• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
15

ثبت رتبه نخست برای صادرات محصولات فولادی

  • کد خبر : 15781
  • ۲۵ دی ۱۳۹۶ - ۴:۵۰
ثبت رتبه نخست برای صادرات محصولات فولادی

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر پایه آمارهای منتشر شده، صدور زنجیره فولاد و محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال به رقم ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد . ارزش صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط نیز در […]

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، بر پایه آمارهای منتشر شده، صدور زنجیره فولاد و محصولات فولادی در ۹ ماهه امسال به رقم ۶ میلیون و ۳۷۰ هزار تن رسید که نسبت به دوره مشابه در سال گذشته رشد ۲۳ درصدی را نشان می دهد .
ارزش صادرات زنجیره فولاد و محصولات فولادی مرتبط نیز در دوره این گزارش بیش از ۲ میلیارد و ۳۴۲ میلیون دلار ثبت شد که در مقایسه با دوره مشابه پارسال افزایش سه درصدی را ثبت کرد.
آمار تجارت خارجی نشان می دهد، در ۹ ماهه امسال افزون بر ۴۸ میلیون و ۶۶۳ هزار تن صادرات بخش معدن و صنایع معدنی به ارزش بیش از ۶ میلیارد و ۸۵۵ میلیون دلار بود .
بخش معدن و صنایع معدنی از کل صادرات این دوره از نظر وزنی ۵۵ درصد و از لحاظ ارزشی ۲۲ درصد سهم را به خود اختصاص داد.

** سنگ آهن سهم ۱۱ درصدی
بر پایه آمار منتشر شده، در ۹ ماهه امسال ۱۴ میلیون و ۳۱۳ هزار تن سنگ آهن به ارزش ۷۹۷ میلیون و ۲۳ هزار دلار صادر شد که از نظر ارزشی ۱۱ درصد ارزش صادرات بخش معدن و صنایع معدنی را در این دوره دارا بود.
مجموع صادرات سنگ آهن در مدت این گزارش از لحاظ وزنی در مقایسه با دوره مشابه در سال ۹۵ درصد رشد سه درصدی دارد و از نظر ارزشی افزایش ۵۲ درصدی نسبت به ۹ ماهه ۹۵ ( منتهی به آذر) را ثبت کرد .

** رشد ۱۵ درصدی صدور قطعات فولاد
صادرات محصولات پایین دستی و قطعات فولاد هم در مدت این گزارش از نظر وزن به رقم ۵۴۴ هزار تن رسید و از لحاظ ارزشی هم به رقم ۳۸۹ میلیون و ۸۹ هزار دلار بالغ شد .
میزان صادرات محصولات پایین دستی و قطعات فولاد در مدت این گزارش از نظر وزنی نسبت به دوره مشابه در سال گذشته افت ۱۲ درصدی را نشان می دهد و از لحاظ ارزشی در مقایسه با ۹ ماهه ۹۵ رشد ۱۵ درصدی را ثبت کرد .

** افزایش صادرات ۳۶۴ درصدی آهن اسفنجی
بر اساس آمار تجارت خارجی در ۹ ماهه امسال صدور ۵۳۸ هزار تن آهن اسفنجی صورت گرفت که از نظر ارزشی ۱۴۰ میلیون و ۲۷ هزار دلار بود که مقایسه این ارقام با دوره مشابه در سال گذشته از لحاظ وزنی ۳۶۴ و از نظر ارزشی ۶۳ درصد رشد نشان می دهد .

** ارزش صادرات ۳۸٫۷ میلیون دلاری انواع فرو
برابر این آمار در دوره مورد بررسی ۲۲ هزار تن انواع فرو از کشورمان به ارزش ۳۸٫۷ میلیون دلار صادر شد که از نظر وزنی و ارزشی در مقایسه با مدت مشابه پارسال به ترتیب ۱۲ و هفت درصد کاهش نشان می دهد .

– صادرات غیرنفتی کشورمان در دوره ۹ ماهه امسال ۳۱ میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار اعلام شد و ۲۲ درصد این رقم سهم بخش معدن و صنایع معدنی است.
جمهوری اسلامی ایران چهاردهمین فولاد ساز جهان محسوب می شود و پیش بینی شده تا پایان امسال حدود هشت میلیون تن صادرات فولاد داشته باشد .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15781

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.