• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
12

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی مطرح کرد:خستگی و گلایه مدیران حوزه صنعت از وجود سامانه های مختلف صنعتی

  • کد خبر : 32635
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی مطرح کرد:خستگی و گلایه مدیران حوزه صنعت از وجود سامانه های مختلف صنعتی

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی با اشاره به وجود سامانه های مختلف طراحی شده در زمینه ثبت اطلاعات مدیران و واحدهای بخش خصوصی حوزه صنعت، گفت: تعداد زیاد این سامانه ها، مدیران این حوزه را خسته کرده است که خواستار یکپارچه سازی این سامانه ها هستیم. امید حیدریان، رییس خانه صنعت و معدن […]

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی با اشاره به وجود سامانه های مختلف طراحی شده در زمینه ثبت اطلاعات مدیران و واحدهای بخش خصوصی حوزه صنعت، گفت: تعداد زیاد این سامانه ها، مدیران این حوزه را خسته کرده است که خواستار یکپارچه سازی این سامانه ها هستیم.

امید حیدریان، رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی در گفت و گو با عصراترک اظهار کرد: چرخه تولید در حوزه صنعت گرفتار مشکلات متعددی است و درصورتیکه این مشکلات مرتفع نشوند نباید انتظار داشت که رونق تولید در این چرخه شکوفا شود.

حیدریان از وجود طراحی سامانه های مختلف برای حوزه صنعت به منظور بارگذاری اطلاعات فعالان حوزه صنعت و واحدهای صنعتی آنان در تمامی این سامانه ها انتقاد کرد و گفت: تعداد زیاد سامانه های طراحی شده برای حوزه صنعت، مدیران حوزه صنعت را خسته کرده همچنین زمان و انرژی مدیران این حوزه را گرفته است.

وی بر لزوم یکپارچه سازی این سامانه ها و تبدیل آنها به یک سامانه واحد تاکید کرد.

حیدریان در ادامه درباره دیگر مشکلات پیش روی حوزه صنعت نیز عنوان کرد: اهدافی که برای چرخه تولید صنایع در چشم انداز اسناد پنج ساله تدوین شده اند، بیشتر آنها امکان تحقق نداشته اند و البته تلاشی نیز برای تحقق آنها انجام نشده که از آن جمله می توان در زمینه تامین منابع مالی مورد نیاز برای تداوم فعالیت واحدهای صنعتی اشاره کرد که همواره چرخه صنعت با کمبود تامین منابع مالی مواجه بوده است.

افزون بر این، وی بیان کرد: وجود فرآیندهای طولانی اداری برای اخذ استعلامات نیز از جمله مشکلاتی بوده اند که همواره چرخه صنعت را گرفتار کرده است.

وی همچنین افزود: سرمایه گذاران بابت اخذ مجوزها با دستگاه های اجرایی موازی کار مواجه می شوند که عملکرد این دستگاه ها هم پوشان با یکدیگر هستند.

رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی گفت: مدیران اجرایی در تعامل با سرمایه گذاران حوزه صنعت بیشتر سلیقه ای عمل می کنند تا طبق ضوابط و قوانین مصوب.

وی بیان کرد: به طور کلی عملکرد دستگاه های اجرایی ذی ربط در رفتار با حوزه صنعت، حمایت از تولید نیست چون عاملان سیستم اداری و اجرایی نسبت به اجرای وظایف خود صحیح عمل نمی کند.

وی خاطر نشان کرد: هرچند که جلسات پنجره واحد حوزه صنعت در محل اداره کل اقتصاد و دارایی برگزار می شوند، با این وجود، سرمایه گذاران حوزه صنعت همواره گرفتار اخذ استعلامات و فرآیندهای اداری هستند.

حیدریان تصریح کرد: همواره بخشنامه های جدید، تصمیمات پنجره واحد را تحت الشعاع قرار می دهند.

وی در ادامه از وجود برخی قوانین قابل تفسیر و وجود برخی از قوانینی که راه گریز را باز کرده اند نیز انتقاد کرد.

علاوه بر این، وی از فقدان نظام آماری دقیق، مناسب و شفاف برای انجام راهنمایی سرمایه گذاران از وضع موجود از شرایط کسب و کار و بازار حوزه صنعت نیز در هنگام سرمایه گذاری گلایه کرد.

افزون بر این، رییس خانه صنعت و معدن خراسان شمالی، اعمال تحریم ها بر کشور و تبعات آن برای حوزه صنعت، سیستم پراشکال نظام بانکی کشور و کاهش ارزش پول ملی کشور را از دیگر مشکلات پیش روی چرخه تولید حوزه صنعت برشمرد و افزود: تا تمامی این مشکلات یاد شده، حل نشوند شکوفایی در چرخه تولید حوزه صنعت رخ نمی دهد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32635

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.