• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

در مدت ۱۰ ماه گمرک: ۷٫۵ میلیارد دلار محصولات معدنی و صنایع مرتبط به کشورهای دیگر صادر شد

  • کد خبر : 16965
  • ۰۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۷:۰۸
در مدت ۱۰ ماه گمرک: ۷٫۵ میلیارد دلار محصولات معدنی و صنایع مرتبط به کشورهای دیگر صادر شد

گزارش خبرنگار ایرنا و برپایه این آمار، حجم صادرات صورت گرفته محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت یاد شده به میزان ۵۳ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۰۳ تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۱٫۳ درصدی دارد. برپایه آمار مورد بررسی در دوره این گزارش، بیش از ۱۵٫۸ میلیون تن سنگ […]

گزارش خبرنگار ایرنا و برپایه این آمار، حجم صادرات صورت گرفته محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت یاد شده به میزان ۵۳ میلیون و ۳۳۷ هزار و ۹۰۳ تن بود که نسبت به مدت مشابه پارسال افت ۱٫۳ درصدی دارد.
برپایه آمار مورد بررسی در دوره این گزارش، بیش از ۱۵٫۸ میلیون تن سنگ آهن به ارزش ۸۷۷ میلیون دلار صادر شد که از نظر وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه پارسال به ترتیب افت ۲ درصدی و رشد ۴۴ درصدی را ثبت کرد.
صادرات زنجیره سیمان نیز در این مدت به وزن ۱۲٫۹ میلیون تن به ارزش ۴۸۲ میلیون رسید که در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۵
از نظر وزن و ارزش به ترتیب چهار و یک درصد افزایش نشان می دهد.
همچنین صدور زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط هم با رقم ۷٫۲ میلیون تن و به ارزش ۲ میلیارد و ۷۱۲ میلیون دلار ثبت شد که از نظر وززن و ارزش به ترتیب رشد ۲۹ و ۱۱ درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ثبت کرده است.

** واردات ۱۰ ماهه محصولات معدن و صنایع معدنی
محصولات معدن وصنایع معدنی در مدت ۱۰ ماهه ۹۶ به میزان ۹٫۵ میلیون تن و به ارزش چهار میلیارد ۴۶۴ میلیون دلار وارد کشور شد که از لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۷۸٫۷ و ۳۲٫۴ درصد افزایش نشان می دهد.
ارزش واردات محصولات معدن و صنایع معدنی در مدت ۱۰ ماهه امسال از نظر وزن و ارزش به ترتیب ۳۱ درصد و ۱۰٫۴ درصد از کل واردات را دربر می گیرد.
بیشترین سهم واردات در بخش معدن و صنایع معدنی در دوره این گزارش مربوط به زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط به وزن سه میلیون و ۱۱۱ هزار و ۲۸۰ تن به ارزش یک میلیارد و ۷۹۵ میلیون دلار بود که از نظر وزن و ارزش در مقایسه با ۱۰ ماهه ۹۵ به ترتیب یک و ۱۴ درصد رشد نشان می دهد.
علاوه بر این محصولات پایین دستی و قطعات فولاد به وزن ۴۹۵ هزار و ۸۰۷ تن و ارزش ۶۵۹٫۵ میلیون دلار در ۱۰ ماهه امسال وارد کشور شد که از لحاظ وزن و ارزش نسبت به دوره مشابه در سال گذشته هر یک ۶ درصد افت را ثبت کرد .
همچنین بر اساس این بررسی، کمترین میزان واردات در بین اقلام معدن و صنایع معدنی وارداتی در مدت ۱۰ ماهه امسال متعلق به آنتیموان، که ۱۲۹ تن به ارزش ۱٫۲ میلیون دلار اعلام شد و در مقایسه با عملکرد دوره مشابه پارسال از نظر وزن و ارزش ۱۰ درصد افت و ۷۹ درصد رشد نشان می دهد .
به گزارش ایرنا، جمهوری اسلامی از نظر حجم ذخیره اکتشافی در رده چهاردهم جهانی قرار دارد و از لحاظ تنوع مواد معدنی رتبه دهم را به خود اختصاص داده است .
حجم ذخیره اکتشافی ایران حدود ۶۰ میلیارد تن اعلام شده که حدود ۴۰ میلیارد تن آن ذخیره قطعی و بقیه احتمالی است.
شمار مواد معدنی اکتشافی در کشورمان بالغ بر ۶۸ نوع ماده معدنی است .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16965

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.