• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

احداث نیروگاه ۵ هزار مگابایتی برق برای رفع نیاز صنایع و معادن بزرگ کشور/ توسعه تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برتر

  • کد خبر : 32857
  • ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۷
احداث نیروگاه ۵ هزار مگابایتی برق برای رفع نیاز صنایع و معادن بزرگ کشور/ توسعه تولید و اشتغال با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برتر

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی از اقدامات وزارت صمت در راستای حمایت و رفع موانع از بخش تولید، از احداث نیروگاه برق ۵هزار مگابایتی به منظور تامین برق واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ کشور خبر داد. به‌ گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در سفر یکروزه خود به استان البرز با حضور در […]

وزیر صنعت، معدن و تجارت با اشاره به برخی از اقدامات وزارت صمت در راستای حمایت و رفع موانع از بخش تولید، از احداث نیروگاه برق ۵هزار مگابایتی به منظور تامین برق واحد‌های صنعتی و معدنی بزرگ کشور خبر داد.

به‌ گزارش شاتا، علیرضا رزم‌حسینی در سفر یکروزه خود به استان البرز با حضور در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید این استان ضمن تشکر از حضور فعالان و کارآفرینان استان، آنان را منشاء اشتغال و توسعه یافتگی دانست و گفت: امیدوارم با همت جهادگران عرصه اقتصادی، کشور در جهت پیشرفت و آبادانی و سربلندی در منطقه پیشگام باشد.

دستیابی به تراز ۷۴ میلیارد دلاری در تجارت بین‌الملل علی‌رغم محدودیت‌های شدید

وزیر صنعت، معدن و تجارت نتیجه اقدامات کارآفرینان در کشور را موثر در کاهش آسیب‌های اجتماعی و افزایش امنیت در کشور عنوان کرد و افزود: وزارت صمت بر اساس وظایف قانونی خود مسئولیت تجارت بین المللی و نیز تامین برخی از کالاهای اساسی را بر عهده دارد؛ در سه سال اخیر علی رغم فشارهای ناشی از تحریم و تاثیرات شیوع کرونا تراز تجارت بین‌المللی کشور در سال گذشته، ۷۴ میلیارد دلار و نتیجه آن رشد ۸ درصدی در صنعت بود.

رزم‌حسینی رشد قابل قبول صادرات در چند ماه اخیر را نتیجه سیاست‌های وزارت صمت در خصوص تامین ارز و رفع تعهد ارزی تجار بین المللی عنوان کرد و با تاکید بر رشد بالغ بر ۵۰ درصدی ۲۷ رشته صنعتی در کشور اظهار داشت: علاوه بر بخش صنایع در حوزه معادن نیز شاهد اقدامات خوب و نتایج قابل قبولی بودیم.

فرصت‌های جدید سرمایه‌گذاری در حوزه معدن

وی با اشاره به ارزش ۵۰۰ میلیارد دلاری معادن کشف شده در ایران، طرح واگذاری ۶ هزار معدن در ۳۱ استان کشور از طریق مزایده را به فهرست جدیدی برای اشتغال و سرمایه گذاری عنوان کرد.

رزم حسینی در بخش دیگری از صحبت‌های خود وزارت صمت را به عنوان یکی از متولیان حوزه تولید، مکلف به تسهیل مسیر تولید دانست و با تاکید بر اینکه وزارت صمت در رفع موانع پیشگام بوده است گفت: ما در وزارتخانه با توجه به چارچوب های قانونی و در حوزه اختیارات خود، اقدامات موثری در راستای تسهیل و رفع موانع حوزه تولید داشتیم و تسهیل صدور مجوز ها و تفویض اختیارات از جمله این اقدامات است.

ایجاد امنیت و تقویت فرهنگ با شکل‌گیری اقتصاد قوی

رزم‌ حسینی ایجاد امنیت و تقویت فرهنگ در کشور را منوط به ایجاد یک اقتصاد قوی و فضای کسب و کار مناسب عنوان کرد و ادامه داد: یکی دیگر از کارهای بزرگی که برای حمایت از صنایع در سال گذشته و بعد از هفت سال به بهره‌برداری رسید، تامین آب صنایع بزرگ از طریق انتقال آب خلیج فارس به فلات مرکزی بود که به طول ۸۲۰ کیلومتر تا شهرستان اردکان انجام شد و در آینده تا خراسان رضوی و اصفهان ادامه می‌باید.

احداث نیروگاه ۵‌هزار مگابایتی برای تامین برق صنایع و معادن بزرگ کشور

وی در بخش دیگر صحبت‌های خود به اجرای پروژه تامین برق مورد نیاز صنایع و معادن کشور با احداث نیروگاه برق ۵هزار مگابایتی اشاره و آن را گامی دیگر در حوزه حمایت از تولید کشور عنوان کرد.

اجرای ۷۵درصدی مصوبات ستاد تسهیل و رفع موانع تولید

رزم حسینی با بیان اینکه ایجاد ستاد تسهیل یکی از اقدامات ارزشمند مجلس شورای اسلامی است، از اجرای ۷۰ درصدی مصوبات ستاد ملی و ۹۵ درصدی کارگروه استان البرز خبر داد و مابقی مصوبات را جزء تکالیف دستگاه‌های مربوطه دانست که باید نسبت به اجرای آن پاسخگو باشند.

توسعه اقتصادی و اشتغالزایی با استفاده از ظرفیت بنگاه‌های اقتصادی برتر

وی همچنین از ایجاد ۴۵۰ هزار میلیارد تومان فرصت سرمایه‌گذاری جدید در کشور خبر داد و با تاکید بر حرکت به سمت توانمند سازی مردم تصریح کرد: در گذشته دلیل مهاجرت روستائیان کمبود و نبود زیرساخت در این مناطق بوده است اما امروز دلیل اصلی مهاجرت، مشکلات بیکاری است؛ با استفاده از ظرفیت‌های شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی برتر که بصورت داوطلبانه اعلام آمادگی کردند باید به آموزش ، احیای مشاغل ، احصاء ظرفیت‌های منطقه و خلق ثروت بپردازیم.

وی در پایان استفاده از ظرفیت مالی این شرکت‌ها در پرداخت تسهیلات به واحد‌های کوچک و متوسط و تقویت آن‌ها از دیگر برنامه‌های وزارت صمت عنوان کرد و افزود: ما در وزارت صمت وظیفه خود را راستای تحقق شعار سال، هم در قالب اقدامات درون سازمانی و هم احصاء موانع برون سازمانی انجام دادیم و نیاز است مجلس در یک حرکت انقلابی نسبت به رفع قوانین مزاحم تولید و تصویب قوانین حمایتی اقدام کند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32857

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.