• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
8

شریعتمداری: ارائه پیش نویس نقشه راه صنایع معدنی به مجلس /طرحی برای تعویق اجرای ۵ ساله مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی تنظیم شود

  • کد خبر : 13515
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۴:۳۶
شریعتمداری: ارائه پیش نویس نقشه راه صنایع معدنی به مجلس /طرحی برای تعویق اجرای ۵ ساله مالیات بر ارزش افزوده واحدهای تولیدی تنظیم شود

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از مهم ترین اهداف کشور را استفاده از تغییرات تکنولوژی در تولید کالاها و خدمات دانست و گفت: تغییرات تکنولوژی به نظر آسان می آید اما هماهنگی تغییرات تکنولوژی با صنعت نیازمند زمان است و باید اقتصاد ایران و صنعت متکی […]

به گزارش ایرنا، محمد شریعتمداری با حضور در کمیسیون صنایع و معادن مجلس یکی از مهم ترین اهداف کشور را استفاده از تغییرات تکنولوژی در تولید کالاها و خدمات دانست و گفت: تغییرات تکنولوژی به نظر آسان می آید اما هماهنگی تغییرات تکنولوژی با صنعت نیازمند زمان است و باید اقتصاد ایران و صنعت متکی به منابع باشد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت در ادامه با بیان اینکه استفاده از شرکت های دانش بنیان یکی از استراتژی های صنعت است، افزود: نوآوری در صنعت فولاد در کشور شکل گرفته است، همچنین با دانش معدن نیز توانسته ایم نمونه های آماده ای را ایجاد کنیم و راندمان تولید را در این بخش ها افزایش دهیم.
عضو کابینه دولت اعتقاد دارد که رباتیک کردن خودروسازی بر محور برق و گاز از جمله فعالیت هایی است که می تواند در زمینه استفاده از شرکت های دانش بنیان به نتیجه سریع برسد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه پیش نویس نقشه راه صنایع معدنی تهیه شده است، ادامه داد: این پیش نویس در اختیار نمایندگان قرار می گیرد تا نکات خود را به آن افزوده و در نهایت بعد از تائید اجرایی شود، این پیش نویس در بخش هایی چون گسترش سرمایه گذاری، توسعه اکتشاف، توسعه بازار صادرات، ایجاد زیرساخت های فیزیکی، افزایش بهره وری صنایع معدنی، بهبود فضای کسب و کار و رشد تولید و کیفیت واحدهای تولیدی تهیه شده است.
شریعتمداری با بیان اینکه در حوزه مدیریت واردات برنامه جامع تهیه شده است، بیان داشت: اجرای این برنامه یک شبه نخواهد بود بلکه باید در زمان بندی مشخصی به سمت افزایش توان تولید حرکت کنیم، از سوی دیگر با افزایش نرخ تعرفه واردات موضوع را مدیریت کنیم، این در حالی است که مقام معظم رهبری از منع واردات صحبت کرده اند.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه با کنترل ثبت سفارش و ایجاد تعرفه ها با رقم بالا می توان از تولید حمایت کرد، اضافه کرد: در حوزه مدیریت صادرات موانع متعددی وجود دارد، در سال ۷۶ دیوار نمادینی از این موانع طراحی شده بود که در طول سال های گذشته به طاقچه تبدیل شده بود اما در حال حاضر شاهد هستیم که دوباره با موانع صادرات غیرنفتی مواجه هستیم.
شریعتمداری تاکید کرد: می توان این دیوار را با بسته های حمایتی که در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی طراحی شده است، برطرف کرد. در این مسیر دیوار دیگری در زمینه مشوق های صادراتی وجود دارد چرا که بانک ها در این زمینه همکاری لازم را ندارند.
شریعتمداری با بیان اینکه قاچاق یکی از موانع تولید در کشور است، ادامه داد: هدف از مناطق آزاد ارتقاء صادرات بود اما در حال حاضر این مناطق گذرگاهی برای واردات شده است که می توان با ثبت سفارش موضوع را تا حدودی مدیریت کرد.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به واردات کالا از طریق کولبران و ملوانان اظهار داشت: پشت کولبران، تاجران اصفهان، شیراز و تهران قرار گرفته است به همین جهت باید با این موضوع برخورد کرد در حالی که اگر کولبران به میزان باری که وارد کشور می کردند به تولید ضربه می زدند اما در حال حاضر بیش از این میزان از مسیر کولبران به تولید داخل آسیب وارد شده است.
عضو هیات دولت با بیان اینکه باید زیرساخت هایی برای ثبت کالاهای وارداتی ایجاد شود، بیان داشت: این اتفاق برای موبایل و کالاهای مشابه انجام شده است، بنابراین باید زیرساخت های ثبت کالاهای وارداتی در وزارتخانه فراهم شود و به شکلی عملیاتی گردد که شفافیت واردات صورت گیرد.
به گزارش خانه ملت، وزیر صنعت، معدن و تجارت با انتقاد از اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده اضافه کرد: باید صادرات را از مالیات بر ارزش افزوده خلاص کنیم و واحدهای تولیدی، مالیات ندهند چرا که این کار به تولید کشور ضربه وارد کرده است، می توان این موضوع را با تعویق اجرای ۵ ساله مالیات بر ارزش افزوده از واحدهای تولیدی در قالب طرح محقق کرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13515

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.