• امروز : شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳
  • برابر با : Saturday - 20 April - 2024
کل اخبار 7158اخبار امروز : 7
12

برخی اعضای دولت دنبال «هدایت نابسامانی‌ها» هستند/ جبهه انقلاب واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کند

  • کد خبر : 32796
  • ۰۲ خرداد ۱۴۰۰ - ۹:۳۳
برخی اعضای دولت دنبال «هدایت نابسامانی‌ها» هستند/ جبهه انقلاب واقعیت‌ها را برای مردم تبیین کند

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه شخص روحانی و برخی اعضای دولت دنبال «هدایت نابسامانی‌ها» و ایجاد نارضایتی در آستانه انتخابات هستند، به ذکر نمونه‌هایی از سوء مدیریت دولت در حوزه صنعت پرداخت. عزت‌الله اکبری نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، […]

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس، با بیان اینکه شخص روحانی و برخی اعضای دولت دنبال «هدایت نابسامانی‌ها» و ایجاد نارضایتی در آستانه انتخابات هستند، به ذکر نمونه‌هایی از سوء مدیریت دولت در حوزه صنعت پرداخت.

عزت‌الله اکبری نماینده مردم تهران و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری دوره سیزدهم و وضعیت آرایش نیروهای انقلاب در این دوره از انتخابات اظهار د اشت: در خصوص این انتخابات، این آرامش و امیدواری وجود دارد که نیروهای جبهه انقلاب در نهایت با وحدت و اجماع عمل خواهند کرد و زمینه موفقیت آنها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به ثبت‌نام چهره‌های مختلف از جریان انقلابی و اصولگرا در انتخاب تصریح کرد: هر چند افراد آزاد هستند که در انتخابات ثبت‌نام کنند و در صورت احراز صلاحیت، به عنوان نامزد دیدگاه‌ها و برنامه‌های خود را ارائه کنند، اما درنهایت هم انتظار جامعه این است که با هم وحدت کنند و هم شواهد و قرائن نشان می‌دهد که این اتفاق خواهد افتاد و بر روی آیت‌الله رئیسی اجماع خواهند کرد و این نیز به مصلحت کشور است.

رئیس کمیسیون صنایع مجلس شورای اسلامی، با تأکید بر اینکه محور کار نیروهای جبهه انقلاب در هفته‌های آینده و در آستانه انتخابات باید برنامه‌محوری و تیم‌محوری باشد، گفت: امانتداری،‌ کارآمدی و تعهد به ارزش‌های انقلاب اسلامی و آرمان‌های مدنظر مردم، از مهمترین ویژگی‌هایی است که در چینش افراد برای مسئولیت‌های دولت آینده باید به آنها توجه کرد تا زمینه حل مشکلاتی که این دولت برای مردم به وجود آورده فراهم شود.

روحانی و برخی اعضای دولت، بدنبال هدایت نابسامانی‌ها برای نارضایتی مردم هستند

اکبری همچنین با اشاره به شرایط فعلی اقتصادی کشور و با بیان اینکه شخص آقای روحانی و برخی اعضای دولت به جای مدیریت شرایط و حل مشکلات کشور، هدایت برخی نابسامانی‌ها را دنبال می‌کنند تا مردم را ناراضی کنند، عنوان کرد: نمونه این امر، وضعیت بازار شب عید بود که همه مشاهده کردیم که چگونه به صورت کاملاً مشکوک، طوری بازار را مدیریت کردند که با بالا رفتن قیمت‌ها و نارضایتی مردم، شرایط روحی و روانی آنها به هم بریزد.

وی در توضیح بیشتر این نکته گفت: چهار پنج ماه قبل از عید به وزیر صنعت، معدن و تجارت گفتیم مدیریت بازار کالاهای اساسی از جمله گوشت و مرغ و توزیع این کالاها را به اهلش بسپارید که منظورمان اتحادیه‌ای صنفی بود و تأکید کردیم که لازم نیست دولت دخالت کند. آقای رزم‌حسینی هم قبول کرد و گفت در نشستی که با وزیر جهاد کشاورزی داشتیم، مدیریت توزیع کالاهای اساسی حوزه کشاورزی را به این وزارتخانه محول کرده‌ایم.

