• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
13

فعالان اقتصادی چگونه برای میهمانان خارجی خود ویزا دریافت کنند؟

  • کد خبر : 14430
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۵۵
فعالان اقتصادی چگونه برای میهمانان خارجی خود ویزا دریافت کنند؟

سامانه روادید الکترونیکی (e-visa) که از ۲۴ تیرماه ۱۳۹۵ به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود، از بهمن‌ماه سال گذشته در دسترس همگان قرار گرفته است و متقاضیان صدور روادید باید از این مسیر نسبت به دریافت ویزا از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند. به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، از ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، […]

سامانه روادید الکترونیکی (e-visa) که از ۲۴ تیرماه ۱۳۹۵ به‌صورت آزمایشی راه‌اندازی شده بود، از بهمن‌ماه سال گذشته در دسترس همگان قرار گرفته است و متقاضیان صدور روادید باید از این مسیر نسبت به دریافت ویزا از وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری اتاق ایران، از ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، در سامانه جدید تقاضای روادید الکترونیک وزارت امور خارجه به نشانی e_visa.mfa.ir برای شرکت‌های ثبت‌شده قانونی نیز این امکان مهیا شده است که جهتدرخواست صدور ویزا برای میهمانان خارجی خود به این سامانه مراجعه کنند.

تمامی افراد، شرکت‌ها، آژانس‌ها، سازمان‌ها و دستگاه‌های دولتی باید ویزای درخواستی خود برای افراد مورد نظر خود را از طریق این سامانه پیگیری کنند.

بر اساس این گزارش متقاضیان استفاده از این سامانه پس از ثبت‌نام و دریافت نام کاربری و رمز عبور امکان دسترسی به سامانه روادید الکترونیکی خواهند داشت و البته برای ثبت درخواست روادید، شماره تلفن همراه و پست الکترونیکی ثبت‌شده در سامانه باید فرایند تأیید را طی کند.

سامانه جدید تقاضای روادید الکترونیک، برای خدمت‌رسانی بهتر و کاهش حضور فیزیکی مراجعان به نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور راه‌اندازی شده و امکان درخواست فردی روادید و همچنین تعیین وضعیت درخواست‌های ثبت‌شده سامانه را مهیا کرده است.

از سوی دیگر شرکت‌های معتبر خصوصی و دولتی که قصد دعوت از متخصصان و یا تجار خارجی برای حضور در ایران را دارند می‌توانند از طریق لینکی که در قسمت شرکت‌های خصوصی وجود دارد، اقدام به ثبت درخواست روادید کنند.

همچنین آژانس‌های مسافرتی و گردشگری معتبر نیز می‌توانند از طریق لینکی که در اختیار آنها قرار داده‌شده برای ثبت درخواست روادید برای مسافران خود اقدام کنند.

در این سامانه، سازمان‌ها و نهادهای دولتی نیز که قصد میزبانی افراد خارجی را دارند، به لینکی دسترسی دارند که امکان ثبت درخواست روادید برای میهمانان آنها را مهیا می‌کند.

در بخش دیگری از این سامانه، لینکی در اختیار بانک‌ها و مراکز پزشکی مورد تأیید نمایندگی‌های جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور قرار داده‌شده و می‌توانند برای تأیید پرداخت هزینه‌های مربوطه و بررسی‌های پزشکی متقاضیان درخواست روادید، از طریق آن لینک وارد سامانه شوند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14430

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.