• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
9

دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی: راه نجات صنعت توجه به صادرات است

  • کد خبر : 14438
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۹:۳۰
دبیر خانه صنعت و معدن خراسان رضوی: راه نجات صنعت توجه به صادرات است

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تنها راه نجات صنعت توجه به صادرات محصولات است. فیروز ابراهیمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه طی ۱۰‌سال گذشته در تولید به ظرفیت های بالایی رسیده ایم. وی افزود: […]

دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: تنها راه نجات صنعت توجه به صادرات محصولات است.
فیروز ابراهیمی ظهر دوشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی برگزار شد اظهار کرد: خوشبختانه طی ۱۰‌سال گذشته در تولید به ظرفیت های بالایی رسیده ایم.
وی افزود: در یکی از استان ها، بالغ بر ۹ هزار و ۵۰۰ کارخانه فعالیت می کرده که اخیرا تنها ۳ هزار و ۵۰۰ کارخانه آن فعال است که این موضوع زنگ خطر و نرخ بالای مرگ و میر صنعت را نشان می دهد. راه نجات از این مشکل صادرات است.
🔸دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: بازارهای سنتی مانند افغانستان و اسپانیا را در خدمت داریم اما برای حفظ تداوم و روند افزایش حوزه صادرات باید به فکر بازارهای جدید باشیم که بر چهار بازار قطر، عراق، عمان و روسیه تمرکز کرده ایم ولی اولین و بزرگترین مرکز تجارت و عرضه کالاهای ایرانی در عمان و بعد از آن در قطر و دو کشور دیگر ایجاد می شود .
🔸در ادامه جلسه نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با تاکید به توجه به بخش تولید گفت: بخش خصوصی اولین راه حل رفع مشکلات تولیدی است. در سال حدود ۲۰ درصد واحدهای تولیدی تعطیل می شوند.
محمد استادی ادامه داد: افغانستان، آسیای میانه و عراق از لحاظ سیاسی ناپایدار هستند و افغانستان بزرگترین مقصد کالاهای صادراتی در خراسان محسوب می شود. در سال های اخیر با رشد سرمایه گذاری در حوزه صنعت مواجه هستیم و بی ثباتی و تلاطم در آسیای میانی حکم فرما است.
وی با بیان اینکه به دلیل رونق نداشتن بازارهایمان‌ به دنبال ارتباط با بازارهای کشورهای جدید هستیم ابراز کرد: این بازارها کمابیش چالش هایی را پیش رو داشتند و یک علت حاشیه ای صادرات ما را به خطر انداخته عدم تناسب نرخ برابری ارز خارجی با ریال است. نرخ ارز خارجی بايستي متناسب با نرخ تورم افزایش پیدا کند.
نائب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تصریح کرد: در ۸ ماهه نخست سال جاری، واردات ما از چين از ۵ و نیم میلیارد دلار در سال گذشته به ۷ میلیارد رسید اين افزایش ۲۲ واردات از کشور چین‌، یک سیگنال از عدم تعادل نرخ ارز است‌.
🔸وی ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات ما در بازارهای صادراتی، هزینه های سربار مانند حمل و نقل، بیمه و بازاریابی است و قدرت رقابت از تولید کنندگان بخش خصوصی سلب شده‌است‌ که باید بتوانیم هزینه های بالاسری به این کشورها را کم کنیم.
استادی با اشاره به کشور عمان گفت: عمان بازار خوبی از نظر جغرافیایی سیاسی و بهترین نقطه برای کشور ما است. در این راستا حمل و نقل به شکلی پیوسته و متمركز پیش بینی شده که ۶۰ شرکت استانی را در آنجا مستقر می کنیم و فضا برای آنها باز است تا کالاها و خدمات خود را بازاریابی کنند و این مهم فرصت خوبی برای دست اندر کاران استان خواهد بود و هزینه ها با محوریت خانه صنعت خراسان رضوی انجام می شود.
🔸وی در خصوص لیست شرکت ها افزود: در آخرین مرحله غربال‌گری این فهرست هستیم و در فاز اول، ۶۰ واحد تولیدی و صادراتی استان نظیر صنایع وابسته و ساختمان، صنایع غذایی شناسایی شده اند و اینها اولویت های ما محسوب می شوند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14438

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.