• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

افزایش توانمندی تولیدکنندگان یزد تنها راه رونق تولید است

  • کد خبر : 33137
  • ۱۷ مرداد ۱۴۰۰ - ۹:۱۳
افزایش توانمندی تولیدکنندگان یزد تنها راه رونق تولید است

یزد- ایرنا – رییس خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد افزایش توانمندی تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی را از عوامل موثر برای رونق جهش تولید ذکر کرد و گفت: این مساله راهکاری برای طراحی و اجرای سازوکاری برای حمایت ویژه از شرکت های کوچک و متوسط استان است. به گزارش روزشنبه روابط عمومی این […]

یزد- ایرنا – رییس خانه صنعت، معدن و تجارت(صمت) یزد افزایش توانمندی تولیدکنندگان، تجار و صادرکنندگان کالاهای غیرنفتی را از عوامل موثر برای رونق جهش تولید ذکر کرد و گفت: این مساله راهکاری برای طراحی و اجرای سازوکاری برای حمایت ویژه از شرکت های کوچک و متوسط استان است.

به گزارش روزشنبه روابط عمومی این تشکل صنعتی،سیدعلی اکبر کلانتر در نشست هیات مدیره و رییسان  انجمن های تخصصی صنایع که با حضور رایزن اقتصادی وزارت امور خارجه ایران به صورت مجازی برگزار شد، افزود: در یزد با توجه به چهارمین استان صنعتی ، دومین منطقه کشور از لحاظ تنوع معدنی، جمعیت آن کم است، ظرفیت های زیادی وجود دارد.

وی اضافه کرد: با توجه به ظرفیت های موجود تولید کنندگان یزدی باید برای ارتقای کیفیت محصول و کاهش قیمت تمام شده و استفاده از علم و مهارت روز بازاریابی، بسته بندی و رعایت استانداردهای تبلیغات بین المللی تلاش کنند.

کلانتر تاکید کرد: البته دولت و سایر نهادهای حاکمیتی نسبت به تامین زیرساخت ها، حمایت های نرم از جمله  بیمه های بانکی، حمل و نقل ، انعقاد تفاهم نامه ها و پروتکل های اقتصادی و تعرفه ای با کشورهای هدف صادراتی باید از توان و تجربه رایزنان بازرگانی استفاده کند.

وی یادآور شد: استفاده از این عوامل می تواند نقش برجسته ای در رشد صادرات غیرنفتی کشور و استان که از مزیت انرژی و مواد اولیه و دستمزد ارزان برخوردار است، ایفا کند.

لزوم طراحی و اجرای سازوکاری برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط

کلانتر همچنین پیشنهاد کرد: دفتر وزارت خارجه در یزد  با همکاری خانه صمت ضمن احصای توانمندی و ظرفیت های دارای مزیت صادراتی تولیدات ،نیازهای صنعتگران، معدنکاران، فعالان اقتصادی در خصوص تهیه تجهیزات ،قطعات یدکی و مواد اولیه با منشا خارجی و ماشین آلات دست دوم دارای تکنولوژی بالا، سازوکاری را برای حمایت از شرکت های کوچک و متوسط طراحی و اجرا کنند.

یزد، استان معین صادرات و ایجاد دفتر تجاری در پاکستان 

رییس خانه صمت یزد در ادامه تصریح کرد: اتفاق خوبی که افتاد این بود با حمایت وزارت صمت و وزارت امور خارجه تعدادی از خانه های صمت به عنوان استان معین کشورهای هدف صادراتی تعیین شد که با توجه به پاره ای ملاحظات به پیشنهاد ما، خانه صمت یزد به عنوان استان معین در پاکستان انتخاب شد و با همکاری صنعتگران، صادرکنندگان، تجار و ایرانیان مقیم آن کشور، دفتر تجاری هم برای کمک به روابط بین فعالان ۲ کشور در پایتخت و یا  یکی از شهرهای مهم پاکستان ایجاد شود.

بخشودگی و یا تعلیق مطالبات سازمان مالیاتی، بانک ها ،شرکت های برق ، گاز و آب صنایع

همچنین رییس هیات مدیره خانه صمت یزد گزارشی از اقدام های صورت گرفته و جلسات برگزار شده در خانه صنعت، اتاق بازرگانی و شهرک های صنعتی برای کاهش مشکلات و خسارت ناشی از قطع برق صنایع استان ارایه  کرد.

کلانتر  بر وظایف قانونی دولت برای جبران خسارت های وارده و حمایت از واحدهای تولیدی که با تعطیلی خطوط تولید و یا کاهش بار در پیک مصرف برای جلوگیری از قطع برق منازل مردم، بیمارستان ها و مراکز حساس استان همکاری خوبی با مدیران شرکت برق منطقه ای و شرکت توزیع انجام دادند، تاکید کرد.

این فعال اقتصادی از مقام های یزد خواست در خصوص بخشودگی و یا حداقل تعلیق مطالبات دولت و سازمان مالیاتی ،بانک ها و شرکت های برق و گاز و آب اقدام کنند.

در ادامه مصوبه  حذف معافیت گمرکی ماشین آلات و مواد اولیه و ذخیره این کالاها در گمرکات و خسارات ناشی از آن و مشکلات سامانه توانیران مطرح و گزارش اقدام و پیگیری خانه صمت و کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان و ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضاییه مطرح شد.

تبادل نظر پیرامون نحوه برگزاری نمایشگاه زنجیره تامین صنعت از سوی خانه صمت استان از دیگر موارد مطرح شده در این نشست بود.

در یزد حدود ۱۰۰ هزار نفر نیرو در سه هزار و ۶۰۰ واحد تولیدی و صنعتی استان فعالیت دارد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33137

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.