• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان مازندارن اعلام کرد؛ این تشکل از کاوش های ژئوفیزیک هوایی در استان حمایت جدی بعمل می آورد

  • کد خبر : 11949
  • ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۸:۱۱
رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت استان مازندارن اعلام کرد؛ این تشکل از کاوش های ژئوفیزیک هوایی در استان حمایت جدی بعمل می آورد

نشست مشترک خانه صنعت، معدن وتجارت استان مازندران و مدیران شرکت الغدیر صبح امروز در سالن اجتماعات خانه صمت استان برگزار شد. رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران در این نشست در ابتدا ضمن توضیح اهمیت معدن در چرخه اقتصادی هر کشور،  گفت: حرکت صنایع برپایه وجود معادن شکل می گیرد، موجودیت مواد اولیه و […]

نشست مشترک خانه صنعت، معدن وتجارت استان مازندران و مدیران شرکت الغدیر صبح امروز در سالن اجتماعات خانه صمت استان برگزار شد.

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران در این نشست در ابتدا ضمن توضیح اهمیت معدن در چرخه اقتصادی هر کشور،  گفت:

حرکت صنایع برپایه وجود معادن شکل می گیرد، موجودیت مواد اولیه و نیز اساس توسعه صنعتی در همه کشورها از معادن نشأت گرفته و بنابراین می توان این نتیجه کلی را استنتاج کرد که مقدمه آبادانی در هر منطقه ای، معادن می باشد.

سید مجتبی رضوی با طرح سوالاتی افزود؛ بهتر است مدیران و سیاست گزاران عرصه کلان کشور این پرسش را از خود به عمل آورند که در یک کشور در حال توسعه و غیر صنعتی چه درصدی از تاثیرات منفی مدیریتی می تواند ناشی از اثرات سوء صنعت بر محیط زیست باشد؟

واقعا صنایع چه گستره وسیعی را در بر میگیرند که نوک اول حملات سازمانهای ذیربط را به خود اختصاص می دهند؟ در مازندرانی که همه از عقب ماندگی صنعتی و معدنی آن گله مندند چقدر از آلودگیهای زیست محیطی در آن به این بخش از فعالان اقتصادی تعلق دارد؟ واقعاً صنعت و معدن تاکنون درچه حدی بر محیط زیست تاثیرات منفی برجای گذاشت و در مقابل تا چه میزان برای  آبادانی و توسعه بخشهای مختلف بعنوان نقش مثبت و سازنده کمک کرد، این در حالی است که گسترش بی رویه شهرها و تخریب جنگلها و کوهها که بقول مقام معظم رهبری پدیده کوه خواری را توسط افراد سودجـو دامن زده، کمتر مورد توجه واقع می شود.

رضوی علت اصلی مخالفتها با توسعه معادن در استان را عدم اشراف برخی مسئولین و کارشناسان در خصوص تکنولوژیهای نوین در زمینه معدن کاوی (بدون کمترین تاثیر مخرب) دانست که دیگر استانها به سرعت و با جدیت فراوان مسئولان محلیشان در حال انجام آن هستند و متاسفانه به علل پیدا و پنهان در مازندران کاوش های ژئوفیزیک هوایی دیر آغاز و در نقطه آغاز نیز با مخالفت های گاها غیر کارشناسی و نیز گاها مغرضانه مواجه شده است.

خانه صنعت و معدن استان عملیات اکتشاف ژئوفیزیکی از طریق هوا را که با مساعدت هلدینگ غدیر در حال انجام است یکی از کارهای اساسی توسعه اقتصادی استان ارزیابی نموده و قویاً از آن پشتیبانی می نماید و حمایت همه جانبه از این طرح در استان را برای پیشرفت و پیشبرد فعالیتهای معدنی استان ضروری میداند.

محمدرضا باطنی نماینده خانه معدن ایران در مازندران و عضو هیئت مدیره انجمن صنایع کانی غیرفلزی استان، معادن را آبادکننده خواند و گفت: بخاطر بعضی کج سلیقگی ها و ناآگاهی ها، مازندران علیرغم قابلیتها و پتانسیلهای بسیار، تاکنون،

 

 

استان معدنی بحساب نیامد. باطنی خاطرنشان کرد؛ برای رفع این میزان بیکاری که با آن روبرو هستیم نیازمند توسعه و رونق معادن جهت ایجاد اشتغال بیشتر می باشیم.

در ادامه عبدالرضا سرمستی نایب رئیس انجمن معدن استان نیز اعلام کرد؛ ژئوفیزیک هوایی برای اکتشاف معادن صورت می گیرد و در مرحله اکتشاف هم قرار نیست تخریب خاصی صورت گیرد وی اظهار کرد؛ اکتشاف، سطح کمی را مورد کاوش قرار می دهد و در بیشتر نقاط، بهره برداری عملیاتی از معادن فاقد پوشش جنگلی است.

سرمستی تشکیل نشستی برای توجیه فنی مدیران و علاقمندان فعال در حوزه محیط زیست و ادارات متبوع را ضروری دانست.

خلیل خلیلی رئیس هیئت مدیره شرکت اکتشاف معدن و صنایع الغدیر با اعلام حمایت مقامات عالیرتبه کشوری از طرح ژئوفیزیک هوایی استان مازندران گفت: تلاشهای زیادی صورت گرفت تا مقدمات ژئوفیزیک هوایی برای شناسایی پتانسیلهای معدنی استان با تخصیص اعتبار کلان صورت گیرد و با آنکه در سطح کلان به توافق رسیدیم اما در سطح استان مازندران با مخالفتهای روبرو شدیم که برای تسریع در انجام این پروژه، نیازمند حمایت نهادها و سازمانها و مدیران استان هستیم تا این کار بنیادی و اساسی با توفیق کامل در استان عملیاتی گردد. وی تصریح کرد؛ که این عملیات با حمایت عمومی همه دلسوزان استان با قوت به پیش خواهد رفت.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11949

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.