• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

مصالح ۴ میلیون مسکن با ممنوعیت چگونه تامین می‌شود؟

  • کد خبر : 33328
  • ۲۸ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۰
مصالح ۴ میلیون مسکن با ممنوعیت چگونه تامین می‌شود؟

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در ابتدای کار باید جلو صادرات فولاد و سیمان برای اجرای این طرح گرفته و نیاز این طرح را از این طریق تامین کند. بیژن پناهی زاده، معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین مصالح […]

معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: در ابتدای کار باید جلو صادرات فولاد و سیمان برای اجرای این طرح گرفته و نیاز این طرح را از این طریق تامین کند.

بیژن پناهی زاده، معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در گفت‌وگو با  خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره تامین مصالح و زیر ساخت‌های مورد نیاز ساخت یک میلیون مسکن در سال، اظهار کرد: دولت اگر بخواهد سالانه یک میلیون واحد مسکن بسازد و متوسط متراژ هر ساختمان را هم ۷۰ متر مربع در نظر بگیریم باید حدود ۷۰ میلیون متر مربع ساختمان بسازد که به علاوه ۴۰ میلیون مترمربع مشاعات در مجموع به ۱۱۰ میلیون متر مربع خواهد رسید.
او ادامه داد: زیر ساخت‌های اجرای این طرح از جمله نیرو انسانی، زمین مصالح ساختمانی، سنگ، آهک، شن و ماسه و از همه مهمتر سیمان و فولاد در کشور قابل تامین است. اگر هزینه تمام شده برای ساخت هر متر مربع واحد مسکونی و مشاعات آن را ۵ میلیون تومان باشد به حدود ۵۵۰ هزار میلیارد تومان منابع مالی احتیاج داریم. دولت باید مشخص کند از چه محلی این سرمایه را تامین خواهد کرد تا باعث ایجاد تورم در کشور نشود.

پناهی زاده تصریح کرد: در ابتدای کار باید جلوی صادرات فولاد و سیمان برای اجرای این طرح گرفته شود تا نیاز داخل را از این طریق تامین کرده و زمینه ساخت یک میلیون مسکن در سال را فراهم کند. اگر صادرات فولاد و سیمان ادامه پیدا کند امکان تامین مصالح مورد نیاز این حوزه وجود نخواهد داشت.
معاون معدنی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران تصریح کرد: اگر هزینه مورد نیاز ساخت این تعداد واحد یعنی مبلغ ۵۰۰ تا ۵۵۰ هزار میلیارد تومانی که پیش از این به آن اشاره کردیم از طریق استقراض از بانک مرکزی تامین شود می‌تواند باعث ایجاد تورم در کشور شود بنابر این مشخص شدن محل تامین نقدینگی مورد نیاز این پروژه اهمیت بسیار زیادی دارد. استقراض این حجم از نقدینگی ممکن است باعث ایجاد تورم ۳۰ تا ۴۰ درصدی در کشور شود.
او با اشاره به کاهش قیمت سیمان در بازار تصریح کرد: با تدابیر وزارت صمت قیمت سیمان حدود ۳۰ درصد نسبت به ۳ ماه قبل کاهش پیدا کرده است که نتیجه افزایش تولید و ناشی از بهبود شرایط تامین برق است. امیدوار هستیم این تامین برقی که تا به امروز انجام شده ادامه پیدا کند تا شاهد تداوم کاهش نرخ فروش سیمان در بازار باشیم.
پناهی گفت: به طور کلی امکان اجرای این طرح در کشور وجود دارد، اما به شرط آن که شرایط نام برده درنظر گرفته شده باشد تا هم در تامین مواد اولیه و مصالح و هم در تامین نقدینگی با مشکل مواجه نشویم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33328

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.