• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
13

معاون وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:امسال احیاء واحدهای صنعتی راکد جدی‌تر دنبال می‌شود/ برای احیای ۱۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه ریزی شده است

  • کد خبر : 32789
  • ۰۱ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۹
معاون وزیر صمت در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد:امسال احیاء واحدهای صنعتی راکد جدی‌تر دنبال می‌شود/ برای احیای ۱۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی برنامه ریزی شده است

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بنا داریم ۱۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از آن‌ها را با کمک استانداری‌ها و دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگردانیم که سهم این استان نیز ۲۵ واحد است. به گزارش شاتا به نقل […]

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: بنا داریم ۱۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از آن‌ها را با کمک استانداری‌ها و دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگردانیم که سهم این استان نیز ۲۵ واحد است.

به گزارش شاتا به نقل از سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، علی رسولیان در جریان سفر به استان کهگیلویه و بویراحمد در دیدار با نماینده ولی فقیه و امام جمعه یاسوج با اشاره به این‌که ایجاد زیرساخت‌ها و شرایط لازم برای بنگاه‌های اقتصادی یکی از برنامه‌های مهم سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی است، افزود: سال گذشته با بازگشت بیش از ۱۵۵۷ واحد صنعتی راکد به چرخه تولید، کاهش واردات برخی کالاها و واگذاری اراضی برای ایجاد شهرک‌های صنعتی، سال خوبی برای بخش صنعت کشور بود.

وی اضافه کرد: در سال جاری نیازمند تقویت زیرساخت‌ها و فعال شدن بنگاه‌های اقتصادی هستیم و بسته‌های حمایتی و تشویقی جدیدی را نیز برای سرمایه گذاران و شرکت‌های دانش بنیان در شهرک‌ها و نواحی صنعتی تعریف کرده‌ایم.

رئیس هیأت مدیره و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران ادامه داد: در سفر به استان پرظرفیت کهگیلویه و بویراحمد تفاهم ‌نامه‌ای با استانداری منعقد و مبلغ ۵۰ میلیارد تومان برای تأمین و ایجاد زیرساخت‌ها برای استان درنظر گرفته شد که قبلاً به حساب استان واریز شده است.

رسولیان بیان کرد: شهرک‌ها و نواحی صنعتی به‌ویژه در شهرک صنعتی شماره ۳ یاسوج و سایر شهرستان‌ها نیازمند توسعه است که در این تفاهم ‌نامه شاهد پیشرفت آن‌ها خواهیم بود.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی ایجاد ۱۰۰۰ کارگاه صنعتی در شهر‌ک‌ها و نواحی صنعتی کشور اظهار داشت: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد ۲۰ کارگاه است.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: امسال موضوع احیاء واحدهای صنعتی راکد را جدی‌تر دنبال می‌کنیم و بنا داریم ۱۶۰۰ واحد راکد در شهرک‌ها و نواحی صنعتی و ۴۰۰ واحد در خارج از آن‌ها را با کمک استانداری‌ها و دستگاه قضایی به چرخه تولید بازگردانیم که سهم این استان نیز ۲۵ واحد است.

رسولیان به برنامه احیاء مسئولیت اجتماعی شرکت‌ها در چارچوب اقتصاد مقاومتی نیز اشاره کرد و مشارکت کامل تمامی ارکان حاکمیت در استان‌ها و شهرستان‌ها را ضامن تحقق اقتصاد مقاومتی و توانمند سازی مناطق محروم کشور عنوان کرد.

در شهرک‌های صنعتی ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بسیاری خوابیده که باید از آن‌ها استفاده شود

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد نیز در این دیدار گفت: افکاری هست که ملت را باور ندارد؛ برخی‌ها موشک و واکسن تولید داخل را هنوز باور نکرده‌اند، چرا که این دسته افراد خودباخته بوده و پیشرفت‌های کشور خوشایند آن‌ها نیست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی افزود: دولت‌ها باید چابک باشند و از ظرفیت‌های بخش خصوصی بیشتر استفاده کنند؛ چرا که در همه ابعاد اگر مردم وسط میدان باشند، جامعه موفق خواهد شد.

