• امروز : سه شنبه - ۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 23 April - 2024
کل اخبار 7174اخبار امروز : 4
6

برکتین:فضای کسب وکار کشور، پرریسک است

  • کد خبر : 18421
  • ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶
برکتین:فضای کسب وکار کشور، پرریسک است

محمد رضا، برکتین عضو هیئت مدیره خانه صنعت ،‌معدن و تجارت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: فضای کسب و کار در تمام دنیا یک تعریف و فرمول مشخص دارد و از ۱۰ پارامتر مختلف تشکیل شده است. وی افزود: یکی از ملاک‌های اصلی سنجش فضای کسب و کار یک کشور […]

محمد رضا، برکتین عضو هیئت مدیره خانه صنعت ،‌معدن و تجارت استان اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی اظهار کرد: فضای کسب و کار در تمام دنیا یک تعریف و فرمول مشخص دارد و از ۱۰ پارامتر مختلف تشکیل شده است.

وی افزود: یکی از ملاک‌های اصلی سنجش فضای کسب و کار یک کشور این است که اگر کسی درخواست دریافت مجوز برای شروع امور اقتصادی را داشته باشد، چه میزان وقت و هزینه باید صرف کند و یا اینکه به چه میزان می تواند از وام بانکی بهره ببرد.

برکتین اضافه کرد: این پارامترها در کشورهای مختلف بررسی می‌شود و در نتیجه این بررسی‌ها بسیاری از فعالان تجاری تصمیم می‌گیرند در کشوری سرمایه‌گذاری انجام دهند یا خیر.

وی توضیح داد: در سال ۲۰۱۸ رتبه ایران در فضای کسب و کار ۱۲۴ از میان ۱۸۰ کشور بود، در صورتیکه گرجستان در این جدول رتبه شانزدهم را کسب کرده بود.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت ،‌ معدن و تجارت استان اصفهان، اذعان کرد: فضای کسب و کار ما فضای پیچیده ای است و بروکراسی بالای اداری موجب شده تا شروع یک فعالیت اقتصادی در ایران یک اتفاق پر ریسک تلقی شود.

برکتین ابراز کرد: ما به عنوان کشوری که سال‌های زیادی فعالیت صنعتی و اقتصادی داشته و زیرساخت‌های عظیمی را فراهم آورده‌ایم با کشوری همچون گرجستان قابل مقایسه نیستیم اما باید توجه داشت که این کشور توانسته است با مشاوره مؤسسات بین‌المللی انقلاب شگرفی در فضای کسب و کار خود ایجاد کند.

وی ادامه داد: در اقتصاد و حتی مسایلی همچون کاهش ذخایر آبی کشور، مانند تیم‌های فوتبال و والیبال که مربی خارجی دارند، می‌توانیم از مشاوره کارشناسان جهانی بهره ببریم.

برکتین اضافه کرد: متأسفانه باید گفت که چرخه آب در ایران یکبار است و این در حالی است که این چرخه در کشورهای دیگر تا شش بار ادامه پیدا می‌کند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت ،‌معدن و تجارت استان اصفهان، تصریح کرد:  اگر برای ثبت نام سکه در کشور فراخوان داده شود بسیاری از افراد شرکت کرده و صف های طولانی شکل می‌گیرد اما اگر همین فراخوان را برای شروع یک فعالیت تولیدی به راه بیاندازیم، کسی تمایلی به شروع کار تولیدی ندارد و همه اینها به دلیل مشکلات متعدد واحدهای تولیدی و نامناسب بودن فضای کسب و کار در کشور است.

وی ادامه داد: باید تحولاتی صورت بگیرد تا سرمایه‌گذاران تمایل بالایی برای حضور در فعالیت‌های تولیدی داشته و از انباشت سرمایه‌های خود در بانک یا خرید سکه و دلار نفعی نبرند.

عضو هیئت مدیره خانه صنعت ،‌معدن و تجارت استان اصفهان، تاکید کرد: اگر در راستای استراتژی تقویت کسب و کار، مسیر راه تولید تسهیل شود، بدون شک بار بزرگی از دوش تولیدکننده داخلی برداشته شده و تولید داخلی رمق تازه‌ای می‌گیرد.

محمدرضا برکتین، تأکید کرد: مسائل و مشکلاتی که مالیات برای تولیدکننده ایجاد کرده بسیار زیاد است و متأسفانه زمانیکه افرادی از پرداخت مالیات فرار می‌کنند، این تولید کننده است که باید شلاق مالیات اضافی را بخورد.

رئیس اسبق خانه صنعت، معدون و تجارت استان اصفهان ابراز کرد: از طرف دیگر سازمان تأمین اجتماعی هم به دلیل کمبود بودجه تولید‌کننده‌های داخلی را مداوم جریمه می‌کند و همه موضوعات موجب شده تا تولیدکننده تحت فشار زیادی بوده و شرایط سختی را تحمل کند.

برکتین در خاتمه یادآور شد: ضروری است شرایط بسرعت تغییر کرده تا اوضاع تولید از وضعیت کنونی بیرون بیاید و به سمت رشد و رونق پیش برود.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=18421

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.