• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
6

ارمنستان، دروازه ورود به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا

  • کد خبر : 32763
  • ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴
ارمنستان، دروازه ورود به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر اهمیت افزایش صادرات به این کشور گفت: ارمنستان می‌تواند مبدا صادرات زمینی ما به اوراسیا بوده و ایران را به بازار ۲۰۰ میلیون نفری این منطقه متصل کند. به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، عباس بدخشان ظهوری، در نشست با هیات صنعتی ایرانی، […]

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر اهمیت افزایش صادرات به این کشور گفت: ارمنستان می‌تواند مبدا صادرات زمینی ما به اوراسیا بوده و ایران را به بازار ۲۰۰ میلیون نفری این منطقه متصل کند.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، عباس بدخشان ظهوری، در نشست با هیات صنعتی ایرانی، در حاشیه نمایشگاه صنعت ساختمان ارمنستان، با بیان اینکه عملکرد نمایشگاهی ما در کشور ارمنستان ضعیف بوده است، اظهار کرد: شناخت کم از بازار ارمنستان، عرضه کالاهای بی‌کیفیت و ناتوانی بازرگانان در بازاریابی، از عوامل حضور کمرنگ ایران در بازار ارمنستان است.

وی با بیان اینکه ورود ما به بازارهای جهانی از جمله بازار ارمنستان باید بر اساس استانداردها باشد، افزود: باید برندهای شناسنامه‌دار و معتبر ما در نمایشگاه‌های بین‌المللی حضور داشته باشند.

ظهوری با بیان اینکه در حال حاضر بازرگانان ارمنستان و ایران، شناخت کافی متقابل از یکدیگر ندارند، اظهار کرد: بازار ارمنستان ظرفیت بالایی دارد، به ویژه از این نظر که ارتباط با این کشور، زمینه ارتباط با بازار کشورهای همجوار است. این کشور می‌تواند مبدا صادرات زمینی ما به اوراسیا بوده و ایران را به بازار ۲۰۰ میلیون نفری اوراسیا متصل کند.

سفیر ایران در ارمنستان با تاکید بر لزوم نیازسنجی درست در بازار ارمنستان از سوی بازرگانان ایرانی گفت: ارمنستان یک بازار مصرفی محض است. از نزدیک به ۵ میلیارد دلار واردات ارمنستان، سهم ایران ۴۰۰ میلیون دلار است که این را می‌توان به یک میلیارد دلار هم افزایش داد.

وی تاکید کرد: تاکنون مشکلی در بازگشت ارز حاصل از صادرات به ارمنستان نداشته‌ایم.

ظهوری با بیان اینکه تولیدکنندگان ایرانی می‌توانند به مساله تولید مشترک با ارمنی‌ها هم فکر کنند، افزود: یکی از کالاهایی که می‌تواند در اولویت این تولید مشترک قرار گیرد، آسانسور است.

وی در پایان از فرصت مناسبی که بخش خصوصی و دولت برای حضور شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه صنعت ساختمان ارمنستان ایجاد کرده‌اند، قدردانی کرد.

حمایت دولت از بازاریابی بین‌المللی کالاهای ایرانی

صابر پرنیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران نیز در این نشست بر لزوم بازاریابی درست در عرصه بین‌الملل برای کالاهای ایرانی تاکید کرده و از آمادگی این شرکت برای حمایت از تولیدکنندگان در این زمینه خبر داد.

پرنیان با اشاره به افزایش کیفیت کالاهای ایرانی در سال‌های گذشته یادآور شد: کالاهای ایرانی  از نظر قیمت، کیفیت و بسته‌بندی، قابل رقابت با محصولات اروپایی هستند. درواقع ما در زمینه تولید مشکلی نداریم، اما به نظر می‌رسد مشکل اصلی ما، بازاریابی است. در این زمینه ضعف داریم و نتوانسته‌ایم کالاهای باکیفیت خود را به جهان معرفی کنیم.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با تاکید بر لزوم مانع‌زدایی از صادارت در سال «تولید، پشتیبانی‌ها، مانع‌زدایی‌ها» افزود: نهضت داخلی‌سازی در ایران شروع شده و تولیدات کشور ما قدرت رقابت با کالاهای مطرح خارجی را پیدا کرده‌اند. امیدواریم با همراهی تولیدکنندگان، صنعتگران و بازرگانان ایرانی، بتوانیم سهمی مناسب توانمندی‌های خود از بازارهای جهانی به دست آوریم.