اکبری ادامه داد: همان روزی که وزیر صنعت این نکته را به من گفت، با وزیر جهاد کشاورزی هم جلسه داشتیم و من بابت این هماهنگی از آقای خاوازی تشکر کردم، اما با کمال تعجب ایشان گفت که موضوع با نظر آقای رئیس‌جمهور منتفی شده است! وقتی هم که از این آقایان راه‌حل جایگزین خواستیم چیزی برای ارائه نداشتند و لذا در شب عید همه مسئله کشور مدیریت بازار گوشت، مرغ و تخم‌مرغ شد و صدای مردم درآمد. این هدایت نابسامانی‌هاست، نه ساماندهی مشکلات کشور.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی، همچنین به نحوه مواجهه دولت و شخص رئیس‌جمهور با موضوع برجام و تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: درحوزه روابط خارجی نیز از ابتدای مطرح شدن بحث برجام، شخص آقای روحانی در حد گسترده و بالا مسائل کشور را طوری به بیرون از کشور گره می‌زد که با واقعیت ها همخوانی نداشته و ندارد؛ در واقع تمام کارهای کشور را رها کردند و جهت مدیریت‌شان به سمتی بوده که کار را بر زمین بگذارند و منتظر نتیجه مذاکرات با غرب باشند.

اکبری تصریح کرد:‌ این کار نه تنها غلط و غیرعقلانی است، بلکه معتقدم این شرایط را عامدانه و به گونه‌ای مدیریت کردند که همه چیز را به مذاکره گره بزنند. در کجای دنیا همه مسائل کشورشان را به نتیجه مذاکره با طرف خارجی گره می‌زنند؟! در روزهای اخیر نیز دوباره حرف از موفقیت مذاکرات در تمام سال‌های این دولت می‌زنند.

مدل حرکت جهانگیری، سرشار از تناقض و دو رویی است

وی ادامه داد: به آقای روحانی گفتم، راهبرد آمریکا در مذاکراتی که می‌داند شما سه ماه دیگر بر سر کار نیستید، امتیاز گرفتن است، نه امتیاز دادن؛ لذا هر تصمیم تعهدآوری در مذاکرات وین باید در مجلس بررسی و تعیین تکلیف شود. البته به نظر می‌رسد اهداف انتخاباتی را نیز در پس این مذاکرات دنبال می‌کنند.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان اینکه دولت مجری انتخابات است و این خیانت است که رئیس دولت جهت انتخابات را به سمت جریان خودشان ببرند که احتمالا آقای لاریجانی است، خاطرنشان کرد: البته مدل حرکت آقای جهانگیری به عنوان معاون اول رئیس‌جمهور نیز سرشار از تناقض و دورویی است. ایشان بعد از هشت سال مسئولیت معاون اول رئیس‌جمهور که معادل جایگاه نخست‌وزیری است، در کلاب‌هاوس صحبت می‌کند و می‌گوید منتقدان دولت معیشت مردم را گروگان گرفته‌اند! در حالی که خزانه،‌ نفت و همه امکانات در دست دولتی است که ایشان معاون اولش بوده و همچنان هم هست. آیا این قبیل اظهارات جز ناشی از نفاق و دورویی است؟

اکبر ادامه داد: هر کسی توان و جرأت این را ندارد که هشت سال معیشت مردم را گروگان برجام و مذاکره با طرفهای خارجی بگیرد و بعد با فرار رو به جلو، مسئله را گردن دیگران بیندازد. این سابقه رفتار این آقایان است و حالا تیمی شده‌اند و طوری حرف می‌زنند که انگار سالهای سال، دیگران رئیس‌جمهور و معاون اول و وزیر بوده اند.

