• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

رئیس شورای روابط ایران و روسیه در دیدار با مدیران خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: بازار روسیه آماده حضور شرکتهای خراسانی است

  • کد خبر : 12427
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۶:۱۷
رئیس شورای روابط ایران و روسیه در دیدار با مدیران خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی: بازار روسیه آماده حضور شرکتهای خراسانی است

هیات اقتصادی روسیه در نشستی مشترک با مسئولان خانه صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی از آمادگی کامل فدراسیون روسیه برای ورود کالاهای ایرانی به بازار بزرگ این کشور خبر دادند. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این دیدار رجب صفر اف رئیس شورای روابط ایران-روسیه در سخنانی توانمندی ها […]

هیات اقتصادی روسیه در نشستی مشترک با مسئولان خانه صنعت، معدن وتجارت خراسان رضوی از آمادگی کامل فدراسیون روسیه برای ورود کالاهای ایرانی به بازار بزرگ این کشور خبر دادند.
به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در این دیدار رجب صفر اف رئیس شورای روابط ایران-روسیه در سخنانی توانمندی ها و پتانسیل های شرکتهای خراسانی را برای صدور کالا به این کشور عالی توصیف کرد و گفت: شرکتهای ایرانی ظرفیت فوق العاده ای برای همکاری با شرکتهای روسی در حوزه تجارت دارند اما متأسفانه شناخت این شرکتها و واحدهای تولیدی از قوانین و مقررات تجاری روسیه بسیار ضعیف است.
وی با اشاره به ضرورت رعایت استانداردهای روسیه برای صدور کالا و ثبت شرکتهای تولیدی ایران در این کشور گفت: با توجه به روابط بسیار خوب میان دو کشور، روسیه از صادرات کالاهای ایرانی استقبال می کند.
رجب صفراف سفر به خراسان رضوی را آرزوی دیرینه خود دانست و گفت: سفر به ۱۴ استان جمهوری اسلامی ایران با هدف افزایش تعاملات اقتصادی صورت گرفته اما در این میان خراسان رضوی با توجه به ویژگی های صنعتی، تولیدی و برخورداری از زیرساختهای لازم از جمله فرودگاه و حمل و نقل ریلی و نزدیکی به مرزهای کشورهای آسیای میانه از اهمیت ویژه ای برای روسیه برخوردار است.
وی با اعلام آمادگی دولت و فعالان اقتصادی روسیه برای همکاری تکنولوژیکی با ایران گفت: تأسیس شرکتهای خراسانی-روسی کمک ویژه ای می تواند به این امر نماید و دولت روسیه آماده همکاری لازم در این خصوص است.
وی گفت: متأسفانه به دلیل فقدان مطالعه بازار و عدم شناخت کافی از بازار روسیه، ایران میلیاردها دلار از این بازار بزرگ را از دست داده است.
فرهاد پرند رایزن بازرگانی ایران در روسیه هم از حمایت دولت از شرکتهای ایرانی برای حضور پایدار در بازار روسیه خبر داد و گفت: روسیه تنها در بحث قطعات خودرو ، سالانه ۱۵ میلیارد دلار واردات دارد و این فرصت بسیار خوبی برای قطعه سازان خراسانی است.
وی خواستار تأسیس شرکتهای ایرانی و تبلیغات کالاهای ایرانی در روسیه شد و گفت: همه زیرساختها برای ورود کالاهای خراسانی به بازار روسیه فراهم شده است و در این خصوص دفتر تحکیم وحدت مسکو-تهران و رایزن بازرگانی آماده همکاری با واحدهای تولیدی است.
در این نشست همچنین مهندس حسینی رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی در سخنانی با اشاره به مشکلات شرکتهای ایرانی برای ورود به بازار روسیه گفت: همکاری سفارت ایران در روسیه و رایزن بازرگانی کشورمان با فعالان اقتصادی تضمین کننده حضور موثر شرکتهای ایرانی در روسیه است.
وی گفت: خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با برخورداری از ۲۹ انجمن تخصصی صنایع همگن و شرکتهای توانمند برای توسعه روابط تجاری میان ایران و روسیه آمادگی کامل دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12427

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.