• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

میزگرد “همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد”

  • کد خبر : 17136
  • ۰۸ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
میزگرد “همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد”

حسن حسینی نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در پیش نشست همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد گفت: کشور ایران از شهرت خوبی در حوزه مزایای اقتصادی و تجارت در جهان برخوردار است و همین موضوع باعث شده در بین رقبای خود یک گام جلوتر باشد. حسن حسینی افزود: برای حضور […]

حسن حسینی نایب رییس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران نیز در پیش نشست همایش تجاری ایران و ایتالیا در مشهد گفت: کشور ایران از شهرت خوبی در حوزه مزایای اقتصادی و تجارت در جهان برخوردار است و همین موضوع باعث شده در بین رقبای خود یک گام جلوتر باشد.
حسن حسینی افزود: برای حضور در جامعه بین المللی و بازارهای جهانی نیاز است در گام نخست وضع خودمان را روشن و برای بهتر شدن شرایط تجارت و تسهیل آن تصمیماتی اتخاذ کنیم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: ظرف چند سال اخیر نتواستیم از ظرفیت بوجود آمده برای توسعه صادرات به کشورهای جهان استفاده کنیم لذا باید در این زمینه چاره اندیشی شود و این مهم مستلزم تسهیل شرایط بانکی و شفاف سازی در قوانین است.

محمدعلی امیرفخریان  دراین نشست اقلام صادراتی ایران را به ایتالیا شامل آهن و فولاد، پوست خام، کود اوره، پکیج، زعفران و کفپوش ذکر و بیان کرد: همچنین در این مدت ۱،۱ میلیارد دلار کالا از ایتالیا به ایران وارد شد که سهم خراسان رضوی از این میزان چهار میلیون دلار بود.
وی عمده اقلام وارداتی از ایتالیا را نیز شامل قطعات آسانسور، مکملهای دارویی، قطعات موتور صنعتی و قالب بندی ذکر و بیان کرد: تجارت با ایتالیا به افزایش صادرات کمک می کند و دولت با دیپلماسی خود شرایطی را بوجود آورده که ارتباطات و تبادلات تجاری با کشورهای اروپایی بهتر از گذشته شده است.
رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی افزود: بر این اساس همایش تجاری ایران و ایتالیا با حضور رایزن بازرگانی ایران در ایتالیا و جمعی از تجار، اقتصاددانان و تولیدکنندگان ۱۲اسفند جاری در مشهد برگزار می شود. بهبود فضای کسب و کار، اخلاق تجاری و شراکت در ایتالیا، ظرفیتهای وارداتی و صادراتی ایتالیا، بررسی روابط بانکی دو کشور و تنظیم قرارداد تجاری رویکردهای این همایش هستند.
رئیس اتحادیه صادرکنندگان و واردکنندگان خراسان رضوی نیز در این نشست گفت: پیشینه تاریخی صادرات و واردات این استان نشان می دهد تجارت در خراسان رضوی یک تجارت غرب پسند است لذا برگزاری همایش تجاری ایران و ایتالیا نتایج خوبی به همراه خواهد داشت.
محمدحسین روشنک افزود: استقبال سرمایه گذاران و تجار خراسانی برای حضور در نمایشگاههای داخلی و خارجی کمتر از سایر استانها است لذا باید تلاش کرد مزایای شرکت در اینگونه نمایشگاهها و زمینه ای که برای تجارت بهتر با کشورهای دیگر و شناسایی بازارهای جهانی بوجود می آید بیشتر تشریح شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17136

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.