وی اضافه کرد: در همه مسائل سیاسی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی اگر از ظرفیت‌های مردمی استفاده کنیم، بیشتر به موفقیت خواهیم رسید؛ چرا که ظرفیت‌های دولتی محدود است و ظرفیت‌های مردمی بی‌پایان است. بنابراین در این زمان که در شرایط تحریم‌های همه جانبه دشمن هستیم، بهترین راه استفاده از ظرفیت مردم در بخش خصوصی است که باید این ظرفیت را فعال کنیم.

امام جمعه یاسوج ادامه داد: بر اساس منویات رهبری و تأکید معظم له، تا حدود زیادی در سایه تحریم با فعال کردن بخش خصوصی موفق شدیم؛ چرا که توانمندی‌های زیادی داریم که در شرایط سخت ظاهر می‌شوند و در شرایط عادی این ظرفیت ها خودشان را نشان می‌دهند.

حسینی تأکید کرد: نباید سر سفره دیگران بنشینیم تا بیگانگان برای ما تعیین تکلیف کنند، برای ما قانون وضع کنند و در همه امورات حتی اندیشیدن ما دخالت کنند. ملتی که دانشمندان بزرگی مثل بوعلی سینا، شیخ بهایی، فارابی و سایرین را داشته و گذشته و پیشینه این ملت بهتر از دیگران بوده، نباید سر سفره دیگران بنشیند. شایسته نیست که صنعت و تولید و حوزه فرهنگ نیازمند به دیگران باشد، چرا که فرهنگی بالاتر از الهامات الهی، زاییده کلام وحی و بیان انسان‌های عالم و بزرگ نیست.

وی اظهار داشت: تا وقتی که ظرفیت‌های بزرگ داریم، نباید در اقتصاد و معیشت ضعیف باشیم تا بیگانگان برای ما تصمیم بگیرند و اخلاق و معنویت خود را از دست بدهیم.

نماینده ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: هنوز برخی افکار داخلی وجود دارد که این ملت را ملتی ناتوان تلقی می‌کنند و حرف آن‌ها همیشه “نمی‌توانیم” است که باید سر سفره دیگران بنشینیم. افکاری هست که ملت را باور ندارد. برخی‌ها موشک و واکسن تولید داخل را هنوز باور نکرده‌اند، چرا که این دسته افراد خودباخته بوده و پیشرفت‌های کشور خوشایند آن‌ها نیست، تنها از دیگران تعریف می‌کنند و ملت و دانشمندان و تولید داخلی را سرکوب می‌کنند.

حسینی اضافه کرد: زیرساخت‌های خوبی در شهرک‌های صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد وجود دارد که اگر مدیریت و سازماندهی شوند، می‌توان در تولید و اشتغال در همین دوره تحریم عملکرد فراتر از تصور داشت.

وی ادامه داد: در هر بخشی که تحریم شدیم، در همان بخش جلو رفتیم. ۴۲ سال تمام با استکبار می‌جنگیم، آن‌ها ضعیف‌تر شده و ما قوی‌تر شدیم. در دوره‌ای توان مقابله با دشمن را نداشتیم، اما اکنون در هر زمینه‌ای امکان مقابله با آن‌ها را داریم.

امام جمعه یاسوج تصریح کرد: در شهرک‌های صنعتی این استان ظرفیت‌ها و سرمایه‌های بسیاری خوابیده که باید از این ظرفیت‌ها استفاده شود. هرچند که باید از استاندار به دلیل پیگیری‌ها و از مسئولان شهرک‌های صنعتی به دلیل جدیت در کار قدردانی کنیم، اما باید از ظرفیت‌های خود نیز به‌خوبی و درستی استفاده کرد تا در تولید و اشتغال و معیشت مردم استان گام‌های بلندتری برداریم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32789

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.