• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
16

لایحه تجارت چوب لای چرخ فعالیت مردم است/ نظرات خانه صنعت و معدن ایران در تدوین لایحه شنیده نشد

  • کد خبر : 27937
  • ۲۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۹:۳۹
لایحه تجارت چوب لای چرخ فعالیت مردم است/ نظرات خانه صنعت و معدن ایران در تدوین لایحه شنیده نشد

جلال الدین محمودی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس در خصوص چگونگی تدوین لایحه تجارت گفت: به عنوان خانه صنعت ایران یک سال است از رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس برای گفتگو در خصوص لایحه تجارت تقاضای وقت کرده‌ایم اما […]

جلال الدین محمودی رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت و معدن ایران در گفت‌و‌گو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبری توانا خبرگزاری فارس در خصوص چگونگی تدوین لایحه تجارت گفت: به عنوان خانه صنعت ایران یک سال است از رئیس کمیسیون حقوقی و قضائی مجلس برای گفتگو در خصوص لایحه تجارت تقاضای وقت کرده‌ایم اما به ما وقتی ندادند.

وی ادامه داد: ما با رئیس کمیسون حقوقی، رئیس مجلس، معاون اول رئیس جمهوری و رئیس جمهور نیز مکاتبه داشتیم اما به هیچ یک از این درخواست‌ها پاسخ داده نشد، متن این مکاتبات موجود است.

محمودی با انتقاد از نحوه برخورد مسئولین در زمینه پاسخگویی،گفت: این یعنی ۸۶ هزار واحد تولیدی ذیل خانه صنعت ایران نتوانسته‌اند با یک نماینده و یا کمیسیون مربوطه درباره لایحه تجارت ارتباط برقرار کند، در حالی که قانون تجارت ترکیبی از حقوق و اقتصاد است.

وی با اشاره به تهیه پیش‌نویس درباره لایحه تجارت توسط خانه صنعت ایران، ادامه داد: سوال اینجاست که آیا نباید برای تغییر در این قانون در سال رونق تولید از بدنه تولید کشور مشورتی گرفته می‌شد؟ رئیس خانه صنعت ایران از یک سال و نیم قبل مکاتبه کرده و حتی پیش نویسی نه تنها در مورد قانون تجارت بلکه در موضوعاتی مانند قانون مالیات بر ارزش افزوده تهیه کردیم اما نتیجه‌ای حاصل نشد.

*نمایندگان باید نظر حوزه‌های اقتصادی را می‌گرفتند

رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی خانه صنعت ایران با اشاره به پیشنهادات خانه صنعت برای بند بند لایحه جدید تجارت گفت: نمایندگان باید برای هر کدام از مفاد لایحه نظر حوزه‌های اقتصادی را می‌گرفتند؛ در حال حاضر هر روز یک کارخانه تعطیل می‌شود اما از آن طرف قوانینی تصویب می‌کنند که چوب لای چرخ فعالیت مردم می گذارد.

محمودی با انتقاد از دیدگاه موافقان لایحه تجارت که قدیمی بودن قانون تجارت فعلی را دلیل بر تغییر قانون می دانند، بیان کرد: برخی می گویند چون قانون قبلی مصوب سال ۱۳۱۱ بوده و لایحه جدید در هر صورت بهتر از قبلی است  اما باید گفت بستگی دارد چه کسی بخواهد این تغییر در قوانین را اعمال کند و چگونه اجرا شود چرا که در سال ۱۳۴۳در متن قانون آمد که بانک ها و بیمه‌ها نباید هیچ کارخانه‌ای را تعطیل کنند اما اصلا این قانون اجرا نشد.

*لابی قوی دولتی پشت پرده تصویب لایحه تجارت

وی با تاکید بر اینکه این لایحه با لابی قوی دولتی نگاشته شده است خاطر نشان کرد: در این لابی، بخش‌های دولتی مثل بانک ها و سازمان امور مالیاتی ورود کردند و الا مگر شوخی است که در تدوین لایحه تجارت ما به نمایندگی از ۸۶ هزار واحد تولیدی نتوانیم با نمایندگان کمیسیون مربوطه ارتباط برقرار کنیم و نظراتمان را بگوییم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=27937

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.