• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
9

خرید پوشاک ایرانی در دستور کار مسئولان قرار گیرد

  • کد خبر : 12509
  • ۰۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵
خرید پوشاک ایرانی در دستور کار مسئولان قرار گیرد

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر ارتقای کیفیت محصولات داخلی، گفت: خرید پوشاک ایرانی در دستور کار مسئولان قرار گیرد. به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید مجتبی رضوی امروز در همایش توسعه اشتغال مازندران با اولویت طرح تولید و مصرف پوشاک با اشاره به مشکلات اقتصادی که مختص این صنعت […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با تاکید بر ارتقای کیفیت محصولات داخلی، گفت: خرید پوشاک ایرانی در دستور کار مسئولان قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، سید مجتبی رضوی امروز در همایش توسعه اشتغال مازندران با اولویت طرح تولید و مصرف پوشاک با اشاره به مشکلات اقتصادی که مختص این صنعت است، اظهار داشت: معضل اصلی صنعت پوشاک، قاچاق بوده که از منظر سخت افزاری و نرم افزاری باید مورد توجه قرار بگیرد.

وی افزود: به لحاظ سخت افزاری، کنترل قاچاق در حیطه اختیارات دولت و حاکمیت بوده و از جنبه نرم افزاری موضوع مربوط به سلایق مصرف کننده بر می‌گردد که  ترغیب و تشویق آحاد جامعه جهت خرید و بکارگیری پوشاک و لباس ایرانی از اهم موارد است.

رضوی گفت: لازم است تا تمامی افراد و دست اندرکاران وارد حوزه کار فرهنگی شده و با تبلیغ کالاهای ایرانی از طریق رسانه‌ها بویژه رسانه ملی و تدوین و پیاده‌سازی تولید و طراحی مدهای روز و قابل پسند، فرهنگ‌سازی لازم را بوجود آورند.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران تصریح کرد:  تولیدکنندگان باید با تولید محصول با کیفیت و با در نظر داشتن شاخصه‌های جهانی تلاش خود را مضاعف کنند.

رضوی با بیان اینکه زنجیره تولید و توزیع پوشاک در کشور دچار نقصان است، گفت: گسیختگی و بی‌نظمی که در خصوص پوشاک و البسه وجود دارد باید ساماندهی و ترمیم شود تا برای تأمین مواد اولیه تا این حد به خارج کشور متکی نباشیم.

وی پیشنهاد کرد: در ساخت برنامه‌های تلویزیونی  و ایجاد نمایشگاه‌های  مد و طرح معرفی مدهای جدید باید بحث ترویج و تبلیغ البسه ایرانی مورد توجه قرار گیرد.

تامین ۸۵ درصد البسه مازندران از خارج

رئیس انجمن صنایع نساجی، پوشاک و چرم خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سه میلیون  و ۳۰۰ هزار نفر از مردم مازندران به حدود ۴۰۰ هزار دست لباس در سال نیاز دارند، افزود: ۸۵ درصد آن خارج از استان تأمین می‌شود و ۱۵ درصد آن با اشتغال سه هزار نفر در داخل استان تولید می‌شود.

پیمان ولی‌پور، ایجاد بازار را مهم‌ترین نیاز پوشاک کشور اعلام کرد و گفت: کشور ترکیه بازار مصرف را در بخش اسپورت قبضه کرده است.

وی یاد آور شد: سه برابر قیمت نسبت به تولید کنندگان پوشاک ترکیه، مواد اولیه را تأمین می‌کنیم که توان رقابت را به‌سادگی از دست می‌دهیم و حتی ماشین آلات روز را به دلیل اینکه با چند واسطه خریداری و وارد می‌کنیم برای ما گران تمام می‌شود.

ولی‌پور افزود: یکی از خواسته‌های ما این است که امکان واردات ماشین آلات توسظ خود صنعتگران فراهم شود.

رئیس انجمن نساجی، پوشاک و چرم استان تاکید کرد: این توانمندی در استان وجود دارد که مازندران را به‌عنوان قطب تولید و پوشاک کشور تبدیل کنیم.

ولی‌پور با اشاره به سابقه حداقل ۲۵۰۰ ساله تولید پوشاک در کشور خاطرنشان کرد؛ در سال ۱۳۰۵ اولین کارخانه نساجی خاورمیانه در مازندران در قائم‌شهر احداث شد بنابراین انتظار می‌رفت مازندران جزو اولویت‌های اصلی وزارتخانه صنعت، معدن وتجارت در بخش پوشاک مدنظر قرار می‌گرفت.

وی اعلام کرد: کمترین هزینه سرمایه‌گذاری در صنعت پوشاک اتفاق می افتد. ولی‌پور از تغییر جدی پوشش و سلیقه‌های افراد جامعه بواسطه هوشمندشدن وسایل ارتباط جمعی و ظهور فضای مجازی خبر داد.

وی توریست پذیر بودن بویژه توریسم جوان و خانوادگی را از امتیازات ویژه استان برشمرد که در همین راستا پیشنهاد کرد: مرکز اقتصادی تولید و توزیع پوشاک و نمایشگاه‌های مختلف در سطح استان ایجاد شود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12509

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.