• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

مشکلات روحی و روانی کارگران مهمترین اولویت‌های بهداشت و ایمنی کار است

  • کد خبر : 38572
  • ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۵
مشکلات روحی و روانی کارگران مهمترین اولویت‌های بهداشت و ایمنی کار است
سیدعبدالوهاب سهل آبادی گفت: برای ما کارفرمایان ایمنی کارگران زیر دست مانند ایمنی و بهداشت اعضای خانواده خودمان اهمیت دارد. ما حتی باید به افسردگی‌ها و مسائل نیروی انسانی واحدها حتی پس از خروج از محل کار نیز فکر کنیم.

به گزارش روابط عمومی خانه صنعت، معدن و تجارت ایران و به نقل از ایلنا، وبینار روز جهانی ایمنی و بهداشت حرفه‌ای سال ۲۰۲۲ با همت انجمن متخصصین بهداشت حرفه‌ای ایران با شعار «برای ساختن فرهنگ موثر ایمنی و بهداشت حرفه‌ای همه با هم اقدام کنیم» روز پنجشنبه (۸ اردیبهشت ۱۴۰۱) با حضور نمایندگان کارگری، کارفرمایی، دولتی و متخصصین این انجمن برگزار شد. 

در این برنامه سیدعبدالوهاب سهل آبادی (رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران) با اشاره به فشارهای تحریمی موجود بر کشور گفت: برای ما کارفرمایان ایمنی کارگران زیر دست مانند ایمنی و بهداشت اعضای خانواده خودمان اهمیت دارد. ما حتی باید به افسردگی‌ها و مسائل نیروی انسانی واحدها حتی پس از خروج از محل کار نیز فکر کنیم. 

وی با اشاره به ضعف بحث‌های سه‌جانبه میان کارگر، کارفرما و دولت در ایران گفت: ما در زمینه نقش دولت در این بحث‌های سه جانبه ضعف داریم. امروزه تامین اجتماعی باوجود هزینه‌های سنگین کارگر و کارفرما در این حوزه، نمی‌توانیم خدمات درمانی خوبی را با استفاده از تامین اجتماعی داشته باشیم. 

سهل‌آبادی ادامه داد: کارفرما وظیفه دارد آرامش و امنیت کارگر خود را تامین کند و به‌جای به‌کار بردن زور، مسائل خود را به‌صورت منطقی و اصولی مطرح کند. ما می‌توانیم با رعایت حقوق یکدیگر ثابت کنیم که در جنگ اقتصادی موجود نیز می‌توانیم بر وضع کنونی فائق آییم. 

او با تاکید دوباره بر بهداشت روحی و روانی اضافه کرد: کارگر نیاز به تفریح و گذراندن زندگی با خانواده نیاز دارد و امروزه ما مشکلات روحی و روانی بیشتری در میان نیروی کار خود می‌بینیم که بخشی از این‌ها می‌تواند ناشی از بی‌توجهی دولت به امکاناتی است که می‌توان با بسته‌های حمایتی تامین کرد. 

سهل آبادی افزود: به‌عنوان یک کارفرما می‌دانم اگر محیط امن و مناسب برای کارگر ایجاد نشود، بهره‌وری و بارآوری کار در محیط کارگری کاهش خواهد یافت. من به‌عنوان عضو کوچکی از خانواده تولید کشور توصیه می‌کنم تا در این زمینه دولت به‌عنوان غایب اصلی بحث بهداشت و ایمنی، به نقش خود در این زمینه بپردازد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=38572

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.