• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
17

تاثیر سیتا بر عمق‌بخشی بازار سرمایه

  • کد خبر : 30793
  • ۱۴ تیر ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۱
تاثیر سیتا بر عمق‌بخشی بازار سرمایه

اگر سود حاصل از طرف عرضه اولیه سیمان تامین صرف تولید شود باعث رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال در صنایع می‌شود. به طور کلی عرضه‌‌های اولیه شرکت‌های بزرگ مانند سیتا (که ارزش پرتفوی آن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است) سبب عمق‌بخشی به بازار سرمایه می‌شود. تعدد عرضه‌های اولیه انتخاب را برای سرمایه‌گذار آسان […]

اگر سود حاصل از طرف عرضه اولیه سیمان تامین صرف تولید شود باعث رونق اقتصادی و تثبیت اشتغال در صنایع می‌شود.

به طور کلی عرضه‌‌های اولیه شرکت‌های بزرگ مانند سیتا (که ارزش پرتفوی آن بیش از ۲۰ هزار میلیارد تومان است) سبب عمق‌بخشی به بازار سرمایه می‌شود. تعدد عرضه‌های اولیه انتخاب را برای سرمایه‌گذار آسان می‌کند و باعث ایجاد قابلیت مقایسه برای او می‌شود. باید عرضه‌های اولیه زودتر انجام می‌شد تا سبب حرکت نقدینگی از سمت بازارهای موازی به بازار سرمایه شود.

مزیت فرآیند بورسی شدن شرکت‌ها در زمینه رشد اشتغال، افزایش و توسعه تولید و هدایت نقدینگی به سمت تولید بسیار زیاد است چراکه سبب مهار تورم می‌شود و به رشد اقتصاد کشور کمک بسیاری می‌کند.

در زمینه شفاف‌سازی‌ بازار سرمایه نیز می‌توان گفت بازار سرمایه به شفافیت اقتصاد کشور می‌افزاید و نقش کلیدی در این امر دارد. از آنجا که شرکت‌ها برای بورسی شدن باید کارآیی خود را بالا ببرند، صورت‌های مالی خود را ارائه و اطلاعات مثبت و منفی خود را در بازار سرمایه افشا کنند می‌توانند طرفداران خود را در این بازار به‌دست آورند زیرا تصمیم‌گیری سرمایه‌گذاران مبتنی بر آگاهی آنها از نحوه عملکرد شرکت‌هاست که شرکت‌ها باید آن را به طور کامل در کدال قرار دهند. همه این موارد در مجموع سبب عمق‌بخشی به بازار می‌شوند. در این راستا، هرچه اطلاعات یک شرکت با صحت بیشتری به بازار سرمایه ارائه شود سرمایه‌‌گذاران با اطمینان بیشتری برای فعالیت اقدام خواهند کرد.

حرکت شرکت‌ها به سمت بورسی شدن، رشد اشتغال، رشد تولید و در نتیجه آن رشد اقتصادی را در پی خواهد داشت. شرکت‌ها در بورس به دلیل مقررات و حمایت دولت سبب شفاف‌سازی می‌شوند.

نتیجه بورسی شدن شرکت‌ها و ارائه اطلاعات شفاف در بازار سرمایه نیز کاهش فرار مالیاتی را در پی دارد زیرا تمام نهادهای نظارتی در این بخش حضور دارند. از این رو، سازمان مالیاتی نیز در این راه ذی‌نفع خواهد بود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=30793

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.