افتتاح نمایشی زمین خالی، به جای منطقه ویژه اقتصادی بانه!/ حالا برای کولبران اشک می‌ریزند 

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه به نمونه‌هایی از اقدامات نمایشی دولت و شخص معاون اول اشاره کرد و اظهار داشت: پیش از عید نوروز به همراه آقای قالیباف رئیس مجلس به استان کردستان سفر کردیم. یک هفته قبل از سفر ما، آقای جهانگیری به این استان رفته بود و در جلسه‌ ویدئوکنفرانسی که در مرکز استان (سنندج) برگزار شد، منطقه ویژه اقتصادی بانه را افتتاح کرده بود. در شهرستان بانه یکی از موضوعاتی که به طور جدی مطرح است موضوع کولبری است که در آنجا خیلی حاد است و رهبر معظم انقلاب هم چند بار به دولت تأکید کرده بودند که مسئله کولبران را حل کنند.

اکبری افزود: وقتی به سنندج و سپس به بانه رفتیم، متوجه شدیم ۸۰ هکتار زمین را به منطقه اقتصادی بانه اختصاص داده‌اند و افتتاح ویدئوکنفرانسی‌شان هم این بوده که فعلا فقط ۲۰ هکتار از این زمین را واگذار کرده‌اند و با قیمت‌گذاری خاصی که بر روی این ۲۰ هکتار انجام داده‌اند، ۶۰ میلیارد تومان درآمد کسب کرده‌اند. این میزان درآمد را برای کجا می‌خواهند؟!

وی ادامه داد: آیا دولت توان نداشت که ابتدا ساختمان و زیرساختهای منطقه ویژه اقتصادی را تأسیس کند و بعد از فراهم شدن همه زیرساخت‌ها آنها را افتتاح کند؟ آیا ۲۰ هکتار زمین مسطح افتتاح می‌خواهد؟ این کارها را می‌کنند و وقت انتخاب که می‌رسد با بهره‌برداری نمایشی از اهل سنت، سراغ علما و لیدرهای هموطنان عزیز اهل سنت می‌روند و رأی ملت را جمع می‌ کنند و البته در هنگام ثبت نام نیز برای کولبران گریه می‌کنند.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: اگر نفاق ندارید، در سفر به جای نشستن در مرکز استان سری هم به مرز بانه می‌زدید و پای حرف‌های کولبران می‌نشستید. نه اینکه با ویدئوکنفرانس یک پروژه نیمه کاره را افتتاح کنید.

ماجرای اعتبار ۵۰۰ میلیون یورویی برای واردات اتوبوس دست دوم!

وی در ادامه به ذکر نمونه‌های دیگری از سوءمدیریت دولت در سال‌های اخیر پرداخت و اظهار داشت: شهریور سال گذشته متوجه شدیم که شرکت ایران خودرو دیزل با ۷ هزار نفر نیرو به مشکل برخورده و در آستانه تعطیلی است؛ چند جلسه با حضور آقای نیکزاد نائب رئیس دوم مجلس و مدیران ایران خودرو برگزار کردیم و شهرداران تهران، مشهد، همدان و کرمان هم پای کار آمدند و با ایران خودرو دیزل قرار داد بستند و این شرکت هم اتوبوس های مورد نیاز را تحویل داد، حتی شرکت ایدن تبریز که قطعات یدکی و گیربکس مورد نیاز ایران خودرو را تولید می‌کند، فعال شد و امروز سه شیفت کار می‌کند، اما آقای جهانگیری مدتی بعد از این جلسات ما، مصاحبه کرد و گفت که در ستاد مدیریت کرونا تصویب کرده‌ایم که با ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار، اتوبوس دست دوم وارد کنیم! در اتاق بازرگانی ایران از ایشان سؤال کردم که چرا این کار را کرده‌اید و به آقای جهانگیری گفتم که من در حوزه صنعت کار کرده‌ام و می‌دانم با ۵۰۰ میلیون یورو اعتبار می‌توان تمام خطوط ایران خودرو دیزل و مشابه آن را تجهیز و نوسازی کرد و پول اضافه هم آورد، اگر این میزان پول دارید چرا به تجهیز خطوط داخلی اختصاص نمی‌دهید؟!

