• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
8

موانع و راهکارهای رفع پدیده خودروهای ناقص تشریح شد

  • کد خبر : 33404
  • ۰۴ آبان ۱۴۰۰ - ۱۱:۱۶
موانع و راهکارهای رفع پدیده خودروهای ناقص تشریح شد

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص عوامل موثر بر بروز پدیده خودروهای ناقص و راهکارهای آن به بیان توضیحاتی پرداخت. آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص عوامل موثر بر افزایش تولید خودروهای ناقص به چالش‌های موجود در بخش تامین قطعات وارداتی با قیمت‌های جهانی […]

به گزارش خبرخودرو، عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص عوامل موثر بر بروز پدیده خودروهای ناقص و راهکارهای آن به بیان توضیحاتی پرداخت.

آرمان خالقی در گفتگو با خبرنگار خبرخودرو در خصوص عوامل موثر بر افزایش تولید خودروهای ناقص به چالش‌های موجود در بخش تامین قطعات وارداتی با قیمت‌های جهانی آن که با وقوع تحریم‌ها مشکلات صنعت خودروی داخلی را دو چندان نموده است، اشاره کرد و اظهار داشت: شواهد نشان می‌دهد، وقوع اتفاق جدیدی که منجر به کاهش اثرات تحریم‌ها و افت قیمت قطعات وارداتی شود، در چند ماه آینده حداقل خواهد بود، مگر اینکه تغییراتی در روند مذاکرات و توافقات ایجاد شود.

وی افزود: علاوه بر اینها، بهای سایر عوامل موثر بر تولید نظیر نیروی کار، انرژی و مواد اولیه کاهش نیافته و در مقابل تورم داخلی همچنان عدد بالایی را به خود اختصاص می‌دهد که این عدد بالا به هر حال اثر خود را بر قیمت سایر ملزومات و قطعات تولید خواهد گذاشت، به ویژه زمانی که قیمت‌ها بر اساس یک قرارداد بلندمدت توسط خودروسازان تعیین و تثبیت نشده باشد.

عضو هیات مدیره خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در خصوص کاهش قیمت خودروهای کامل از سوی خودروسازان گفت: در حال حاضر عاملی که به کاهش قیمت تمام شده با توجه به تجهیزات و مواد مصرفی موجود کمک نماید، مشاهده نمی‌شود. افزایش بهره‌وری و کاهش ضایعات ممکن است به کاهش هزینه‌ها و قیمت تمام شده بیانجامد که وظیفه شناسایی گلوگاه‌ها بر عهده خودروسازان و نیازمند اراده جدی آنها در بازمهندسی فرآیندها و اصلاح نگاه و شیوه مدیریتی است.

خالقی در پایان در خصوص راهکارهای رفع معضل پدیده خودروهای ناقص و دپویی در انبارها خاطرنشان کرد: ممکن است توان ساخت داخل وجود نداشته باشد که در این زمینه می‌بایست سازنده‌ داخلی که قادر به تولید با تیراژ کافی باشد، ورود نماید که البته تقویت و تجهیز این قطعه‌سازان به ملزومات موردنیاز زمان‌بر است و راهکار دیگر تولید و تامین فناوری‌های موردنیاز به منظور بی نیازی به واردات است. زیرا عمدتا عدم تامین قطعات به ویژه قطعات خاص به موضوعات تحریمی بازمی‌گردد که یا می‌بایست از طریق واسطه‌ها تامین شود که هزینه و قیمت قطعه را افزایش می دهد یا سراغ برندهای غیراصلی برویم که این قطعات نیز به افت کیفیت محصول نهایی خودرو می‌انجامد.

 

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33404

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.