• امروز : پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 25 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
12

رئیس خانه صمت مازندران: ضعف زیرساخت ها سبب خسارت های جبران ناپذیر به تولید شده است

  • کد خبر : 33006
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۵۱
رئیس خانه صمت مازندران: ضعف زیرساخت ها سبب خسارت های جبران ناپذیر به تولید شده است

آمل- رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت: کمبود و ضعف در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز سبب شده تا در هر بحران ساده ای، مشکلات به دوش واحدهای تولیدی سنگینی کند. به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی رضوی بعدازظهر چهارشنبه که به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و نماینده مردم شهرستان آمل در […]

آمل- رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران گفت: کمبود و ضعف در ایجاد زیرساخت‌های مورد نیاز سبب شده تا در هر بحران ساده ای، مشکلات به دوش واحدهای تولیدی سنگینی کند.

به گزارش خبرنگار مهر، سید مجتبی رضوی بعدازظهر چهارشنبه که به همراه رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران و نماینده مردم شهرستان آمل در جمع برخی از مدیران واحدهای صنعتی شهرک صنعتی امامزاده عبداله همچنین گفت، وقتی دولت و متولیان امر زیرساخت‌های لازم را برای حمایت از بخش تولید ایجاد نمی‌کنند، درخواست از تولیدی‌ها در شرایط‌های خاص نیز واقعاً بیهوده است.

وی افزود: متأسفانه درسال های اخیر در فصل زمستان با افت و قطع گاز و در تابستان نیز خاموشی‌های گسترده برق مواجه هستیم و در این وضعیت همه نگاه‌ها به سمت واحدهای تولیدی و صنعتی برای صرفه جویی ها و توقف فعالیت برای یک دوره کوتاه مدت است.

رئیس خانه صنعت، معدن وتجارت مازندران با بیان اینکه قطع مکرر و بدون اطلاع رسانی برق تولید در مازندران را دچار مشکلات زیادی کرده است، اظهار کرد: طبق قانون کسب و کار و ماده ۲۵ آئین نامه، باید غرامت نیز به بخش تولید و صنعت بابت خسارت وارده ناشی از قطع انرژی پرداخت شود.

رضوی با بیان اینکه مدیران واحدهای تولیدی هم از شرایط کشور که دچار تحریم‌های ظالمانه هست خبر دارد و در این جنگ نابرابر اقتصادی نیز تمام تلاش وهمت خود را برای تولید و تأمین نیازهای داخلی به کار بسته است، گفت، با وجود آنکه این نگاه و رویکرد در ذهن همه مدیران واحدهای تولیدی استان وکشور هست، متأسفانه این ذهنیت در مسئولان استانی و کشوری نهادینه نشده است.

رضوی تصریح کرد، امروز صنعت جلودار مبارزه با جنگ اقتصادی است و هر اختلالی در این مسیر به وجود بیابد، جبران خسارت‌های آن غیرقابل جبران خواهد بود.

وی با بیان این مثال که شما وقتی به جنگ می‌روید حداقل فشنگ باید داشته باشید، گفت، در شرایط تحریم‌های ظالمانه غرب علیه کشور ما، اینکه دراین وضعیت شاهد خاموشی‌های بی برنامه و طولانی مدت باشیم، تصورآن را داشته باشد، که چه وضعیتی برای واحدهای تولیدی ازجمله صنعت لبینات، خوراکی‌ها وغیره پیش خواهد آمد.

وی اضافه کرد، درعین حال وبا وجود کمبود انرژی، از مدیران واحدهای تولیدی درشهرک‌ها و صنایع مختلف استان درخواست کردیم تا با مدیریت مصرف برق، شیفت‌های کاری را تغییر و یا تعدیل کنند و یا از ژنراتورها برای تأمین انرژی استفاده شود.

درخواست برای حذف بیمه بیکاری

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران، دربخش دیگری، با اظهار اینکه ضرر و زیان وارده به بخش تولید، باعث خسارت‌های سنگین مالی درپی عدم تولید ونیز آسیب به تجهیزات وماشین آلات و بیکار کردن کارگران می‌شود، گفت، از مدیران شرکت توزیع برق درسطح شهرستان آمل ونیز دیگر شهرهای استان درخواست جدی داریم که برای اعمال خاموشی با برنامه در حوزه تولید و صنعت با اطلاع رسانی ازقبل اقدام و مدیریت کنند.

رضوی یادآورشد، تصور اینکه یک واحد تولیدی وصنعتی روزانه دریک شیفت کاری حداقل ۶ تا ۸ ساعت برق نداشته باشد، عایدی نیز نخواهد داشت و در کنار آن باعث وارد شدن ضرر مستقیم به کارخانه، خرابی دستگاه‌ها و بیکاری کارگران می‌شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33006

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.