• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
12

طبق طرح جامع:حدود ۲۰ میلیون تن تولید تا ظرفیت اسمی گندله و کنسانتره سنگ آهن فاصله دارد

  • کد خبر : 16543
  • ۱۵ بهمن ۱۳۹۶ - ۸:۳۲
طبق طرح جامع:حدود ۲۰ میلیون تن تولید تا ظرفیت اسمی گندله و کنسانتره سنگ آهن فاصله دارد

گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است، ظرفیت اسمی تولید کنسانتره در سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۴٫۳ میلیون تن بود که تولید عملی سال گذشته در این بخش به رقم ۳۱٫۳ میلیون تن رسید. همچنین ظرفیت گندله کشور هم ۳۲ میلیون تن ثبت شده که تولید عملی در سال قبل برابر با ۲۵٫۶ میلیون […]

گزارش روز یکشنبه خبرنگار اقتصادی ایرنا حاکی است، ظرفیت اسمی تولید کنسانتره در سال ۱۳۹۵ برابر با ۴۴٫۳ میلیون تن بود که تولید عملی سال گذشته در این بخش به رقم ۳۱٫۳ میلیون تن رسید.
همچنین ظرفیت گندله کشور هم ۳۲ میلیون تن ثبت شده که تولید عملی در سال قبل برابر با ۲۵٫۶ میلیون تن بود.

** ظرفیت اسمی آهن اسفنجی و چدن
براساس طرح جامع فولاد جمع ظرفیت اسمی پیش بینی شده برای آهن اسفنجی و چدن در سال گذشته ۲۸٫۲ میلیون تن بود، در حالی که تولید عملی در سال ۹۵ به رقم ۱۹٫۵ میلیون تن رسید که اختلاف این ۲ رقم ۸٫۷ میلیون تن را نشان می دهد.
ظرفیت اسمی سال ۹۵ آهن اسفنجی ۲۴٫۴ میلیون تن بود، در حالی که تولید عملی در این سال ۱۷٫۲ میلیون تن محقق شد.
علاوه براین ظرفیت اسمی چدن هم در سال گذشته ۳٫۷۵ میلیون تن بود که تولید عملی ۲٫۲۳ میلیون تن صورت گرفت.

به گزارش ایرنا انجمن جهانی فولاد در گزارش خود به مناسبت پایان سال ۲۰۱۷ ( دهم دیماه ۹۶ ) بررسی عملکرد ۶۶ کشور عضو نشان می دهد در سال ۲۰۱۷ کشور چین به عنوان بزرگترین تولید کننده فولاد خام رقم ۸۳۱٫۷ میلیون تن را ثبت کرد و جمهوری اسلامی ایران هم تولید ۲۱٫۷ میلیون تنی را به خود اختصاص داد که از رتبه چهاردهم به سیزدهم جهان ارتقا پیدا کرد.

** اختلاف بین ظرفیت و تولید فولاد خام
برپایه آمار رسمی ظرفیت اسمی تولید فولاد خام کشور در سال ۹۵ بالغ بر ۲۹٫۸ میلیون تن بود که تولید عملی به رقم ۱۸٫۵ میلیون تن رسید و اختلاف ۱۱٫۳ میلیون تنی را نشان می دهد.

** ظرفیت ۳۶٫۸ میلیون تنی مقاطع
براساس آمار مندرج در طرح جامع فولاد مجموع ظرفیت اسمی سال گذشته برای تولید ورق، تیرآهن، میلگرد، نبشی، تسمه، ناودانی و سایر به رقم ۳۶٫۸ میلیون تن رسید که از بین این اقلام میلگرد با رقم ۲۱٫۶ میلیون تن سهم ۵۸٫۶ درصدی را به خود اختصاص داده است.
همچنین ورق ۱۰٫۵ میلیون تن، تیرآهن ۲٫۸۹ و نبشی، تسمه، ناودانی و سایر ۱٫۸۶ میلیون تن ظرفیت اسمی در سال ۹۵ داشتند.

** کل تولید مقاطع ۱۸٫۱ میلیون تن
برابر آمار انجمن تولید کنندگان فولاد ایران، سال گذشته کل تولید تیرآهن، میلگرد، ورق گرم، ورق سرد، ورق پوششدار و سایر محصولات فولادی به رقم ۱۸ میلیون و ۱۵۱ هزار تن رسید.

** آمار تولید محصولات فولادی
داده های طرح جامع فولاد نشان می دهد پارسال مجموع ورق فولادی و مقاطع فولادی تولیدی به رقم ۱۵٫۸ میلیون تن رسید که از این رقم ورق فولادی ۷٫۱ و مقاطع فولادی ۸٫۶ میلیون تن سهم داشتند.

** ضرورت های ظرفیت سازی تا ۱۴۰۴
مجریان صنعت فولاد کشور براین باورند که تا افق ۱۴۰۴ ظرفیت فولاد ایران به رقم ۵۵ میلیون تن پیش بینی شده، دست پیدا خواهد کرد، زیرا اکنون ۳۱٫۶ میلیون تن ظرفیت نصب شده وجود دارد و ۲۳٫۴ میلیون تن هم ظرفیت مجموع پروژه های دردست اجراست.
بنابراین نیاز است کمبود های زنجیره تولید تا افق چشم انداز تکمیل شود، سنگ آهن به میزان ۲۴ میلیون تن، کنسانتره ۱۳٫۷ میلیون تن و گندله ۱٫۸ میلیون تن است .

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=16543

برچسب ها

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.