• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
12

اسلامی در جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان کشور: کاربرد پرتوها را در صنعت و کشاورزی توسعه می دهیم

  • کد خبر : 33601
  • ۲۴ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۰
اسلامی در جشنواره تولیدکنندگان و مدیران جوان کشور: کاربرد پرتوها را در صنعت و کشاورزی توسعه می دهیم

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، با اشاره به سیاست قانون مداری سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار داشت: متعهد هستیم که در سازمان انرژی اتمی بر خلاف رویه های مقرر بین المللی کاری انجام ندهیم. ما خودمان را مقید می دانیم که در راستای پیشبرد سیاست های دانش […]

به گزارش ایلنا، محمد اسلامی ضمن تقدیر از دست اندرکاران برگزاری این همایش، با اشاره به سیاست قانون مداری سازمان انرژی اتمی ایران، اظهار داشت: متعهد هستیم که در سازمان انرژی اتمی بر خلاف رویه های مقرر بین المللی کاری انجام ندهیم. ما خودمان را مقید می دانیم که در راستای پیشبرد سیاست های دانش بنیانی کشور بویژه برای شکوفایی اقتصادی و اقتصاد دانش بنیان، زیرساخت ها و ظرفیت ها را بی وقفه گسترش دهیم و تاثیرگذار و پشتیبان باشیم. تا ظرفیت های انرژی اتمی و تکنولوژی هسته ای در حوزه های گوناگون بکار گرفته شود و آثارش در زندگی مردم و اقتصاد کشور پدیدار شود.

وی با انتقاد نسبت به تصویرسازی گسترده غربی ها و برخی از کشورهای منطقه در افکار عمومی مبنی بر اینکه صنعت هسته ای کشور فقط به کار غنی سازی مشغول است، افزود: دامنه فعالیت های هسته ای کشور دامنه گسترده ای شامل حوزه های پزشکی، صنعت، کشاورزی، محیط زیست، آب و خاک و مسائل گوناگون می شود که شناسایی و ارزیابی شده اند و می توانند در صنعت کشور مورد توجه قرار گیرند. انشاء الله با اقدامات نوینی که در دستور کار داریم، حوزه کاربرد پرتوها از جمله حوزه هایی است که برای صنایع قابل استفاده، مشارکت و سرمایه گذاری خواهد بود.

رییس سازمان انرژی اتمی تاکید کرد: آنچه برای سازمان انرژی اتمی حائز اهمیت است اینکه اهداف کمی و کیفی خودمان را متناسب و مطابق موازین آژانس بین المللی انرژی اتمی تنظیم کنیم؛ به گونه ای که بتوانیم از همه ظرفیت هایی که طبق همین موازین باید در آنها ما را پشتیبانی کنند، بهره مند بشویم. به همین دلیل در حوزه نیروگاه های برق هسته ای، ۱۰ هزار مگاوات را هدفگذاری کردیم. در همین رابطه در لایحه ۱۴۰۰ قانونی تعریف کردیم و در دولت تصویب شد. امیدواریم با پشتیبانی مجلس محترم این جهت گیری ۱۰ هزار مگاواتی بتواند دامنه گسترده ای از فعالیت ها را برای شرکت های صنعتی و دانش بنیان با مشارکت شرکت های بین المللی فراهم نماید.

اسلامی تصریح کرد: در نقشه جامع لجستیکی حمل و نقل و فعالیت های صنعتی و کشاورزی کشور، تلاش کردیم ظرفیت و قابلیت کاربرد پرتوها را توسعه داده و در انواع و اقسام نهاده ها و محصولات صنعتی و کشاورزی خدمات پرتوها را برقرار کنیم تا صادرات کشورمان در تراز بین المللی انجام شود و از مشارکت در تجارت بهره مند شود. از طرف دیگر قطب سازی ۱۲ منطقه ای در جغرافیای کشور در دستور کار قرار گرفته که با این رویکرد می توانیم توانمند سازی و تکمیل زنجیره ارزش را در شکوفایی تولیدات صنعتی و محصولات باغی و کشاورزی فراهم کنیم.

معاون رییس جمهور تاکید کرد: موضوعی که باید توجه کنیم این است که راه شکوفایی اقتصادی تحقق دو ظرفیت و توان در کشور است. یکی اینکه به قدرت برند یا نشان تجاری و صنعتی بیش از گذشته توجه کنیم. قدرت برند است که با برخورداری از ظرفیت تولید رقابتی می تواند بازارهای گوناگون را با اعتماد سازی گسترش دهد.

وی افزود: مورد دیگر قدرت لجستیک با ظرفیت تجاری است. اگر تجارت را سرکوب کنیم، قطعاً نمی توانیم از تولید حمایت کنیم. قدرت تجارت است که شکوفایی تولیدات صنعتی را به همراه می آورد. لذا باید این دو پتانسیل لازم و ملزوم همدیگر را با رویکردهای درست و سیاست های پایدار و پابرجا دنبال کنیم. انشاء الله از این طریق بتوانیم برندهای ایرانی را به عنوان نام هایی فراگیر و اعتماد آفرین به بازارهای گوناگون متصل کنیم. این امر می تواند اشتغال و تولید پایدار را با خود به ارمغان بیاورد؛ به نحوی که همیشه مشتریان وفادار طالب محصولات ایرانی باشند.

رییس سازمان انرژی اتمی گفت: اینکه اجازه بدهیم هر صادرکننده ای هر محصولی را صادر کند و ما بلافاصله اعتبار ایرانی و محصول ایرانی را در بازارهای گوناگون از دست بدهیم را باید مهار کنیم. نباید اجازه بدهیم بازارها به این سرعت تخریب بشوند و نام ایرانی را از دور خارج کنند. همانطور که قبلاً تاکید شد اگر برندها مورد توجه قرار گیرند، رشد و پیشرفت همه جانبه اتفاق می افتد.

لازم به ذکر است در این جشنواره مسئولانی از نهادها و دستگاه های مختلف کشور از جمله مجمع تشخیص مصلحت، مجلس شورای اسلامی، قوه قضائیه، خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران و مدیران برتر کشور در این حوزه حضور داشتند. همچنین در بخش پایانی جشنواره از منتخبین صنعت، معدن و تجارت ایران تجلیل بعمل آمد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33601

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.