• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

مالیات اتفاقی چیست و از چه کسانی اخذ می‌شود؟

  • کد خبر : 14848
  • ۲۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
مالیات اتفاقی چیست و از چه کسانی اخذ می‌شود؟

یکی از بخش های مالیاتی در بودجه سال ۹۷ تحت عنوان مالیات اتفاقی مطرح شده است؛مالیاتی که در ردیف۱۱۰۳۰۲ جدول درآمدهای دولت پیش بینی شده است،اما سئوال این است که مالیات اتفاقی یعنی چه؟ به گزارش خبرآنلاین، مالیات اتفاقی یا Capital gain tax  مالیاتی است که در بودجه بیشتر کشورها پیش بینی می شود. این […]

یکی از بخش های مالیاتی در بودجه سال ۹۷ تحت عنوان مالیات اتفاقی مطرح شده است؛مالیاتی که در ردیف۱۱۰۳۰۲ جدول درآمدهای دولت پیش بینی شده است،اما سئوال این است که مالیات اتفاقی یعنی چه؟

به گزارش خبرآنلاین، مالیات اتفاقی یا Capital gain tax  مالیاتی است که در بودجه بیشتر کشورها پیش بینی می شود. این درآمد اتفاقی سالهاست که در ردیف بودجه های کشور وجود داشته اما غالبا به چشم نیامده است.

در لایحه بودجه سال آینده کل کشور،میزان مالیات اتفاقی رقمی حدود ۵ میلیارد تومان در نظر گرفته است.

محمدکردبچه مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه در این رابطه به خبرآنلاین گفت:« مالیات اتفاقی برای درآمدهای اتفاقی است؛ مثلا در قرعه کشی یا جوایزی برنده می شود،این درآمد مشمول مالیات است.چون درآمد آنها اتفاقی است.»

او اضافه می کند:«البته آنچه در بخش مالیات ها دیده نشده ولی در  اکثر کشورها این نوع مالیات دریافت می شود،لایحه مالیات بر افزایش سرمایه است. فرض کنید؛یک نفر چند ماشین یا چند خانه داشته باشد که ارزش آنها در یک برهه زمانی یکسان باشد، اما یکباره قیمت ماشین چندبرابر شده و خانه ثابت می ماند. یعنی ثروت کسی که خودرو دارد،بیشتر می شود.این افزایش سرمایه محسوب می شود و د راکثر کشورها از آن مالیات گرفته می شود.»

کردبچه تصریح کرد: «چون این مالیات ناشی از فعالیت افراد نیست و به صورت اتفاقی بدست آمده،باید مشمول مالیات باشد. Capital gain tax  یکی از ارکان مالیات در کشورهای پیشرفته است، اما در با وجودی که در لایحه مالیات های مستقیم پیش بینی شده بود، حذف شد.»

مشاور رییس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد:« باید دنبال مالیات ها و پایه مالیات های جدید بود و نه افزایش نرخ مالیات؛زیرا افزایش نرخ مالیات به مردم فشار وارد می کند.»

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14848

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.