• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
10

در فروردین ۱۴۰۰ ثبت شد؛رشد ۱۶۲ درصدی صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی

  • کد خبر : 32827
  • ۱۰ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۲۴
در فروردین ۱۴۰۰ ثبت شد؛رشد ۱۶۲ درصدی صدور مجوز تاسیس واحدهای صنعتی

بررسی آمارهای منتشره رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در فروردین‌ماه امسال دو هزار و ۹۴ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که در مقایسه با فروردین ماه ۹۹ رشد ۱۶۲.۱ درصدی نشان می‌دهد. به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، برای صدور این مجوزهای صنعتی مبلغی ۲۷۸ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال […]

بررسی آمارهای منتشره رسمی وزارت صنعت، معدن و تجارت حاکی است در فروردین‌ماه امسال دو هزار و ۹۴ فقره جواز تاسیس صنعتی صادر شد که در مقایسه با فروردین ماه ۹۹ رشد ۱۶۲.۱ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا، برای صدور این مجوزهای صنعتی مبلغی ۲۷۸ هزار و ۹۰۶ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری شد که حاکی از رشد ۳۲۹.۵ درصدی در هم‌سنجی با پارسال است.

این میزان سرمایه‌گذاری و صدور جواز تاسیس صنعتی منجر به ایجاد اشتغال ۴۳ هزار و ۴۶ نفری شد که از نظر اشتغال نیز در مقایسه با مدت مشابه پارسال رشد ۱۵۸.۵ درصدی نشان می‌دهد.

رشد بالای حجم سرمایه‌گذاری جوازهای تاسیس صادره در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال ۹۹ به علت رشد ۱۵۶ درصدی در تعداد صدور این جوازها و صدور جوازهای تاسیس «آذرنان نظری» در استان آذربایجان‌شرقی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۳.۴ هزار میلیارد ریالی و «توسعه صنعت و معدن تدبیر» در استان قم با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۱۱.۲ میلیارد ریالی است.

برپایه این گزارش در فروردین‌ماه امسال تعداد ۳۴۷ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای نیز صادر شد. برای این پروانه‌های بهره‌برداری ۴۲ هزار و ۹۱۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری پیش‌بینی شد که منجر به اشتغال ۶ هزار و ۷۹ نفری شده است.

صدور مجوزهای معدنی

برپایه آمارهای مذکور، در فروردین‌ماه ۱۴۰۰ تعداد ۷۰ فقره پروانه اکتشاف معدنی، ۲۱ فقره گواهی کشف و ۲۳ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شد. این آمارها در مقایسه با فروردین ماه ۹۹ به ترتیب رشد ۱۱۲.۱ درصدی، افزایش ۶۱.۵ درصدی و افت ۴.۲ درصدی نشان می‌دهد.

هزینه عملیات اکتشاف برای گواهی کشف‌های یاد شده ۵۳ میلیارد ریال بود که حاکی از رشد ۱۰۸.۶ درصدی است. همچنین پروانه بهره‌برداری معادن ذکر شده ۳۰۶ نفر اشتغال‌زایی در این ماه به دنبال داشت که از این نظر نیز رشد ۳۱.۹ درصدی نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، فروردین سال ۹۹ به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا، وضعیت تولید، صادرات و غیره روند کاهشی داشت که این روند متوقف شد.

سال گذشته تعداد ۳۶۲ شرکت و واحد تولیدی از بین یک‌هزار و ۱۱۰ واحد اصلی بخش صنعت و معدن موفق شدند رشد ۲۰ تا بیش از ۱۰۰ درصدی در تولید محصولات خود در مقایسه با سال ۹۸ را به ثبت برسانند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32827

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.