وی بر لزوم تقویت بحث بازاریابی و معرفی محصولات شرکت‌های ایرانی در عرصه بین‌الملل تاکید و اعلام کرد: شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران آمادگی حمایت از تولیدکنندگان در زمینه اعزام هیات‌های تجاری به دیگر کشورها، جهت معرفی محصول و بازاریابی را دارد.

فعالیت ۳۵ درصد برندهای معتبر صنعتی و معدنی در تهران

در این نشست همچنین سید علی صدری، عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران گفت: بررسی ما از بازار ایروان نشان می‌دهد اقلام و تولیدات ایران، هم از نظر قیمت و هم کیفیت می‌تواند با کالاهای موجود در بازار ارمنستان رقابت کند.

وی افزود: در حال حاضر کالاهای ایرانی که در بازار ارمنستان حضور دارند، از تولیدات برندهای مشهور و باکیفیت ایرانی نیستند و مشخص است که بازاریابی خوبی نداشته‌ایم و ارمنی‌ها محصولات باکیفیت کشور ما را نمی‌شناسند.

صدری با اشاره به اینکه حدود ۳۵ درصد واحدهای صنعتی و معدنی با برندهای معتبر در استان تهران قرار دارند، افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی و خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران، آمادگی دارند میزبان هیات‌های تجاری ارمنی باشند که تمایل به بازدید از واحدهای صنعتی کشور ما دارند.

به گفته او، این بازدیدها می‌تواند زمینه‌ساز معرفی کالاهای ایرانی به ارمنی‌ها و در دست گرفتن بازار این کشور توسط تولیدکنندگان ایرانی باشد.

عضو هیات مدیره شرکت شهرک‌های صنعتی استان تهران با اشاره به رشد نقدینگی در کشور در سال‌های گذشته و لزوم هدایت نقدینگی به بخش تولید، یادآور شد: اگر سیاست‌های کلان پولی و مالی کشور هماهنگ باشد و سرمایه‌گذاران با ابزارهای تشویقی مثال معافیت مالیاتی و… حمایت شوند، می‌توان نقدینگی را به سمت تولید هدایت کرد. این حمایت از تولید، تاثیر مثبت خود را بر تقویت صادرات نیز خواهد گذاشت.

آمادگی خانه صمت برای معرفی رایزن‌های اقتصادی افتخاری

در بخش دیگری از این نشست، آرمان خالقی، قائم مقام دبیرکل خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، بر اهمیت تقویت صادرات و امکان نقش‌آفرینی رایزن‌های اقتصادی افتخاری در این زمینه تاکید کرد.

خالقی با تاکید بر اهمیت تقویت ارتباط تجاری با کشورهای منطقه و همسایگان، گفت: پایه صادرات کشور، تولید کالاهای باکیفیتی است که کیفیت و قیمت رقابت‌پذیر با محصولات خارجی را داشته باشند. در سوی دیگر ماجرا، بازاریابی مناسب و دقیق است که چرخه صادرات را کامل می‌کند.

قائم مقام خانه صنعت، معدن و تجارت جوانان ایران یادآور شد: نقشی که دولت می‌تواند در تقویت صادرات کشور داشته باشد، کاستن از موانع و تسهیل در امور گمرکی و زمینه‌سازی برای تعامل راحت‌تر بازرگانان و تولیدکنندگان ایرانی با همتایان خارجی‌شان است.

وی با تاکید بر اینکه خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، آمادگی معرفی رایزن‌های اقتصادی افتخاری در کشورهای مختلف را دارد، گفت: برخی فعالان اقتصادی بخش خصوصی که در کشورهای مختلف در حال کار هستند، می‌توانند با هماهنگی خانه صمت و با تایید سفارت، به عنوان رایزن‌های اقتصادی افتخاری عمل کرده و بازاریابی و صادرات کالاهای ایرانی در دیگر کشورها را سرعت ببخشند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32763

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.