• امروز : چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Wednesday - 24 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 0
15

دیدار نوروزی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با رییس خانه صمت یزد و منتخبان صنعت استان یزد

  • کد خبر : 17845
  • ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۷
دیدار نوروزی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با رییس خانه صمت یزد و منتخبان صنعت استان یزد

دیدار نوروزی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با فعالین صنعت، معدن، دانشگاه، پارک فناوری، اصناف، اعضا هیئت مدیره خانه صنعت و معدن، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و تعدادی از فعالین منتخب حوزه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.🔻 🔴به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن […]

دیدار نوروزی نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی با فعالین صنعت، معدن، دانشگاه، پارک فناوری، اصناف، اعضا هیئت مدیره خانه صنعت و معدن، هیئت رئیسه اتاق بازرگانی و تعدادی از فعالین منتخب حوزه صنعت، معدن و تجارت استان یزد در پارک علم و فناوری یزد برگزار شد.🔻

🔴به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد، در این دیدار که در محل پارک علم و فناوری یزد انجام شد علاوه بر مهندس موسوی (نماینده مردم یزد در مجلس شورای اسلامی) و مهندس کلانتر (رئیس خانه صمت یزد)، آقایان مهندس احرامیان مشاور وزیر صنعت، دکتر حجت رئیس کانون کارفرمایان، مهندس شریف فرد نایب رئیس انجمن کاشی ایران ، مهندس سالار نایب رئیس خانه صنعت، دکتر بیگی عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، مهندس قمی عضو هیئت رئیسه اتاق اصناف و چند تن دیگر از فعالین حوزه صنعت، اصناف و فناوری نیز نقطه نظرات خود را در خصوص مسائل اقتصادی و مشکلات کسب و کار بیان داشتند.

✔️بحران آب را باید جدی گرفت

⭕️سید ابوالفضل موسوی بیوکی پنج‌شنبه شب در جمع منتخبان صنعت استان یزد و علاقمندان به سرمایه‌گذاری در پروژه انتقال آب دریای عمان به استان یزد اظهار داشت: درک بحران، اشتراک اطلاعات و آمادگی برای هر نوع بحرانی در حوزه آب، با توجه به شرایط فعلی باید وجود داشته باشد.
⭕️وی با ارائه گزارشی از نشست کمیته فنی کارگروه سازگاری با کم آبی در استان یزد بیان داشت: تا امروز ۸۰ درصد از ذخایر آبی قابل شرب استان برداشت شده که خود تشدید کننده وضعیت فعلی است و این مسئله، ضرورت حرکت به سوی انتقال آب پایدار را دو چندان می کند.

✔️درخواست نماینده یزد از رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت

⭕️نماینده یزد در مجلس شورای اسلامی در پایان گفته های خود با اشاره به اهمیت توجه به صنایع استان یزد گفت: در خواست من از مهندس کلانتر استمرار جلسات اینچنینی با اهالی صنعت، معدن و تجارت برای تضارب آرا است.
⭕️وی ادامه داد: تلاش بنده بر این این است نکته نظرات مطرحه از سوی صنعتگران را تا حد امکان به مجلس شورای اسلامی منتقل کنم و شرایط را برای بهبود شرایط آنها و تحقق شعار سال فراهم کنم.

✔️حمایت از کالای ایرانی با عمل محقق می شود نه بروشور

⭕️رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان یزد نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه حمایت از کالای ایرانی نباید به سربرگ و بروشور و فعالیت تنها در چند ماه نخست سال خلاصه شود، اظهار داشت: حمایت از کالای ایرانی باید با برنامه ای مستمر و قابل اجرا محقق شود.
⭕️علی اکبر کلانتر عنوان کرد: شعار امسال مبنی بر حمایت از کالای ایرانی، قابل اجرا است و بخش خصوصی از آن حمایت می‌کند اما امیدواریم برای مسئولان دولتی نیز این مهم تنها در حد شعار باقی نماند.
⭕️وی ادامه داد: به جای اسفیر شعار شدن، بهتر است همه ما اعم از فعالین اقتصادی بخش خصوصی، مسئولان اجرایی، حاکمیتی، نظارتی، اقتصاددان ها، اساتید دانشگاه و نمایندگان مجلس به دور از گرایش های سیاسی ابتدا به فهم مشترکی از این شعار برسیم و در مرحله بعد برنامه رسیدن به این هدف را در یک زمان کوتاه کمک هم تدوین کنیم تا وظایف هر بخش مشخص شود. در مرحله بعد کمیته ای مرکب از مسئولین دولتی و تشکل های خصوصی تولیدی حوزه صنعت و معدن به صورت مستمر پیشرفت این برنامه ها را رصد و نظارت کنند.

✔️لزوم فراهم شدن شرایط رقابت پذیری برای تولید کنندگان

⭕وی تصریح کرد: مردم ناخودآگاه کالایی که کیفیت کافی داشته باشد را خریداری می کنند بنابراین لازم است شرایطی برای صنعتگران فراهم شود که توان رقابت با کالاهای خارجی را داشته باشند.
⭕کلانتر خاطرنشان کرد: وقتی بهره بانکی در کشور ما برای صنعتگران ۲۰ درصد و بالاتر است، نمی توانیم با کشورهایی که بهره بانکی آنها بین چهار تا پنج درصد است، رقابت کنیم.
وی همچنین به تشریح برخی نقایص قانونی در قانون کارگری و کارفرمایی پرداخت و بیان کرد: برخی قوانین نیز کار را برای کارفرمایان و صنعتگران دشوار کرده است و اینها همه مواردی است که می‌تواند در رقابت‌پذیری کالای ایرانی با کالاهای خارجی اثرگذار باشد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17845

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.