• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
10

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به این‌که یزد قطب تولید کاشی و سرامیک در کشور است گفت: واردات کاشی و سرامیک در این صنف چندان مطرح نیست و بسیار ناچیز است.

  • کد خبر : 32644
  • ۰۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۱:۳۲
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با اشاره به این‌که یزد قطب تولید کاشی و سرامیک در کشور است گفت: واردات کاشی و سرامیک در این صنف چندان مطرح نیست و بسیار ناچیز است.

چندی پیش برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس به سامانه مردمی «فارس من» مراجعه کرده و کمپینی تحت عنوان«مانع واردات کاشی به استان یزد شوید»، ثبت و درخواست بررسی این موضوع را داشتند، به همین منظور بررسی موضوع در دستور کار خبرنگاران خبرگزاری در این استان قرار گرفت. سیدعلی اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، […]

چندی پیش برخی از مخاطبان خبرگزاری فارس به سامانه مردمی «فارس من» مراجعه کرده و کمپینی تحت عنوان«مانع واردات کاشی به استان یزد شوید»، ثبت و درخواست بررسی این موضوع را داشتند، به همین منظور بررسی موضوع در دستور کار خبرنگاران خبرگزاری در این استان قرار گرفت.

سیدعلی اکبر کلانتر در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از یزد، درباره میزان واردات کاشی و سرامیک اظهار کرد: بحث واردات در موضوع کاشی و سرامیک چندان موثر نبوده و میزان واردات نیز بسیار ناچیز است ضمن این‌که تولیداتی که واحدها تولید نمی‌شود را وارد می‌کنند.

وی در خصوص کیفیت و نوع کاشی و سرامیک‌های وارداتی افزود: برخی سرویس‌های بهداشتی و کاشی و سرامیک‌های شیک و بسیار محدودی که امکان تولید آن در داخل وجود ندارد و مصرف جندانی هم ندارد وارد می‌شود.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت یزد با بیان این‌که حتی تولید این محصولات هم به دلیل مصرف پایین و قیمت بالایی که دارند برای تولیدکننده داخلی مقرون به صرفه نیست، گفت: هر متر مربع کاشی و سرامیک وارداتی نزدیک به یک میلیون تومان و بالاتر برای مصرف کننده هزینه دارد که خود این قیمت بیانگر نوع کیفیت و میزان واردات است.

کلانتر با اشاره به رقابت پذیری تولیدات ایرانی با کاشی و سرامیک کشورهایی مانند ایتالیا و اسپانیا خاطرنشان کرد: به رغم برابری تولیدات ما با بهترین تولیدات موجود در دنیا، قابلیت تولید برخی از کالاهای خاص در کشور به لحاظ فنی و ماشین‌آلات خط تولید وجود ندارد و مقرون به صرفه هم نیست.

وی با بیان این‌که استان یزد ششمین تولید کننده کاشی و سرامیک در جهان است اضافه کرد: نیمی از تولیدات کاشی و سرامیک کشور از یزد تامین می‌شود و در حدود ۱۵۰۰ نفر نیز در این صنعت مشغول به کار هستند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت با بیان این‌که این استان  قطب صنعت کاشی و سرامیک در کشور است عنوان کرد: کیفیت کاشی‌ها و طراحی‌های انجام شده توانسته راه را برای ورود کاشی‌های خارجی دشوار کند و بالغ بر ۹۵ درصد خرید بازار داخلی از کاشی‌های ساخت کشور و استان یزد است ضمن اینکه تولیدات استان به بیش از ۵۰ کشور هم صادر می‌شود و ارزآوری خوبی هم برای استان دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32644

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.