• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت: روش محاسبه نرخ بیکاری مورد قبول نیست

  • کد خبر : 13066
  • ۲۴ مهر ۱۳۹۶ - ۸:۳۰
معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت: روش محاسبه نرخ بیکاری مورد قبول نیست

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارهای ارائه شده توسط دولت در خصوص نرخ بیکاری کشور صحیح است اما روش محاسبه این آمار و داده‌های اندازه‌گیری شده مورد قبول نیست و باید اصلاح شود. بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این‌که هر شخصی در هفته یک ساعت کار کند، جزو […]

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت گفت: آمارهای ارائه شده توسط دولت در خصوص نرخ بیکاری کشور صحیح است اما روش محاسبه این آمار و داده‌های اندازه‌گیری شده مورد قبول نیست و باید اصلاح شود.

بیژن پناهی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: این‌که هر شخصی در هفته یک ساعت کار کند، جزو نیروهای شاغل به حساب آید و دولت در آمار، آن فرد را به عنوان بیکار تلقی نکند، روشی اشتباه است و باید تصحیح شود.

وی افزود: اگر دولت با این روش نرخ بیکاری را اعلام کند، باعث می‌شود آمارهای ارائه شده در این زمینه از واقعیت مقداری دور باشد.

پناهی زاده تصریح کرد: دولت اگر برای محاسبه نرخ بیکاری، شخصی را مدنظر قرار دهد که ۱۵ روز در ماه کار می‌کند، قطعا آمار نرخ بیکاری چندین برابر افزایش پیدا خواهد کرد، زیرا تعداد افرادی که هفته‌ای یک ساعت کار می‌کنند با افرادی که در ماه ۱۵ روز به بالا کار می‌کنند بسیار تفاوت دارد و بیشتر هستند.

وی عنوان کرد: بر اساس آمارهای دولت، در حال حاضر حدود سه میلیون بیکار وجود دارد اما در واقعیت مردم این مساله را حس نمی‌کنند و نرخ بیکاری از این میزان بالاتر است و دلیل این مساله نیز آن است که دولت روش و داده‌های متفاوتی را برای سنجش نرخ بیکاری مدنظر قرار می‌دهد.

پناهی زاده ادامه داد: آمارهای ارائه شده توسط دولت در خصوص نرخ بیکاری کشور صحیح است اما روش محاسبه این آمار و داده‌های اندازه‌گیری شده مورد قبول نیست.

وی افزود: داده‌ها و روش محاسبه‌ای که دولت بر اساس آن نرخ بیکاری را تعیین می‌کند، با واقعیت بیکاری تفاوت بسیاری دارد و باید اصلاح شود.

معاون خانه صنعت، معدن و تجارت خاطرنشان کرد: باید روش محاسبه نرخ بیکاری عوض شود و از طریق چهار یا پنج روش نسبت به محاسبه نرخ بیکاری اقدام کرد تا آمارهای ارائه شده در بحث نرخ بیکاری به واقعیت نزدیک‌تر شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13066

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.