• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
16

سهل آبادي: سازمان تامين اجتماعي شرايط سخت توليد را درك كند/مهر عليزاده: دولت رقيب بخش خصوصي نشود

  • کد خبر : 18659
  • ۲۹ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۱
سهل آبادي: سازمان تامين اجتماعي شرايط سخت توليد را درك كند/مهر عليزاده: دولت رقيب بخش خصوصي نشود

شصتمين جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار،رييس اتاق بازرگاني، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،مديران دستگاه هاي دولتي و نمايندگان بخش خصوصي در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني برگزار شد. به گزارش بازنيوز ، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در این جلسه گفت:سازمان تامین اجتماعی بایستی دفترچه بیمه كارگران واحدهای بیمه شده را آسان […]

شصتمين جلسه شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی استان اصفهان با حضور استاندار،رييس اتاق بازرگاني، نمايندگان مجلس شوراي اسلامي،مديران دستگاه هاي دولتي و نمايندگان بخش خصوصي در سالن اجتماعات اتاق بازرگاني برگزار شد.

به گزارش بازنيوز ، سیدعبدالوهاب سهل آبادی در این جلسه گفت:سازمان تامین اجتماعی بایستی دفترچه بیمه كارگران واحدهای بیمه شده را آسان و بدون اتلاف وقت (براي دریافت حق بیمه )تمديد کند.
وی افزود:در شرایط رکود اقتصادی و تعطیلی واحدهای تولیدی بایستی زمینه ای برای ادامه فعالیت این واحدها فراهم شود و سازمان تامین اجتماعی می تواند در این زمینه به بنگاه های اقتصادی کمک کند.
وی خواستار تشکیل کمیته حقوق بین دبیرخانه شورای گفتگو ، سازمان تامین اجتماعی و استانداری اصفهان با هدف تفسیر قوانین تامین اجتماعی و چگونگی پذیرش لیست بیمه بدون دریافت حق بیمه شد.
دكتر محسن مهرعلیزاده نيز در این جلسه با اشاره به نامگذاری شعار سال با عنوان حمایت از کالای ایرانی گفت:باید تلاش کنیم که کالای ایرانی مانند کالای كشورهاي توسعه يافته مانندآلمان ،ژاپن و کره در دنیا مورد توجه قرار گیرد .
وی روابط بین کارگر و کارفرما را حساس و اثرگذار دانست و گفت:سازمان های دولتی باید تلاش کنند که این رابطه در راستای توسعه اقتصادی حفظ و تقویت شود .
استاندار اصفهان موتور محرکه اقتصاد کشور را بخش خصوصی دانست و گفت:دولت نباید رقیب بخش خصوصی شود و باید با تمام توان زمینه توسعه اقتصادی بنگاه ها را فراهم کند .
وی  از مديران سازمان ها ي دولتي خواست  برای توسعه و تقویت بخش خصوصی خطرات احتمالی را بپذیرند و گفت:هیچ مدیری که تلاش کند یک واحد تولیدی با اشتغال زایی برای جوانان فعالیت کند مورد اتهام سازمان های نظارتی قرار نمي گیرد .
مهرعلیزاده در ادامه سخنان خود به خروج امریکا  از برجام اشاره کرد و گفت:رفتار ترامپ ثابت كرد که به امریکا نمی توان اعتماد کرد و باید به مردم و توان مندی داخلي اعتماد و تكيه كرد .
وی خواستار اصلاح رفتار سازمان های دولتی در تعامل با مردم شد و گفت: همه ما خدمت گزار مردم هستيم و باید برای حل مسایل آنان تلاش کنيم.
وی با انتقاد از  مديران سازمان تامین اجتماعی و وزارت کار در رابطه با حضور نماینده اداره کار در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی گفت:متاسفانه در شورای گفتگو دولت و بخش خصوصی به جای حل مسایل بخش دولتی با بخش خصوصی به دنبال حل مسایل بخش دولتی با بخش دولتی هستیم .
مهرعلیزاده به مدیر کل کار،رفاه و امور اجتماعی استان اصفهان دستور داد در هیات های تشخیص مطالبات تامین اجتماعی شرکت کند .
ناصر موسوی لارگانی رییس مجمع نمایندگان استان اصفهان در مجلس شورای اسلامی در این جلسه گفت:متاسفانه سازمان تامین اجتماعی به دنبال بهانه ای برای بیمه نکردن قالی بافان مشمول معافیت های تامین اجتماعی است و این در حالی است که قالی بافان ضعیف ترین قشر جامعه بوده و نياز به حمایت دارند.
دكتر حمیدرضا فولادگر رییس کمیسیون ویژه تولید ملی مجلس شورای اسلامی نيز در این جلسه گفت:به دلیل انحصاری بودن سازمان تامین اجتماعی ترکیب هیات امنای آن عمدتا دولتی است و آیین نامه ها و بخش نامه ها توسط خود سازمان تصویب و ابلاغ می شود و هیات دولت هیچ نظارتی بر آن ندارد .
وی افزود:چنانچه بخش نامه ها از سوی دولت ابلاغ می شد می توانستیم آنها را با قوانین تطبیق می کردیم .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18659

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.