• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
7

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: راه اندازی طرح‌های نیمه کاره معدنی،جایگاه فعلی ایران را ارتقا می‌دهد

  • کد خبر : 17305
  • ۱۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۹:۲۹
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرد: راه اندازی طرح‌های نیمه کاره معدنی،جایگاه فعلی ایران را ارتقا می‌دهد

کرباسیان گفت: راه اندازی طرح‌های نیمه کاره معدنی در آینده، سبب ارتقای جایگاه فعلی ایران در جهان خواهد شد. به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کرباسیان رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در حاشیه پنجمین همایش بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: ایران در […]

کرباسیان گفت: راه اندازی طرح‌های نیمه کاره معدنی در آینده، سبب ارتقای جایگاه فعلی ایران در جهان خواهد شد.

به گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، مهدی کرباسیان رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی در حاشیه پنجمین همایش بهره‌وری معادن و صنایع معدنی ایران اظهار کرد: ایران در رتبه پانزدهم کشورهای معدنی دنیا قرار دارد اما بدون شک راه اندازی طرح‌های نیمه کاره معدنی در آینده، سبب ارتقای جایگاه فعلی ایران در جهان خواهد شد.

وی با اشاره به مدیریت‌های بدون بهره‌وری در صنعت بیان کرد: برخی مواقع شاهد بودیم که شایسته سالاری فقط به صورت یک شعار مطرح می‌شد اما در واقع هیچ‌گاه اجرا نمی‌شد.

به گفته وی؛ اکنون با بحرانی به نام پایین بودن بهره‌وری در کل سیستم اداری، صنعتی و معدنی کشور روبرو هستیم.

کرباسیان تصریح کرد: سایه سنگین اقتصاد نفتی همیشه بر سایر صنایع تأثیر گذاشته است و مانعی در جهت رشد نرخ بهره‌وری به حساب می‌آید. ترکیب این نوع اقتصاد با سیاست، موجب تضعیف بهره‌وری در کشور می‌شود.

رئیس هیأت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی اضافه کرد: از نظر فناوری نسبت به دنیا عقب هستیم و باید از تجربیات کشورهایی مانند چین که توانستند با سرمایه و دانش خارجی اقتصاد خود را حرکت داده و به رونق شگرفی دست یابند، استفاده کنیم.

رئیس هیأت عامل ایمیدرو با بیان اینکه جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی اکنون جایگاه خوبی پیدا کرده است، گفت: از آنجایی که جایزه بهره وری معادن و صنایع معدنی با شاخص‌های سازمان ملی بهره وری تطبیق دارد، توانسته در رتبه بندی جوایز بهره وری قرار بگیرد.

کرباسیان در پایان یادآور شد: با وجود اینکه سهم معدن و صنایع مدعی در اقتصاد ایران، حدود ۶ درصد اعلام شده است اما در صادرات غیرنفتی سهمی نزدیک به ۲۵ درصد دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17305

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.