاد اسلامی و خانه صنعت، معدن و تجارت برگزار خواهد شد.
وی با تاکید بر اینکه نرخ بیکاری در استان به ۸٫۷ کاهش یافته، خاطر نشان کرد: بعد از چندین سال، نرخ بیکاری در استان تک رقمی شد و این نرخ از ۱۵ درصد به ۸٫۷ درصد رسیده است. استان خراسان رضوی در ۵ استان برتر که کمترین نرخ بیکاری را دارند، قرار گرفته است. ما در حوزه صادرات کشور افزایش ۱۶ درصدی نسبت به سال گذشته در سال جاری داشتیم، این امر اتفاقی بسیار مهم در استان تلقی می‌شود.
دبیر خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با اشاره به نزدیک شدن به مرز سرمایه‌گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در استان تصریح کرد: در حال حاضر به سرمایه گذاری ۱۵ هزار میلیارد تومانی در صنعت و معدن خراسان رضوی نزدیک می‌شویم، امیدواریم تا پایان سال از این مرز عبور کنیم که امری بسیار مهم و عالی در حوزه اقتصاد استان رخ داده است، دومین نرخ مشارکت در کشور متعلق به استان خراسان رضوی است یعنی حدود ۴۳ درصد نرخ مشارکت در کشور داریم.
ابراهیمی عنوان کرد: در خصوص حوزه وقف علم و فناوری باید به این نکته اشاره کنم که اکثر مردم به موضوعات مختلفی در حوزه اوقاف توجه می کنند به عنوان مثال یک‌‌چهارم از بیمارستان‌های کشور به صورت وقف ساخته شده‌اند. این امر در سایر مسائل مانند مدرسه سازی، ایجاد کتابخانه ها و… دیده می‌شود و به وقف در حوزه علم و فناوری کمتر توجه شده است، امیدواریم این مساله نیز با محوریت اداره کل امور اوقاف و خیریه و دانشگاه فردوسی مشهد عملیاتی شود.
وی با اشاره اهمیت بخش خصوصی در کشور اظهار کرد: بخش خصوصی علی رغم رسیدگی به تمام مسئولیت‌‎های خود علاوه بر سختی در حوزه کسب و کار، به مسئولیت‌های اجتماعی خود نیز توجه می کند اما هنوز فاصله زیادی با سایر کشورها داریم، در کشورهای توسعه یافته تمام موارد حمایتی و آسیب دیدگان اجتماعی حدود ۹۰ درصد توسط بخش خصوصی حمایت می شود، امیدواریم این فرهنگ در بین فعالان اقتصادی ترویج شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17011

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 2در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 2
  1. با این وجود هنوز در خراسان رضوی که یکی از مهم ترین استان های ایران و کلان شهر مشهد در اون واقع شده، حدود ۳۰۰ هزار نفر بیکار داریم. اما باز هم خداروشکر این آمار کاهش چشمگیری داشته…

  2. از سایت خوب تان ممنونم ! جالب بود !

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.