• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
12

فعال اقتصادی فارس: دولت سیزدهم، خطوط تولید را بروز کند

  • کد خبر : 32998
  • ۱۹ تیر ۱۴۰۰ - ۹:۲۳
فعال اقتصادی فارس: دولت سیزدهم، خطوط تولید را بروز کند

شیراز- ایرنا- دبیر خانه صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: از دولت سیزدهم انتظار داریم شرایط به روز کردن خطوط تولید در کشور را فراهم کند. روابط‌عمومی خانه صمت فارس جمعه در مطلب ارسالی از قول سید مرتضی سیف زاده افزود: انتظار داریم دولت جدید از ابتدای شروع کار، به مساله سرمایه گذاری صنعتی جدید ورود […]

شیراز- ایرنا- دبیر خانه صنعت معدن و تجارت استان فارس گفت: از دولت سیزدهم انتظار داریم شرایط به روز کردن خطوط تولید در کشور را فراهم کند.

روابط‌عمومی خانه صمت فارس جمعه در مطلب ارسالی از قول سید مرتضی سیف زاده افزود: انتظار داریم دولت جدید از ابتدای شروع کار، به مساله سرمایه گذاری صنعتی جدید ورود کند و این مهم را در دستور کار خود قرار دهد.
وی که در جلسه هم اندیشی دبیران خانه های صمت سراسر کشور سخن می‌گفت، اظهار داشت: بازاریابی های صادراتی و مباحثی از این دست در شرایط فعلی اقتصادی کشور می تواند زمینه رونق اقتصادی را فراهم کند و بتوان گامی به سمت خروج از رکود کنونی برداشت.
دبیر خانه صمت فارس اظهار داشت: انتظار است ما صنعتگران در این زمینه با وزیر آینده صمت، مباحث جدی داشته باشیم.

کاهش مدت زمان صدور مجوزها
رئیس خانه صمت فارس نیز در این جلسه گفت: طی سال ۱۳۹۹، بالغ بر ۱۸۵۷ جواز تاسیس واحدهای صنعتی در استان فارس صادر شده است.
سهراب شرفی افزود: تعداد زیاد صدور مجوزها که توسط کارشناسان خانه صمت و همراهی سازمان صمت استان صورت‌گرفته نشان دهنده سرعت عمل ما در این موضوع است.
وی اظهارداشت: اگر در گذشته صدور جوازها چهار تا پنج روز یا بیشتر یا کمتر زمان می برد امروز این حرکت در خانه صنعت استان فارس تقریباً گاهی به  ۲ ساعت و یا حداکثر یک روز کاهش یافته است.
وی در ادامه با اشاره به لزوم بالا رفتن کیفیت جوازهای تاسیس تصریح کرد: در حال حاضر تقریبا در سطح کشور ۲۰ درصد از این جوازها به بار نشسته است اما اگر این روند اصلاح شود و استراتژی های خانه و وزارتخانه به نتیجه برسد به نظر می رسد این رقم به ۵۰ درصد برسد.
رئیس خانه صمت فارس گفت:  ممکن است در بحث کمی صدور مجوزها ریزش داشته باشیم اما از نظر کیفی حتماً ارتقا پیدا خواهد کرد.که این امر برای ما از اهمیت بیشتری برخوردار است.
شرفی بیان داشت:در بحث ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از زمان تفویض اختیار یعنی اواخر ۱۳۹۹ تا به امروز ۳۸ جلسه برگزار کرده‌ایم که خوشبختانه ما در این بعد هم بنا به اظهارات استانداری و مسئولان استان موفقیت های بسیاری حاصل کردیم.
وی گفت: این اقدام ها به کمک دستگاههای اجرایی قوه قضاییه و سازمان صمت صورت می‌گیرد که نتیجه تعامل مثبت خانه صمت فارس با این دستگاهها بوده است ،که تقریباً بیش از ۸۰ درصد از مصوبات اجرایی شده و به بار نشسته و نتیجه مطلوب داده است از این رو ما در این بحث هم کارنامه مطلوبی داشتیم.
رییس خانه صنعت، معدن و تجارت استان فارس در ادامه با اشاره به ایجاد مرکز داوری در خانه صمت گفت: این مرکز به منظور حل مشکلات واحدهای صنعتی و غیرصنعتی ، توسط قوه قضاییه ایجاد شده است و خانه فارس اولین خانه در سطح کشور است که این مرکز را راه اندازی و اعلام موجودیت کرده است.
وی اعلام آمادگی کرد: خانه صنعت و معدن استان فارس با توجه به تجربه‌ای که از خود نشان داده می تواند در تمام این زمینه ها به همکاران استانی هم آموزش دهد و هم بخشی از مواردی  که مبهم است و ما این ابهام را رد کردیم و رفع کردیم برای سایرین هم ارسال کنیم تا آنها از این دانش استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=32998

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.