• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
9

سهل آبادي:هنرمند جهان را بازآفرینی می‌کند و کار او در مسیر ارزش‌های الهی است

  • کد خبر : 16849
  • ۲۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۸
سهل آبادي:هنرمند جهان را بازآفرینی می‌کند و کار او در مسیر ارزش‌های الهی است

“”نويد رهايي” اثر جديد زهرا شاه طوسي هنرمند اصفهاني با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران و پيام تلفني استاد فرشچيان رونمايي شد. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از  بازنيوز، سيدعبدالوهاب سهل آبادي در آيين رونمايي اين اثر كه با حضور محمد گوهريان رييس دانشگاه عتيق،جمعي از هنرمندان برجسته […]

“”نويد رهايي” اثر جديد زهرا شاه طوسي هنرمند اصفهاني با حضور رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران و پيام تلفني استاد فرشچيان رونمايي شد.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران از  بازنيوز، سيدعبدالوهاب سهل آبادي در آيين رونمايي اين اثر كه با حضور محمد گوهريان رييس دانشگاه عتيق،جمعي از هنرمندان برجسته و صاحب اثر در تالار تشريفات اتاق بازرگاني اصفهان برگزار شد گفت: با اهل هنر از هنر گفتن بسیار سخت است.هنر قالب نیست، هنر قالب و معناست، هنر خلاقیت است. این نوع جلسات هم برای هم‌اندیشی و همفکری اهالی اقلیم‌های متنوع فکری است تا از همدیگر درک نزدیک‌تر و متقابلی داشته باشیم.
وي افزود:ذات هنر با مفهوم خیر و نیکی، یکی است. قبل از عصر جدید، هنر بسیار فراتر از هنرهای زیبا تفسیر می‌شد. هنر گفت‌وگو، هنر معاشرت، هنر دیپلماسی، هنر زندگی مسالمت‌آمیز، هنر زندگی بدون کینه و هر کار بی‌عیبی هنر است.
عیب آن جمله بگفتی، هنرش نیز بگوی.
سهل آبادي ادامه داد:هنر، هر کار بدون عیب است و ما همه باید تلاش کنیم هنرمندانه حرف بزنیم، عمل کنیم و تعامل داشته باشیم، یعنی هنر مردمداری. هنر و ارزش، پیوندی ذاتی دارند. هنر یعنی عروج فکر از سطح عادی به سطح متعالی؛ همانکه در عرفان و فلسفه اسلامی به عالم اعلی تعبیر می‌شود.
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران افزود:هر هنرمندی می‌خواهد به معنای جهان و عمق جهان برسد. علاوه بر اینکه هنر به همه جان می‌دهد، این هنرمند است که رودخانه را، کوه‌ها را، بلبل را، شمع را و پروانه را به سخن وا می‌دارد.
اگر بگوییم هنر مرده را زنده می‌کند، سخنی به گزاف نگفته‌ایم، پس تقسیم هنرمندان به هنرمندان ارزشی و غیر ارزشی بی‌معناست. هنر یعنی ارزش و هنرمند فرد ارزشمندی است که با کار خلاقانه به تعالی می‌رسد و خلقت، بزرگترین مظهر قدرت خدای لایزال است، فقط در این زمینه است که فتبارک الله احسن الخالقین. هنرمند جهان را بازآفرینی می‌کند و کار او در مسیر ارزش‌های الهی است.هنرمند البته در مسیر هنر، باید با مردم، ذوق مردم و خواست مردم خود را نزدیک کند.
سهل آبادي در پايان سخنان خود به عزم جدي اتاق بازرگاني اصفهان براي حمايت از هنرمندن اين استان خبر داد و ابراز اميدواري كرد اين گونه جلسات با جديت و مشاركت بيشتري تشكيل گردد.
استاد فرشچيان نيز با ابراز خرسندي از توليد آثار فاخر هنري توسط هنرمندان اصفهان گفت: به گواهي اساتيد برجسته و مورد وثوق “نويد رهايي” يك اثر ماندگار در هنر مشبك و معرق بر روي فلز است كه مورد توجه هنردوستان در جهان قرار گرفته است. من از خالق اين اثر قدرداني كرده و اميدوارم روند موفقيت اين بانوي ايراني ادامه يابد.


لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16849

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.