• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

خوانساری اعلام کرد؛ لغو دریافت یک در هزار از صادرکنندگان/یارانه نمایشگاهی می‌دهیم

  • کد خبر : 14424
  • ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۸:۲۴
خوانساری اعلام کرد؛ لغو دریافت یک در هزار از صادرکنندگان/یارانه نمایشگاهی می‌دهیم

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران از لغو الزام صادرکنندگان به پرداخت یک در هزار درامد به اتاق های بازرگانی از سال آینده خبر داد. به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در سالهای تحریم ارتباط ما با دنیا قطع بوده و انتظار اینکه صادرات بالایی […]

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن تهران از لغو الزام صادرکنندگان به پرداخت یک در هزار درامد به اتاق های بازرگانی از سال آینده خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خوانساری در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه استان تهران گفت: در سالهای تحریم ارتباط ما با دنیا قطع بوده و انتظار اینکه صادرات بالایی داشته باشیم، خیلی به جا نیست؛ در این میان باید به این نکته اشاره کرد که دولت بزرگ، بزرگترین آفت برای اقتصاد است و باعث می شود مشکلات پابرجا بماند.

رییس اتاق بازرگانی تهران افزود: ما می خواهیم چرخ را از اول اختراع کنیم در حالیکه باید به این موضوع اشاره کرد که اگر قرار باشد ایران هشت درصد رشد داشته باشد، باید سرمایه گذاری خارجی جذب کنیم،در عین حال مشکلات در ارتباط با دولت بزرگ و دخالت بیش از اندازه آن در تولید و صادرات یکی از آفت های بزرگ است.

وی تصریح کرد: در سالهای بعد قرار بر این است که همایش تجلیل از صادرکنندگان نمونه را به یک همایش چالشی تبدیل کنیم و از سال بعد یک در هزار صادرات را حذف خواهیم کرد که بسته آن از سال بعد اجرایی خواهد شد و البته یارانه حضور در نمایشگاهها هم به صادرکنندگان پرداخت خواهد شد.

وی افزود: در هیات های تجاری نیز از صادرکنندگان نمونه استفاده خواهیم کرد.

صادرات هشت ماهه امسال قابل قبول نیست

مقیمی، استاندار تهران نیز در این مراسم با بیان اینکه آمار صادراتی، شرایط را برای دولت و صادرکنندگان سخت می کند، گفت: دولت و مجلس همراهی با هم را انتخاب کرده اند و اختلاف دیدگاه در حوزه صادرات نداریم و هر دو هم جهت و همراه هستند؛ ضمن اینکه بخش خصوصی نیز با دولت هم راستا است؛ بنابراین در این شرایط نباید عملکرد فعلی را به ثبت رساند.

وی افزود: اگر در این شرایط موفق نشویم مشکلات پیش روی صادرات را برداریم، حتما ضرر خواهیم کرد.

مقیمی با بیان اینکه اگر قوانین موجود، مشکلات صادرات را حل کرد، کار را پیش می بریم و شروع حل مشکلات از شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی خواهد بود، تصریح کرد: تعهد سال ٩٦ برای صادرات سال را امسال کاهش داده ایم و می خواهیم به ٦.١ میلیارد دلار برسیم اما باید تلاش کنیم چرا که که در هشت ماهه امسال، ٤ میلیارد دلار محقق شده است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=14424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.