• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
15

افتتاح بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه مس در سفر رئیس جمهوری به کرمان

  • کد خبر : 16428
  • ۱۴ بهمن ۱۳۹۶ - ۵:۱۷
افتتاح بیش از ۳۵۰۰ میلیارد تومان پروژه مس در سفر رئیس جمهوری به کرمان

احمد مرادعلیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر روز پنجشنبه و جمعه رئیس جمهوری به کرمان، ۱۳ پروژه معدنی، صنعتی و عمرانی شرکت مس در استان کرمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت . وی بیان کرد: پروژه راه اندازی کوره […]

احمد مرادعلیزاده روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در سفر روز پنجشنبه و جمعه رئیس جمهوری به کرمان، ۱۳ پروژه معدنی، صنعتی و عمرانی شرکت مس در استان کرمان با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت افتتاح و مورد بهره برداری قرار گرفت .
وی بیان کرد: پروژه راه اندازی کوره فلاش (تغییر تکنولوژی ذوب مجتمع سرچشمه از فرآیند ریورب به فلش) به ظرفیت ۲۸۲ هزار تن مس آندی در سال به همراه چرخ ریخته گری و کوره های آند با ۱۸۲ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۲۴۶ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع ۹۷۴ میلیارد تومان هزینه در سفر رئیس جمهوری به بهره برداری رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: کارخانه پالایشگاه خاتون آباد به ظرفیت سالانۀ ۲۰۰ هزار تن مس کاتدی با ۱۴۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۶۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع ۶۳۶ میلیارد تومان در این سفر به بهره برداری رسیده است.
وی افزود: فاز اول و دوم نیروگاه سیکل ترکیبی ۵۰۰ مگاواتی سیرجان با ۲۸۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۷۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع یک هزار و ۲۱۰ میلیارد تومان نیز با حضور وزیر نیرو آغاز بکار کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با بیان اینکه طراحی، ساخت و نصب سیستم جدید انتقال گاز خروجی کوره های کنورتر سرچشمه پروژه دیگری است که در این سفر مورد بهره برداری قرار گرفت ،گفت: برای طراحی، ساخت و نصب این سیستم ۱۹ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۱۵۴ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموعا ۲۳۰ میلیارد تومان انجام شده است.
مرادعلیزاده از افتتاح رسمی باند دوم محور سرچشمه به شهربابک خبر داد و بیان کرد: برای احداث باند دوم این مسیر به طول ۸۰ کیلومتر در مجموع ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
براساس این گزارش پیش از این باند دوم جادۀ رفسنجان به سرچشمه یه طول ۶۵ کیلومتر و با هزینه ۱۳۶ میلیارد تومان بوسیله شرکت مس راه اندازی شده بود.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران تصریح کرد: پروژه احداث انبار کنسانتره جدید خاتون آباد به ظرفیت ۶۰ هزار تن کنسانتره مس و پروژه احداث کارخانه آبگیری و بشکه پرکنی مولیبدن به ظرفیت خشک کنی ۲ هزار و ۷۰۰ تن کنسانتره مولیبدن در ماه از دیگر طرح های است که افتتاح شده و برای این ۲ پروژه در مجموع ۷۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری شده است .
وی پروژه نصب و راه اندازی ماشین کاتدشویی پالایشگاه سرچشمه (CSM) را از دیگر طرح های بهره برداری شده بر شمرد و گفت: برای اجرای این پروژه در مجموع یکصد میلیارد تومان هزینه شده است.
مرادعلیزاده ابراز داشت: پروژه ارتقای و افزایش ظرفیت پذیرش و انبارش آهک پخته به میزان ۱۲۵۰ تن با هزینه ۱۱ میلیارد تومان و کارخانه مواد ناریه سرچشمه به ظرفیت تولید ۱۲ هزار تن امولایت با هزینه ۱۲ میلیارد تومان نیز در سفر رئیس جمهوری به استان کرمان بهره برداری شد.
توسعه کارخانه اسید سرچشمه از ۱۰۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن دیگر پروژه هایی بود که مرادعلیزاده به آن اشاره کرد و گفت: این پروژه با ۳ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۵۸ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و مجموع ۷۰ میلیارد تومان مراحل نهایی خود را طی می کند.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع مس ایران با اشاره به احداث پست ۱۳۲/۴۰۰ میمند به شهربابک، خاطرنشان کرد: در این پروژه که در این سفر بهره برداری از آن بصورت رسمی آغاز شد، ۱۵ میلیون یورو سرمایه گذاری ارزی و ۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری ریالی و در مجموع ۷۰ میلیارد تومان هزینه شده است.
مرادعلیزاده همچنین پروژه احداث پست‌های ۹گانه تغذیه کننده فلش، کارخانجات اسید و اکسیژن و مولیبدن همراه با مرکز توزیع را از دیگر پروژه های بهره برداری شده دانست و اضافه کرد: برای اجرای این پروژه در مجموع ۴۸ میلیارد تومان هزینه شده است.
وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در رفسنجان و شهربابک با ارتباط ویدئو کنفرانسی با رئیس جمهوری بصورت مستقیم ۱۳ پروژه شرکت ملی صنایع مس ایران در سرچشمه، خاتون آباد و سیرجان با سرمایه گذاری بالغ بر سه هزار و ۵۲۰ میلیارد تومان افتتاح کرد.
رئیس جمهوری به همراه هیات وزیران دومین سفر استانی خود در دولت دوازدهم را از روز پنجشنبه با افتتاح بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان پروژه به استان کرمان آغاز کرد .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16428

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 1در انتظار بررسی : 1انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.