• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
15

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان: برخی ازیارانه های دولتی برای کارفرمایان عامل اخراج کارگران می‌شود

  • کد خبر : 18203
  • ۰۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۶
رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان: برخی ازیارانه های دولتی برای کارفرمایان عامل اخراج کارگران می‌شود

محمدرضا برکتین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال سال سختی برای بنگاه های اقتصادی است و از سوی دیگر هم بانک ها دیگر قادر به حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیستند. وی بیان داشت: از سوی دیگر عوامل فشاری مثل دارایی و بیمه ها سبب شده که بنگاه‌های اقتصادی هر […]

محمدرضا برکتین در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: امسال سال سختی برای بنگاه های اقتصادی است و از سوی دیگر هم بانک ها دیگر قادر به حمایت از تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی نیستند.

وی بیان داشت: از سوی دیگر عوامل فشاری مثل دارایی و بیمه ها سبب شده که بنگاه‌های اقتصادی هر روز ضعیف تر شوند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان در پاسخ به این سوال که وقتی شاهدیم برخی از کارفرمایان به دلیل دریافت وام اقدام به اخراج تعداد بسیاری از کارگران می کنند دیگر چه فضایی برای اعتماد و اشتغالزایی برای جوانان باقی می‌ماند، اعلام کرد: ضعف قانونگذار است که با یکسری از قانون ها کارفرمایان را ترغیب می کند برای دریافت سوبسیدهای دولتی اقدام به اخراج کارگران کند و اینکه یک کارفرمایی از این ترفند استفاده کند امری چندان عجیب نیست.

آشفتگی بازار ارز بلاتکلیفی بنگاه های اقتصادی را رقم زده است

وی ادامه داد: در حال حاضر ما در یک شرایط متلاطم اقتصادی به سر می بریم و آشفتگی که در بازار ارز شاهد بودیم بلاتکلیفی زیاد و شرایط پر تلاطمی را برای بنگاهای اقتصادی ایجاد کرد و باعث می شود کارفرمایان در یک فضای ترس و بی اعتمادی به سر ببرند.

برکتین گفت: «اقتصاد مقاومتی» و «حمایت از کالای ایرانی» از کلمات با ارزشی هستند که همچون یک نقطه عطف در آسمان نشان گذاری شده و باید راه های رسیدن به آن را فراهم آوریم که هنوز بسترهای رسیدن به آن در سطح جامعه مشاهده نشده است.

قوانین تجارت نیاز به اصلاح دارد

وی افزود: طی سال های قانون های مختلف و بخش نامه های متعددی تنظیم شده است که همین قانون و مقررات امروز حکم باتلاقی را پیدا کرده است که به هیچ کس اجازه کوچکترین حرکت را نمی دهد.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت اصفهان بیان داشت: لازم است دیگر مقابل این قوانین دست و پاگیر را بگیریم و آنها را بشکنیم؛ البته شکستن به منظور هرج و مرج نیست چون نمی توانیم بدون قانون زندگی کنیم اما با این قوانین هم نمی توان حرکتی کرد.

وی اظهار داشت: عزم ملی می خواهد تا بتوانیم فضایی ایجاد کنیم که بدون سنگ قلاب انداختن برخی جناح ها، بتوانیم از هر فرصت و امکانی برای پیشرفت کشور استفاده کنیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18203

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.