• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
11

واحدهای گردشگری با ثبت نام در سامانه بهین یاب می توانند تسهیلات دریافت کنند / رفع موانع گردشگری در چرخه اقتصادی و اشتغال تاثیر بسیاری دارد

  • کد خبر : 15073
  • ۰۵ دی ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷
واحدهای گردشگری با ثبت نام در سامانه بهین یاب می توانند تسهیلات دریافت کنند / رفع موانع گردشگری در چرخه اقتصادی و اشتغال تاثیر بسیاری دارد

دکتر رحمانی قائم مقام وزیر و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای گردشگری در چرخه اقتصادی و اشتغال تاثیر بسزایی دارد گفت: ثبت نام واحدهای گردشگری در سامانه بهین یاب آغاز شده است و این واحدها پس از ثبت نام می توانند تسهیلات دریافت کنند. به گزارش شاتا، رضا […]

دکتر رحمانی قائم مقام وزیر و معاون طرح و برنامه وزارت صنعت با بیان اینکه رفع مشکلات واحدهای گردشگری در چرخه اقتصادی و اشتغال تاثیر بسزایی دارد گفت: ثبت نام واحدهای گردشگری در سامانه بهین یاب آغاز شده است و این واحدها پس از ثبت نام می توانند تسهیلات دریافت کنند.

به گزارش شاتا، رضا رحمانی در جلسه ای که به همین منظور برگزار شد گفت: واحدهای گردشگری که ثبت نام شان نیز در سامانه بهین یاب آغاز شده است ، می توانند در سه بخش تکمیل پروژه های نیمه تمام گردشگری (هتلها و محل های اقامتی گردشگری) با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد ، بازسازی و نوسازی و تجهیز تاسیسات گردشگری و توسعه کارگاه های تولیدی صنایع دستی به جمع دریافت کنندگان تسهیلات اضافه شوند.

وی با اشاره به نقش مهم واحدهای گردشگری در چرخه اقتصادی ، تولید، اشتغال و صادرات گفت: افزایش اشتغال تولید و صادرات مشروط بر توانایی فروش محصول است به عبارتی ما به واحدی که فروش نداشته باشد نمی گوییم سرمایه در گردش دریافت کرده و تولید خود را افزایش دهد .

رحمانی با بیان اینکه طرح رونق تولید برای حل همه مشکلات صنعت نیست گفت: این طرح فقط یکی از طرح های ماست حتی در صنایع کوچک و متوسط حدود ۷ یا ۸ پروژه ملی داریم که این طرح فقط یکی از آن هاست.

وی با اشاره به هدف گذاری پرداخت تسهیلات به ۷ هزار و ۵۰۰ واحد با ۱۶ هزار میلیارد تومان اعتبار در سال گذشته گفت: در پایان سال ، بیش از ۲۴ هزار و ۵۰۰ واحد حدود ۱۷هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان تسهیلات دریافت کردند.

رحمانی تصریح کرد: از اول دی ماه ثبت نام متقاضیان جدید برای واحدهای متوقف شده صنعتی، معدنی و کشاورزی و همچنین فرآیند کاری برای بررسی درخواست تصویب در کمیته، ارجاع به بانک و پرداخت تسهیلات برای واحدهای ثبت نام شده کماکان برقرار است و امکان ثبت نام برای متقاضیان بازسازی و نوسازی کماکان برقرار است.

رحمانی با اشاره به ارایه تسهیلات به واحدها بیش از میزان پیش بینی شده بیان کرد: در پرداخت امسال تا کنون ۱۰ هزار واحد را رد کرده و چون گردشگری و کشاورزی نیز بر آن اضافه شده است پیش بینی می کنیم که اگر فعال باشیم بیشتر از سال قبل پرداخت خواهد شد.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت تاکید کرد: ما با این اقدام مشکلات بانکی و تامین اعتبار برای پرداخت تسهیلات به آن ها را نیز برطرف کرده ایم.

در این جلسه از همکاری بانک‌ مرکزی ، بانک‌های عامل و دستگاه‌های همکار مثل وزارت کشور و استانداری‌ها تقدیر شد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=15073

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.