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: بعدا معلوم شد پیشنهاد اختصاص این میزان اعتبار برای واردات اتوبوس دست دوم، از طرف وزیر کشور بوده و آقایان هم قبول کرده‌اند، لذا تهدید کردیم که هر مقامی که این کار را بکند به دستگاه قضایی معرفی خواهیم کرد.

اکبری در ادامه تأکید کرد: اگر بخش خصوصی را فعال کنیم کشورمان دیگر قابل تحریم نخواهد بود؛ مگر آمریکا چند میلیون نفر را می‌تواند تحریم کند؟

دریافت مجوز واردات ۳ هزار دستگاه کِشنده از شخص رئیس جمهور، با وجود توان تولید داخل!

وی ادامه داد: وزیر راه و شهرسازی در همان ایام که ما پیگیر حل مشکل ایران خودرو دیزل بودیم، وزیر راه و شهرسازی در جایی اعلام کرد که از شخص رئیس جمهور مجوز گرفته‌ایم که ۳ هزار دستگاه کِشنده وارد کنیم. بعد از اینکه ما تهدید کردیم که در داخل توان تأمین این کشنده‌ها را داریم، رفتند با ایران خودرو قرارداد بستند ولی بعدا متوجه شدیم در اجرای قرارداد هیچ کاری نکرده اند!

اکبری افزود: درنهایت هم طرح سؤال از وزیر را آماده کردیم که هم‌اکنون در نوبت بررسی در صحن مجلس است و اخیرا هم با معاون دادستان کل کشور صحبت کردیم که هر مقامی که با ترک فعل، چنین تخلفاتی می‌کند به مرجع قضایی معرفی کنیم که آنها هم اعلام آمادگی کردند.

وظیفه نیروهای انقلاب سنگین است/ لزوم تبیین دقیق واقعیت‌ها برای مردم و حمایت از گزینه مورد اجماع

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس در ادامه با اشاره به اظهارات انتخاباتی معاون اول رئیس جمهور گفت: آیا آقای جهانگیری این مسائل را نمی‌داند و خبر ندارد؟! اگر خبر ندارد که خیلی کوتاهی می‌کند و اگر هم خبر دارد که خیانت محض است. وقتی همه اینها را می‌بینیم و در کنار هم می‌گذاریم، می‌فهمیم که وظیفه نیروهای انقلاب در انتخابات آینده بسیار سنگین‌تر از قبل است و باید با تبیین دقیق واقعیت‌ها برای مردم و حمایت از گزینه مورد اجماع، توطئه‌های تبلیغاتی این آقایان را خنثی کنند و زمینه گشایش در زندگی مردم و اقتصاد کشور را فراهم کنند.

اکبری در ادامه تأکید کرد: از همه دست اندرکاران تولید کشور می‌‌خواهیم همه پای کار بیایند و بعد از تشکیل دولت جدید هم به صورت علمی و برنامه‌محور مطالبه‌گری کنند؛ از جمله اینکه در زمینه انتخاب وزرای اقتصادی و صنعتی از دولت آینده بخواهند که با آنها مشورت شود تا مدیریت کشور مردمی و تخصصی شود.

معطلی ۶ میلیون کالا در گمرک، نشانه ناهماهنگی و هدایت نابسامانی‌هاست

اکبری با بیان اینکه به عنوان یک کارشناس ایمان دارم که ظرف ۶ ماه می توان حوزه صنعت و معدن را بر روی ریل قرار داد و ساماندهی کرد، اظهار داشت: معتقدم می‌توان با کمک بخش خصوصی برای دولت و کشور درآمدزایی ایجاد کرد و این حرف کارشناسی و قابل اثبات است.

وی افزود: معتقدم بیش از ۹۸ درصد این نابسامانی‌ها در اثر مقررات خلق الساعه و اقدامات ناهماهنگ و بخشی‌نگری وزرای دولت است و وقتی به عنوان مثال، ثبت سفارش برای واردات در وزارت صنعت انجام می‌شود و همزمان ۶ میلیون کالا در گمرک معطل می‌ماند، طبیعی است که این وضعیت ناشی از ناهماهنگی است و معنایی جز هدایت نابسامانی‌ها برای ایجاد نارضایتی ندارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32796

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.