• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
6

امسال ۴۶ هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی صادرات گرا تخصیص یافت

  • کد خبر : 13533
  • ۱۰ آبان ۱۳۹۶ - ۷:۰۵
امسال ۴۶ هزار میلیارد ریال به واحدهای تولیدی صادرات گرا تخصیص یافت

به گزارش شبکه پیام رسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد شریعتمداری» در آیین گشایش دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۱۷) در شهر آفتاب تهران افزود: از آغاز امسال از محل این منابع پنج هزار و ۸۰۰میلیارد ریال در اختیار این واحدها قرار گرفت. به گفته وی، پارسال سود این تسهیلات […]

به گزارش شبکه پیام رسان وزارت صنعت، معدن و تجارت، «محمد شریعتمداری» در آیین گشایش دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۱۷) در شهر آفتاب تهران افزود: از آغاز امسال از محل این منابع پنج هزار و ۸۰۰میلیارد ریال در اختیار این واحدها قرار گرفت.
به گفته وی، پارسال سود این تسهیلات با ۲نرخ ۱۱ و ۱۶ درصد ارایه شد که امسال با نرخ متوسط ۱۳.۵ درصد به تصویب ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی رسید و در اختیار واحدهای تولیدی صادرات گرا قرار می گیرد.
شریعتمداری افزود: ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال منابع در بودجه سال ۱۳۹۷ برای پرداخت مابه التفاوت تسهیلات اعطایی یا یارانه سود تسهیلات اعطایی به فعالیت های تولیدی صادرات گرا در نظر گرفته شده است.
وی تاکید کرد برای ادامه رشد صنعت باید از صادرکنندگان و برگزاری این گونه نمایشگاه ها حمایت شود و ادامه داد: ایجاد شرکت های صادراتی منطقه ای و موضوعی باید در دستور کار قرار بگیرد.
این مسوول گفت: بسیاری از شرکت های صادراتی دنیا که نام مشهور تجاری دارند، مسوولیت انتقال محصولات تولیدی کشور خود را به سایر نقاط دنیا بر عهده دارند اما ما متاسفانه فاقد شرکت های صادراتی منطقه ای و موضوعی هستیم.

** ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع بانکی برای نوسازی صنعتی
وزیر صنعت، معدن و تجارت نوسازی صنعتی برای صادرات گرایی را از مهمترین برنامه های دولت دوازدهم اعلام کرد و گفت: امسال ۱۰۰ هزار میلیارد ریال منابع برای تحقق این هدف از طریق سیستم بانکی با نرخ ترجیحی در نظر گرفته شده است که در اختیار واحدهای تولیدی قرار می گیرد.
به گفته وی، سازمان گسترش و نوسازی صنایع و سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی برای کمک به نوسازی صنعتی واحدهای تولیدی ماموریت دارند و در بسته حمایتی ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی نیز سیاست نوسازی صنعتی کشور در نظر گرفته شده است‌.
شریعتمداری یادآوری کرد: حجم تجارت خارجی جمهوری اسلامی ایران هر روز روبه افزایش است و گزارش های گمرک جمهوری اسلامی ایران در ماه هفتم امسال، ۶ درصد رشد تجارت ایران را نشان می دهد.
وی ابراز امیدواری کرد تا پایان امسال به ۱۵ درصد رشد در مجموعه صادرات غیرنفتی کشور برسیم.

** برنامه حمایتی از برگزاری و شرکت در نمایشگاه های بین المللی
وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: در ۲۰ نقطه کشور مراکز بزرگ نمایشگاهی به مساحت چند صد هکتاری برای عرضه فعالیت‌های تجاری اقتصادی ایران وجود دارد و سالیانه نزدیک به ۳۲۰ برنامه نمایشگاهی برگزار می شود و در بیش از ۶۰ نقطه از جهان نمایشگاه های تخصصی جمهوری اسلامی ایران به اجرا در می آید.
به گفته وی، سیاست دولت حمایت از گسترش مراکز نمایشگاهی و برگزاری رویدادهای اقتصادی برای افزایش مبادلات تجاری است؛ زیرا مذاکرات چهره به چهره باعث نزدیک شدن کشورها به همدیگر می‌شود و کشورهای دنیا برای ایجاد زمینه‌های مختلف همکاری با وجود امکانات به روز به حضور در نمایشگاه‌ها علاقه مندند.
به گزارش ایرنا، دومین نمایشگاه توانمندی های صادراتی جمهوری اسلامی ایران (ایران اکسپو۲۰۱۷) عصر سه شنبه در شهر آفتاب تهران گشایش یافت و تا دوازدهم آبان پذیرای بازدیدکنندگان است.
۶۰۰ بازرگان بین المللی از ۴۳ کشور و بیش از ۵۰۰ بنگاه اقتصادی فعال و صادرکننده برتر کشور در قالب ۱۲ گروه کالایی در این نمایشگاه حضور دارند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=13533

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.