• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

باید در آیین نامه ها و تصمیم‌گیری‌ها به بخش خصوصی بها داده شود

  • کد خبر : 11646
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۶:۰۳
باید در آیین نامه ها و تصمیم‌گیری‌ها به بخش خصوصی بها داده شود

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا فولادگر  در نشست رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما از نظر مسائل فنی و مهندسی و نیروی انسانی ماهر و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری وضعیت خوبی دارد اما مهمترین مسائل تولید ما […]

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا فولادگر  در نشست رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، اظهار داشت: کشور ما از نظر مسائل فنی و مهندسی و نیروی انسانی ماهر و امکانات سخت افزاری و نرم افزاری وضعیت خوبی دارد اما مهمترین مسائل تولید ما در کشور از ناحیه مسائل اقتصادی کلان و خرد است.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: ما که منتقد دولت هستیم اتفاقا بیشتر باید کمک کنیم تا دولت مشکلات تولید و اشتغال را حل کند
فولادگر با بیان اینکه اصلاح نظام بانکی در دستور کار مجلس قرار دارد، افزود: نظام بانکداری ما مدلی از بانکداری غربی است و باید اصلاح شود.
وی در خصوص مالیات بر ارزش افزوده گفت: اصل مالیات بر مصرف کننده این است که در نهایت مصرف کننده نهایی پرداخت را انجام دهد، اصلا نباید ۹ درصد هزینه بر تولیدکننده تحمیل شود، پیشنهادی مطرح شده بود که مالیات بر ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی گرفته شود و دولت با تمام قوا مخالفت کرد و گفت اگر این تصویب شود پنجاه درصد درآمد مالیاتی دولت کم می‌شود.
فولادگر اظهار داشت: من هم نگران روند اصلاح اساسی قانون مالیات بر ارزش افزوده هستم، باید شرایط به گونه‌ای باشد که استقرار سیستم الزام گردد و ارزش افزوده از مصرف کننده نهایی گرفته شود نه از هیچ تولید کننده ای، و البته تولیدکنندگان نیز باید کیفیت تولیدات خود را بالا ببرد و ساختارهای انسانی، فنی و… را اصلاح کنند.
وی در ادامه به موانع تولید و فضای کسب و کار اشاره کرد و گفت: عواملی وجود دارد که از بیرون در محیط کار تاثیر دارد، ما قانون کسب و کار را در مجلس هشتم تصویب کردیم که بیست و نه ماده دارد و مهر ماه نیز در گزارشی وارد صحن می شود.
فولادگر با اشاره به مشکلات اشخاص حقیقی و حقوقی در تعاونی ها و شرکتهای خصوصی گفت: باید در آیین نامه ها و تصمیم‌گیری ها به بخش خصوصی بها بدهیم و بخش خصوصی نقش داشته باشد.
این نماینده مجلس به اهمیت بحث رضایت و تراضی طرفین در حوزه کسب و کار اشاره کرد و افزود: متأسفانه توجهی به بحث تراضی نمی‌شود تا این مهم محقق نشود انتظار نداشته باشید سرمایه گذاران پول هایشان را در کشور بیاورند.
فولادگر اظهار داشت: تا محیط کسب و کار ساماندهی نشود انتظار بهبود وضعیت تولید نداشته باشیم.
وی مهمترین مشکل تولیدکنندگان در چند سال اخیر را هزینه های مالی و تسهیلات بانکی عنوان کرد و گفت: در بحث تلاش برای سهولت کسب و کار به میزان چهل رتبه وضعیت ما بهتر شد اما هم اکنون رتبه ما در دنیا صد و بیست است و این خوب نیست.
فولادگر مقابله با قاچاق، مدیریت واردات و جلوگیری از تقلب سه مسئله مهم برای بهبود وضعیت تولید داخل عنوان کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، درپایان این نشست، از تعدادی از پیشکسوتان عرصه صنعت و تولید تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11646

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.