• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
8

سهل آبادي:قانون در اصفهان براي فعالان اقتصادي بسيار سخت گيرانه اعمال مي شود

  • کد خبر : 16165
  • ۰۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۰
سهل آبادي:قانون در اصفهان براي فعالان اقتصادي بسيار سخت گيرانه اعمال مي شود

دغدغه هاي مديران دولت و بخش خصوصي در خصوص اشتغال و توليد؛ سهل آبادي:قانون در اصفهان براي فعالان اقتصادي بسيار سخت گيرانه اعمال مي شود/رحماني :اشتغال ۴۵۰ هزار نفر را براي امسال هدف گذاری كرده ايم گردهمايي فعالان اقتصادي شهرستان هاي شاهين شهر و ميمه با حضور قائم مقام وزير صنعت،معدن وتجارت برگزار شد. به […]

دغدغه هاي مديران دولت و بخش خصوصي در خصوص اشتغال و توليد؛

سهل آبادي:قانون در اصفهان براي فعالان اقتصادي بسيار سخت گيرانه اعمال مي شود/رحماني :اشتغال ۴۵۰ هزار نفر را براي امسال هدف گذاری كرده ايم

گردهمايي فعالان اقتصادي شهرستان هاي شاهين شهر و ميمه با حضور قائم مقام وزير صنعت،معدن وتجارت برگزار شد.
به گزارش بازنيوز،سيد عبدالوهاب سهل آبادي در گردهمایی فعالان اقتصادي شهرستان شاهین شهر و میمه كه با حضور دکتر رضا رحمانی قائم مقام وزير صنعت، معدن و تجارت، در سالن اجتماعات فرمانداری شاهین شهر برگزار شد،با بیان مشکلات و برخی سخت گیری های دستگاه های مرتبط با تولید و گفت: برخی نهادهای اصفهان۲۰ درصد بالاتر از ظرفیت قانون عمل می کنند و همواره صنعتگران ما با پلمب ، جریمه ، مالیات هاي غير منطقي و کم لطفی دستگاه هاي اجرايي رو به رو هستند.
وی خواستار تلاش بيشتر برای رفع چالش های صنعت سنگ و آجر و پوشاک شهرستان شاهین شهر و میمه شد و با اعلام آمادگي اتاق بازرگاني اصفهان در کمک فکری به فعالان اقتصادی ، بر تولید محصولات کیفی و توجه به صادرات تاکید کرد.
دکتر رضا رحمانی، قائم مقام وزیر در امور تولید و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت پس از استماع مشکلات فعالان اقتصادی این شهرستان به برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت برای رونق تولید و تامین نقدینگی واحدهای تولیدی اشاره کرد و گفت: دولت و وزارت صنعت معدن و تجارت برای رونق تولید و بهبود مستمر کسب و کار و تامین نقدینگی ، بسته حمایتی در نظر گرفته است و امیدواریم با حمایت و همکاری بانک ها و سایر ارگان های دخیل در امر تولید، شاهد تحقق اهداف برنامه اقتصاد مقاومتی در این وزارتخانه باشیم.
دکتر رحمانی با اشاره  به تحقق اشتغال ۲۵۰ هزار نفر در بخش اصناف تا پایان دی ماه امسال گفت: امسال اشتغال ۴۵۰ هزار نفر را هدف گذاری کردیم که ۲۰۰ هزار نفر درصنعت و ۲۵۰ هزار نفر در اصناف فرصت شغلی ایجاد شود و در بخش اصناف این رقم در دی ماه محقق شد.
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت معدن و تجارت افزود: امسال دو طرح اختصاصی ویژه وزارت صنعت معدن و تجارت پيگيري خواهد شد. طرح اول استاد و شاگردی است که در این طرح با  ایجاد  ٢٠٠ هزار  شغل ، دولت هزینه حق بیمه اشتغال های جدید را تا یکسال پرداخت می کند .
طرح دوم این وزارتخانه،  طرح کارورزی است که اشتغال ٢٠٠ هزار نفری در آن دیده شده است که دولت بخشی از حقوق آن هارا متعهد شده است.
رحمانی مهمترین دغدغه دولت را ایجاد اشتغال دانست و گفت:امیدواریم  با اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی مانند بسته حمایتی دولت،  نوسازی تجهیرات، پرداخت تسهیلات و بهبود محیط کسب و کار در سال آینده تفاوت محسوسی در ایجاد شغل با سالهای گذشته شاهد باشیم.
وی ادامه داد: در اجرای طرح های حمایتی  این وزارتخانه در صنایع ریسندگی با تکمیل چرخه تولید و محصول نهایی که همانا صنعت پوشاک است، از  تولید  داخل و کیفی حمایت خواهیم کرد.
وی در ادامه با اشاره به مساله مبارزه با قاچاق پوشاک در اقصی نقاط کشور گفت: دولت در مبارزه با قاچاق کالا مصمم است و تلاش خواهیم کرد راه های نفوذ کالا به داخل کشور را ببندیم.
دکتر رحمانی در ادامه به مشکلات واحدهای سنگبری این شهرستان اشاره کرد و گفت: دولت با ارایه تسهیلات و تامین نقدینگی از واحدهای تولیدی سنگ های قیمتی حمایت می کند.
وي به پرداخت تسهیلات  با هدف توسعه و نوسازی تجهیزات لازم برای کارگاه های مختلف اشاره کرد و گفت: سیاست گذاری و جهت گیری صحیح برنامه ها و دستورالعمل های این وزارتخانه در  تکمیل زنجیره تولید محصول و تامین ماده اولیه و تولید محصول نهایی بسیار ارزشمند است.
وی در ادامه به فعالیت صنعت مبل اشاره کرد و گفت:در جلسه ای که با آقای نجفی رئیس سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی کشور داشتیم بر ایجاد شهرک های تخصصی مبل و افزایش هم افزایی و کاهش قیمت تمام شده در این حوزه تاکید شد.
وی ادامه داد: در حوزه طلا هم مقرر گردید شهرک تخصصی طلا تاسیس شود تا با تمرکز تولید، شاهد رونق و تعالی باشیم.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16165

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.