• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
11

کار هست، کارگر نیست

  • کد خبر : 33012
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵
کار هست، کارگر نیست

مشهد- ایرنا- در شرایط بیکاری و وجود تعداد بسیار جویندگان کار، برخی واحدهای صنعتی خراسان رضوی که در مسیر توسعه قرار گرفته اند از جذب کارگر درمانده‌اند و قادر نیستند خط تولید خود را با نیروی کار جدید فعال کنند. هرچند این روزها صنایع خراسان رضوی با مشکل بی برقی دست و پنجه نرم می […]

مشهد- ایرنا- در شرایط بیکاری و وجود تعداد بسیار جویندگان کار، برخی واحدهای صنعتی خراسان رضوی که در مسیر توسعه قرار گرفته اند از جذب کارگر درمانده‌اند و قادر نیستند خط تولید خود را با نیروی کار جدید فعال کنند.

هرچند این روزها صنایع خراسان رضوی با مشکل بی برقی دست و پنجه نرم می کنند اما نباید از درد مزمن آنها در زمینه نبود کارگر کافی برای خطوط تولید چشم پوشی کرد.

به رغم تحریم ها و شرایط کرونا، به اذعان مدیران حوزه اقتصادی، بخش صنعت روند رو به رشدی را طی کرده و شمار واحدهای تعطیل رو به کاهش نهاده است، بسیاری از واحدها رشد تولید داشته و حتی خطوط تولید جدید به راه انداخته اند.

اما با وجود شرایط مطلوب برای رشد و توسعه صنعتی، صاحبان برخی واحدها از نبود کارگر حتی در پایین ترین سطح مهارتی گلایه دارند، آنان مدعی هستند که برای براه افتادن خطوط تولید جدید خود کارگر می خواهند اما کمتر کسی حاضر به کار کردن در این واحدهاست، یا به عبارتی “کار هست ولی کارگر نیست”.

افراد بیکار به خانه صنعت استان مراجعه کنند

ادعای برخی صاحبان واحدهای تولیدی مشهد مبنی بر کمبود کارگر توسط رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی مورد تایید قرار گرفت و گفت: هر کس بیکار است به این خانه مراجعه کند تا به او کار دهیم.

حسن حسینی به خبرنگار ایرنا گفت: کارگر پیدا نمی شود، وقتی فردی درآمدهای مفت از طریق دلالی و واسطه گری به دست می آورد، دیگر حاضر نیست از ۶ صبح تا پنج بعدازظهر در کارخانه کار کند، آن هم وقتی آموزشهای لازم را هم فرانگرفته باشد.

وی افزود: اغلب افراد جویای کار با مشاغل کاذب درآمد بیشتری به دست می آورند لذا راضی نمی شوند در کارخانه و با دستمزد و ساعت کار مشخص کار کنند و شغل کاذب را ترجیح می‌دهند.

رییس خانه صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی ادامه داد: براساس آگهی های خانه صنعت، معدن و تجارت استان، واحدهای تولیدی متعدد تقاضای کارگر دارند اما کارگر پیدا نمی شود.

وی گفت: البته می دانیم که شرایط معیشتی کارگران مناسب نیست و حقوق های سه میلیون تومانی زندگی آنان را اداره نمی کند اما کمکهایی که کارآفرینان به کارگران خود می کنند، فراتر از حقوق هایی است که دولت برای کارگر تعیین کرده است، دیگر جامعه کارآفرینی با جامعه کارگری یکی شده است، در بسیاری از موارد کارگران از خودگذشتگی بسیار دارند و کارآفرینان هم کم نمی گذارند و به آنها کمک می‌کنند.

حسینی افزود: با این حال باید در نظر داشت که دیگر کارگر ساده معنایی ندارد، همه کارگران باید مهارتهای اولیه را داشته باشند و مراکز آموزش فنی و حرفه ای کارگر ماهر کافی تحویل جامعه کارفرمایی می‌دهد، اگر افراد مهارت لازم برای کار داشته باشند، می توانند عنصر موفقی در کارخانه باشند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33012

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.