• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
13

نوسان قیمت‌ها؛ مانعی برای فضای کسب‌وکار شفاف

  • کد خبر : 33722
  • ۲۵ دی ۱۴۰۰ - ۱۱:۵۳
نوسان قیمت‌ها؛ مانعی برای فضای کسب‌وکار شفاف

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات واحدهای اقتصادی در تمام بخش‌هاست، گفت:نوسانان قیمت‌ها اجازه نمی‌دهد فضای کسب‌وکار مشخص و شفاف باشد. عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات فضای کسب‌وکار کنونی کشور، اظهار کرد: یکی از مشکلات فضای کار و […]

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان با بیان اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات واحدهای اقتصادی در تمام بخش‌هاست، گفت:نوسانان قیمت‌ها اجازه نمی‌دهد فضای کسب‌وکار مشخص و شفاف باشد.

عبدالوهاب سهل‌آبادی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به مشکلات فضای کسب‌وکار کنونی کشور، اظهار کرد: یکی از مشکلات فضای کار و تولید، نوسانات قیمت‌هاست که اجازه نمی‌دهد فضای کسب‌وکار مشخص و شفاف باشد.

وی با تأکید بر اینکه نوسانات نرخ ارز یکی از بزرگ‌ترین مشکلات واحدهای اقتصادی در تمام بخش‌هاست، تصریح کرد: از سوی دیگر تغییرات پی‌درپی دستورالعمل‌ها، مشکلاتی برای فعالان اقتصادی ایجاد کرده و به دلیل فساد اداری در بخش‌های مختلف نه تنها کار افراد در ادارات حل نمی‌شود، بلکه این شرایط انگیزه را برای بهبود فضای کسب‌وکار و گسترش سرمایه‌گذاری‌ها کاهش داده است.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با انتقاد از سیستم بانکی کشور، ادامه داد: یکی از مواردی که موجب بهبود فضای کسب‌وکار می‌شود، تسهیلات بانک‌ها است که متأسفانه درصد سپرده بانک‌ها نسبت به درصدی که وام می‌پردازند، بسیار متغیر است که این بر فضای کسب‌وکار تأثیرگذار منفی گذاشته است.

وی با اشاره به اینکه باید نگاه ویژه‌ای به مشکلات اصفهان به‌عنوان استانی اقتصادی داشت، تأکید کرد: مشکلات واحدهای تولیدی و اقتصادی این استان همواره می‌تواند بر اقتصاد کشور اثرگذار باشد.

سهل‌آبادی با تأکید بر اینکه همواره یک استان بزرگ اقتصادی و صنعتی در حوزه کسب‌وکار نیز باید به‌صورت کیفی پیش رود، توضیح داد: در حال حاضر میزان تقاضای کار در اصفهان به دلیل افزایش مهاجرت به آن بالا است، از سوی دیگر این استان قابلیت‌های بسیاری در بخش‌های مختلف دارد و ما باید از این پتانسیل‌ها به‌صورت هماهنگ بهره ببریم.

وی با اعتقاد بر اینکه با وجود کرونا هنوز بهترین بخش برای سرمایه‌گذاری در اصفهان حوزه گردشگری و خدمات است، گفت: به‌طورقطع بعد از کرونا، شاهد هجوم گردشگران به اصفهان خواهیم بود که البته از امروز باید زیرساخت‌های توسعه گردشگری را مهیا و زمینه‌های جذب سرمایه‌گذاری و تسهیل سرمایه‌گذاری را در استان مهیا کنیم.

رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران با تأکید بر اینکه امروز دیگر اصفهان گنجایش توسعه صنعت را ندارد و باید به سمت صنعت سبز و گردشگری حرکت کنیم، گفت: اگر به این سمت برویم به‌طورقطع به جایگاه بهتری در حوزه کسب‌وکار دست می‌یابیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33722

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.