• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
11

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت مطرح کرد:تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی از طریق تأمین مالی جمعی در برنامه های سال ۱۴۰۰

  • کد خبر : 32689
  • ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۹:۱۶
معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت مطرح کرد:تأمین مالی بنگاه‌های تولیدی از طریق تأمین مالی جمعی در برنامه های سال ۱۴۰۰

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) یکی از شیوه‌های نوین تأمین مالی است که بسط و گسترش آن ،حاصل پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار اقبال و اعتماد عمومی است. به گزارش شاتا، سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی گفت: در برنامه سال ۱۴۰۰ هدایت سرمایه های خرد مردمی به […]

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت،معدن و تجارت گفت: تأمین مالی جمعی (Crowdfunding) یکی از شیوه‌های نوین تأمین مالی است که بسط و گسترش آن ،حاصل پیشرفت فناوری اطلاعات و ارتباطات در کنار اقبال و اعتماد عمومی است.

به گزارش شاتا، سعید زرندی در جلسه کارگروه تامین مالی گفت: در برنامه سال ۱۴۰۰ هدایت سرمایه های خرد مردمی به سمت تولید از طریق تامین مالی جمعی و ظرفیت ماده ۱۱ قانون رفع موانع تولید به عنوان یک پروژه دیده شده است.

معاون طرح و برنامه وزات صمت در ادامه افزود: این روش تأمین مالی در واقع از طریق جمع سپاری منابع مالی سرمایه‌گذاران به صورت یک کانال تأمین مالی مؤثر برای دریافت مقدار اندکی سرمایه از مردم جهت سرمایه‌ گذاری‌های متوسط تعریف می‌شود که یک الگوی جدید تأمین سرمایه برای پروژه‌های جدید و طرح‌های نوآورانه و کسب و کارهای کوچک است.

زرندی توضیح داد: حوزه‌های هدف این ابزار شامل فعالیتهای دانش‌بنیان، استارت‌ها، فعال‌سازی، احیا و تقویت معادن، اصناف تولیدی و توزیعی، سرمایه در گردش SME ها، طرح‌های تکمیلی و توسعه در مقیاس کوچک و متوسط و … می‌باشد.

معاون طرح و برنامه وزارت صمت، مهم‌ترین ویژگی این شیوه را تأکید بر هدایت سرمایه‌های خرد مردمی به سمت طرح‌های مولد دانست و تصریح کرد: این شیوه یک ساختار شبکه‌ای را در تأمین مالی ایجاد می‌کند که در رقابت با الگو‌های سنتی واسطه‌گری مالی به حذف واسطه مالی (بانک) در تأمین مالی، تسریع و دسترسی به منابع،کاهش هزینه‌های مالی و … می‌انجامد.

زرندی در بخش پایانی صحبت‌های خود گفت: تأمین سرمایه از این روش برای شرکت‌های بزرگ به خصوص شرکت‌هایی که در بورس و فرابورس پذیرش شده‌اند، منع شده است تا رقابت صرفاً برای تأمین سرمایه شرکت‌های کوچک و دارای طرح و ایده نو صورت پذیرد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32689

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.