• امروز : جمعه - ۳۱ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 19 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
9

پارسال یکهزار و ۱۸۴ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران صادر شد

  • کد خبر : 32968
  • ۱۴ تیر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۱
پارسال یکهزار و ۱۸۴ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در مازندران صادر شد

ساری – ایرنا – رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که پارسال یکهزار و ۱۸۴ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در این استان صادر شد که ۴۷ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود. به گزارش ایرنا ، مجتبی رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود که با بهره برداری از این […]

ساری – ایرنا – رییس خانه صنعت، معدن و تجارت مازندران گفت که پارسال یکهزار و ۱۸۴ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در این استان صادر شد که ۴۷ درصد بیشتر از سال ۹۸ بود.

به گزارش ایرنا ، مجتبی رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود که با بهره برداری از این واحدهای صنعتی ،برای ۲۸ هزار نفر شغل ایجاد می شود.

وی همچنین از صدور ۲۵۰ پروانه بهره برداری واحدهای صنعتی در سال گذشته خبر داد و گفت که در این زمینه هم رشد ۲۰ درصدی نسبت به سال ۹۸ ثبت شد.

رییس خانه صنعت از کاهش زمان صدور جواز تاسیس واحدهای صنعتی در  استان به میانگین ۲.۵ روز به عنوان یکی از دلایل افزایش عملکرد در این بخش یاد کرد و گفت که در حال حاضر تمامی مراحل صدور جواز در خانه صنعت و معدن استان انجام می شود.

وی با اعلام این که بر خلاف تصور همگانی ، تقاضای دریافت جواز کسب برای انجام فعالیت های صنعتی و احداث کارخانه در مازندران رو به رشد است ، افزود : این امر می تواند تا حد زیادی مشکل بیکاری استان را رفع کند.

رضوی در عین حال از جوان بودن صنعت مازندران به عنوان نقطه آسیب پذیری این بخش در استان یاد کرد و گفت : ظرف چند سال گذشته تاکنون ۲ هزار و ۴۰۰ پروانه بهره برداری صنعتی و سه هزار و ۳۰۰ جوار تاسیس در این استان صادر شد و عمده سرمایه گذاری صورت گرفته نیز مربوط به ایجاد صنابع غذایی و فلزی بوده است.

وی توضیح داد که پارسال رشد تولیدات صنعتی مازندران در زمینه تولید روغن نباتی و همپنین نئوپان منفی بود ولی در بخش تولید فولاد و پتروشیمی و کاغذ، تولیدات صنعتی استان بین سه تا ۸۰ درصد رشد داشته است که در مقایسه با دیگر صنایع، بیشترین میزان رشد مربوط به بخش فولاد بوده است.

رییس خانه صنعت مازندران کمبود زمین و نیروی کار ساده را از عمده ترین مشکل بخش صنعت استان توصیف کرد و افزود : این امر ضربات جبران ناپذیری برای صنعت نوپای استان به همراه داشته است و مسئولان باید در این بخش تدابیر ویژه ای اتخاذ کنند.

وی گفت : در چند سال اخیر ۲۵۰ واحد صنعتی به علت بدهی در تملک بانک ها بودند که با تلاش های صورت گرفته، اکنون این تعداد به ۶۸ واحد کاهش یافته است که این امر در ایجاد اشتغال مستقیم و افزایش بهره وری نقش بسزایی داشته است.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32968

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.