• امروز : جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Friday - 29 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 0
20

شرایط نابرابر اقتصادی مسیراستان کرمانشاه را به سمت رانت برده است

  • کد خبر : 11631
  • ۰۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۵:۳۰
شرایط نابرابر اقتصادی مسیراستان کرمانشاه را به سمت رانت برده است

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کریم خان امروز پنجشنبه در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، این استان را از موقعیت ویژه ای جهت مبادلات تجاری معرفی کرد و اظهار داشت: ما باید لطمات اقتصادی را که استان در طول جنگ تحمیلی متحمل […]

به گزارش خبرنگار مهر، بابک کریم خان امروز پنجشنبه در اجلاسیه رؤسای خانه‌های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور که در محل اتاق بازرگانی استان کرمانشاه برگزار شد، این استان را از موقعیت ویژه ای جهت مبادلات تجاری معرفی کرد و اظهار داشت: ما باید لطمات اقتصادی را که استان در طول جنگ تحمیلی متحمل شده است با درآمد حاصل از تجارت و صادرات جبران کنیم.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه یادآور شد: متاسفانه از یک طرف عملکرد نابجای تجار و صنعتگران در عدم رعایت اصول تجارت و استانداردها و از طرف دیگر زخم های حمایتی و هدایت های حاکمیتی در ایجاد امنیت تجاری، زیرساخت‌های پولی و تسهیلات تعرفه ای به راحتی توسط سایر همسایگان و حتی کشورهای دورتر بازارهای اقتصادی این استان تصاحب می شود.
وی خاطر نشان کرد: سابقه صنعتی این استان به اندازه بسیاری از استانها که شاکله آنها قبل از انقلاب شکل گرفته، نیست. توسعه صنعتی این استان نیز سالها پس از جنگ تحمیلی شروع شده است.
کریمخان صنایع پتروشمی، فولاد، سیمان، صنایع غذایی و خودرویی را در استان بسیار نوپا بیان کرد و گفت: در این راستا در بازار داخلی ناگزیر است با سایر استانها با زیرساخت های قوی تر رقابت کند که این امر شرایط اقتصادی را برای ما سخت و بازار فروش را محدود کرده است.
وی افزود: بر همین اساس مسیر اصلی در استان به سمت رانت کشیده می شود و تحملش برای شرکت های موجود در استان کرمانشاه سخت و نابرابر می شود و گاهی تا مرز ورشکستگی و تعطیلی آنها پیش می رود.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه چکیده ای وضعیت واحدهای صنعتی و تجاری استان را بیان کرد و افزود: وجود ۳ واحد پتروشیمی با ورودی نفت سفید، گاز طبیعی و … از جمله این پتانسیل ها است و ظرفیت یک میلیون تن صادرات را دارند.
کریم خان در ادامه بیان داشت: همچنین ۲ کارخانه سیمان با ظرفیت ۳.۶میلیون تن در سال، ۳ شرکت کاشی و سرامیک با ظرفیت تولید ۲۴ متر مربع، یک واحد چینی بهداشتی با ظرفیت ۳۶ هزار تن و یک کارخانه گچ، در بخش صنایع معدنی در استان احداث شده است.
به گفته وی، ۱۰ خانه لبنی با ظرفیت سالانه تولید ۴۵۰ هزار تن، ۱۷ کارخانه آرد با ظرفیت ۳۸۰ هزار تن و ۲ کارخانه قند با ۱۲۰ هزار تن و … از جمله صنایع غذایی و دارویی بوده که به بهره برداری رسیده است.
عضو هیات مدیره خانه صنعت و معدن استان کرمانشاه ادامه داد: تمایل به خرید خودرو باعث شد تا از دهها واحد قطعه سازی ۵ واحد قطعه سازی در سالجاری به این استان اختصاص داده شود تا در زنجیره تامین شرکت های ایران خودرو و سایپا قرار بگیرد.
وی اذعان داشت: ایران خودروی کرمانشاه با ظرفیت مونتاژ سالانه ۳۰ هزار خودرو در سالجاری تاسیس شد که در چشم انداز توسعه تولید ۱۰۰ هزار خودرو را هدف گذاری کرده است.
کریم خان تصریح کرد: وجود ۱۰۰۰ واحد صنعتی با سرمایه گذاری ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان در استان اشتعال ۳۰ هزار نفر را به دنبال داشته است.
وی در پایان گفت: استان ما به دلیل موقعیت سوق الجیشی و بافت فرهنگی در رتبه نوزدهم قرار گرفته است و این به آن معناست که ما هنوز از پتانسیل ها و ظرفیت های خود به درستی استفاده نکردیم لذا جا دارد برای بهبود فضای موجود با هم به مشورت و همدلی بپردازیم.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=11631

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.