• امروز : سه شنبه - ۲۸ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Tuesday - 16 April - 2024
کل اخبار 7144اخبار امروز : 0
10

معاون وزیر صمت در شبکه خبر:شناسایی ۱۲۱۵ شرکت تولیدی دارای پتانسیل دانش بنیان شدن/تخفیف ۱۰ درصدی واگذاری زمین برای استقرار دانش بنیانها در شهرکهای صنعتی/بی‌نیازی شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت در مزایده برای دریافت زمین در شهرکهای صنعتی

  • کد خبر : 32662
  • ۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۸
معاون وزیر صمت در شبکه خبر:شناسایی ۱۲۱۵ شرکت تولیدی دارای پتانسیل دانش بنیان شدن/تخفیف ۱۰ درصدی واگذاری زمین برای استقرار دانش بنیانها در شهرکهای صنعتی/بی‌نیازی شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت در مزایده برای دریافت زمین در شهرکهای صنعتی

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر از ارائه تسهیلات و مشوق های لازم به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های صنعتی و همچنین ایجاد مشوق های لازم برای دانش بنیان شدن شرکتهای دارای پتانسیل خبر داد. به گزارش شاتا، علی رسولیان با […]

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران با حضور در گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر از ارائه تسهیلات و مشوق های لازم به شرکت‌های دانش بنیان در شهرک های صنعتی و همچنین ایجاد مشوق های لازم برای دانش بنیان شدن شرکتهای دارای پتانسیل خبر داد.

به گزارش شاتا، علی رسولیان با بیان این مطلب، افزود : توسعه تکنولوژی و تعمیق داخلی سازی را با وجود تمامی تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه دشمنان دنبال می کنیم.

تاکید مقام معظم رهبری و وزیر صمت بر ارائه راهکارها برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان

وی با اشاره به نامگذاری امسال به سال تولید؛ پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها از سوی مقام معظم رهبری، بیان کرد: تاکید مقام معظم رهبری در سال های اخیر بر حمایت از تولید و همچنین دانش بنیان شدن تولید بوده است که در این راستا علیرضا رزم حسینی «وزیر صنعت، معدن و تجارت نیز بر ارائه راهکارهای لازم برای حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تاکید دارد.
مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، ادامه داد: این سازمان نیز در همین راستا برنامه و بسته پیشنهادی خود را در هیئت مدیره تصویب و ابلاغ کرده است که در سال تولید؛ پشتیبانی ها و مانع زدایی ها اجرایی خواهد شد.

شناسایی یک هزار و ۲۱۵ شرکت تولیدی دارای پتانسیل دانش بنیان شدن

رسولیان از استقرار ۵۲۰ شرکت دانش بنیان در شهرکها و نواحی صنعتی کشور خبر داد و افزود: همچنین یک هزار و ۲۱۵ واحد و شرکت تولیدی مستقر در شهرکها و نواحی صنعتی کشور که دارای پتانسیل دانش بنیان شدن می باشند، شناسایی شده اند..

وی در این خصوص گفت: به این شرکت ها برای دانش بنیان شدن مشاوره و کمک مالی می‌دهیم و کارگزارانی را برای مشاوره به آن‌ها به کار خواهیم گرفت.

تخفیف ۱۰ درصدی واگذاری زمین برای استقرار شرکت های دانش بنیان

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، با تاکید بر اینکه ارایه تسهیلات در شهرک های صنعتی با اولویت دانش بنیان ها خواهد بود، تصریح کرد: ۱۰ درصد تخفیف در وگذاری زمین و حق بهره برداری از اراضی برای استقرار شرکت های دانش بنیان در شهرک های صنعتی خواهیم داد، همچنین اقساط دریافتی از شرکتهای دانش بنیان طولانی‌تر و تا ۴۲ ماه خواهد بود.

رسولیان اضافه کرد: البته در بسته پیشنهادی خود برای سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها پیشنهاد افزایش تخفیف ۱۰ درصدی حق بهره برداری از اراضی برای شرکت های دانش بنیان تا ۳۰ درصد را داده ایم که این رقم قابل توجهی خواهد بود.

بی‌نیازی شرکت‌های دانش‌بنیان به شرکت در مزایده برای دریافت زمین در شهرکهای صنعتی

وی همچنین تصریح کرد: شرکت‌های دانش بنیان نیاز به شرکت در مزایده برای دریافت زمین در شهرکها و نواحی صنعتی ندارند و زمین با قیمت کارشناسی به آنها داده می شود.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران در ادامه با بیان اینکه این برنامه‌ها از اول سال عملیاتی شده است، گفت: معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری همکاری نزدیکی با ما دارد.

امسال می‌خواهیم حداقل یک هزار کارگاه در سطح کشور ایجاد کنیم

رسولیان همچنین با اشاره به دیگر خدمات این سازمان برای دانش بنیان‌ها، بیان کرد: برای شرکت‌هایی که توان مالی کمتری دارند و افراد علمی نیز خدمات ویژه ای را در نظر رفته ایم، امسال می‌خواهیم حداقل یک هزار کارگاه در سطح کشور در این راستا ایجاد کنیم.

وی ادامه داد: این کارگاه‌ها از ۱۰۰ تا ۳۰۰ متری و با اولویت دانش بنیانها خواهد بود که تامین مالی آنها نیز انجام شده است و معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نیز در این حوزه همکاری دارد.

استقرار شرکت‌های دانش‌بنیان در شهرکهای فناوری و مراکز خدمات فناوری کسب و کار

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی ایران در ادامه گفت: ۶ شهرک فناوری و ۳۸ مرکز خدمات فناوری کسب و کار داریم و با توافقی که با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری انجام داده ایم بخش های خالی این مراکز را در اختیار شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور قرار خواهیم داد که در استان اصفهان این کار شروع شده است.

رسولیان به دیگر اقدامات انجام شده برای حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان اشاره کرد و گفت: در حوزه بازاریابی، رویدادهای معرفی فناوری، برگزاری نمایشگاه های داخل و خارج به دانش‌بنیان‌ها کمک می‌کنیم و خوشه‌های صنعتی را به شرکت‌های دانش‌بنیان متصل می نماییم.

وی با اشاره به راه‌اندازی نمایشگاه‌های ساخت داخل در شهرکها و نواحی صنعتی کشور نیز بیان کرد: شرکتهای فناور و دانش بنیان در این نمایشگاهها توانسته اند بسیاری از نیازهای بنگاه‌های بزرگ را برآورده کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32662

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.