• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
14

ظهارات عجیب مخبر در خصوص کالاهای اساسی/ چه کسانی به معاون اول رییس جمهور اطلاعات غلط می دهند

  • کد خبر : 33234
  • ۰۶ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۲:۰۶
ظهارات عجیب مخبر در خصوص کالاهای اساسی/ چه کسانی به معاون اول رییس جمهور اطلاعات غلط می دهند

مواد غذایی> اقتصادغذا – در حالی که  محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری مدعی شده ذخیره کالاهای اساسی را در وضع بدی تحویل گرفتیم و به نقطعه مطمئنی رسانده ایم اما آمارهای واقعی چنین چیزی را نشان نمی دهد. به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۳شهریور ماه […]

مواد غذایی> اقتصادغذا – در حالی که  محمد مخبر معاون اول رییس جمهوری مدعی شده ذخیره کالاهای اساسی را در وضع بدی تحویل گرفتیم و به نقطعه مطمئنی رسانده ایم اما آمارهای واقعی چنین چیزی را نشان نمی دهد.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، محمد مخبر معاون اول رئیس جمهور در تاریخ ۳شهریور ماه طی گفت‌وگویی در مورد وضعیت کالاهای اساسی کشور گفت: با وجود اینکه ذخیره کالاهای اساسی را در وضع بدی تحویل گرفتیم؛ اما در این مدت کم توانسته‌‎ایم ذخیره کالاهای اساسی را به نقطه مطمئن برسانیم.
وی تاکید کرد: اقدامات خوبی انجام شد و واردات خوبی داشتیم و بعضی از کالاها که در بنادر بود و ترخیص و وارد کشور شد و امروز می‌توانم این خبر خوب را به مردم بدهم که ذخیره کالاهای اساسی در کشور به نقطه مطمئنی رسیده است. (لینک)
این اظهارات در حالی بیان می شود که بررسی آمارها نشان می دهد وضعیت موجودی کالا و ذخایر چندان تغییری نداشته  و حتی مجموع کالاهای اساسی شامل موجودی، پای اسکله و منتظر در بندر گاه کاهش نیز داشته است.
بنابر این گزارش از تاریخ انتصاب محمد مخبر به سمت معاون اول رییس جمهور ( ۱۷ مرداد ماه ۱۴۰۰) تا تاریخ اظهارات  وی تنها حدود ۱۵ روز می گذرد و بدیهی است که این زمان برای خرید، تخصیص و تامین ارز، بارگیری وحمل کالاهای اساسی آنهم در شرایط کنونی عملا غیر ممکن است.
آمارها نیز نشان می دهد در تاریخ ۱۷ مرداد ماه  (روز انتصاب) مجموع موجودی کالاهای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه های روغنی در مجموع  چهار میلیون و ۵۸۶ هزار تن بوده و جمع کالاهای اساسی شامل موجوی، پای اسکله و منتظر در لنگرگاه به شش میلیون و  ۳۲۸ هزار تن می رسد.
بر همین اساس در تاریخ ۳شهریور ماه (روز مصاحبه) مجموع  موجودی کالای اساسی شامل گندم، ذرت، جو، سویا، برنج، شکر، روغن خام و دانه های روغنی در مجموع  چهار میلیون و ۵۲۷ هزار تن بوده است و جمع کالاهای اساسی شامل موجوی، پای اسکله و منتظر در لنگرگاه شش میلیون و ۶۹ هزار تن است.
به گزارش پایگاه خبری اقتصادغذا «فودپرس»، بررسی این آمار به وضوح نشان می دهد نه تنها موجودی و ذخایر افزایش نداشته بلکه کاهشی نیز بوده است.
حال سوال اینجاست که چه کسانی و با چه هدفی اطلاعات نادرست را در اختیار معاون اول رییس جمهور قرار می دهند و یا هدف از بیان چنین مطالبی چیست؟
به نظر می رسد رسانه ها و دلسوزان باید با شفاف سازی و نقد منصفانه مانع از کج روی و بیان مطالب نادرست از سوی دولتمردان شوند تا از تکرار اتفاقات ناگوار سال های اخیر جلوگیری شود.
لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=33234

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.