• امروز : پنج شنبه - ۳۰ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 18 April - 2024
کل اخبار 7150اخبار امروز : 0
15

سهل آبادي: پروژه ايران هراسي آمريكا محكوم به شكست است/اصفهان گنجينه قصه هاي ناگفته است.

  • کد خبر : 17801
  • ۱۸ فروردین ۱۳۹۷ - ۵:۰۰
سهل آبادي: پروژه ايران هراسي آمريكا محكوم به شكست است/اصفهان گنجينه قصه هاي ناگفته است.

آيين افتتاحيه هفته فرهنگي اصفهان با حضور مقامات فرانسوي،رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران،سفير ايران در فرانسه، شهردار اصفهان و جمعي از ايرانيان مقيم اين كشور عصر ديروز (جمعه) در مجلس ملي فرانسه، برگزار شد. به گزارش باز نيوز رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در آيين گفت:میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است […]

آيين افتتاحيه هفته فرهنگي اصفهان با حضور مقامات فرانسوي،رييس خانه صنعت،معدن و تجارت ايران،سفير ايران در فرانسه، شهردار اصفهان و جمعي از ايرانيان مقيم اين كشور عصر ديروز (جمعه) در مجلس ملي فرانسه، برگزار شد.
به گزارش باز نيوز رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در آيين گفت:میان شهرهای ایران اصفهان همچون جواهری است که با وجود نوسانات تاریخی و گذر قرنها هنوز درخشش و شکوه خود را حفظ کرده است.این شهر آنچنان شاداب است که گویی امروز زندگی را شروع کرده و با وجود این آنچنان اصیل است که گویی همیشه وجود داشته است.
فرهنگ غنی و طبیعت زیبای اصفهان چنان با یکدیگر سازگارند که به نظر می رسد هر یک بازتاب دیگری است. اصفهان تجلی کاملی از فرهنگ ایرانی-اسلامی می باشد.
اصفهان با وجود تاریخچه ی قدیمی و آثار باستانی فراوان آن یکی از شهرهای نمونه جهان می باشد.
براساس نوشته نویسنده فرانسوی ، آندره مالراکس ، فقط فلورنس و پکینگ با اصفهان قابل مقایسه می باشند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان افزود:آثار تاریخی اصفهان شامل مجموعه ای از بهترین نمونه های گونه های متنوع از معماری ایرانی در هزار سال پیش و بیشتر می باشد. کیفیت و کمیت اینگونه کارهای هنری بسیار است و شاهکارهای هنری معماری ایرانی پس از اسلام می باشد.
در میان آثار تاریخی اصفهان می توان انواع گوناگونی از گنبدها ، کاشی کاری ها ، گچ کاری ها ، دیوارنگاری ها ، و خطاطی ها را به بهترین وجه خود مشاهده کرد.کارهایی که اعتقاد مذهبی پدید آوردندگان خود را آشکار می کنند و به طرز چشمگیری بیننده ی خود را مجذوب می کنند که گویی بیننده به زمان و احساسات پدید آورنده کشیده می شود ، در دنیایی که سرشار از نور و لطافت است.گويي فرشتگاني از آسمان به زمين آمده و اين آثار بديع را نگار گري كرده اند.
سهل آبادي افزود:هنرمندان معاصر اصفهان ابداعات جدیدی را در سالهای اخیر در زمینه ی نقاشی مینیاتور ، کاشی کاری و کنده کاری انجام داده اند . اصفهان همچنین سنت موسیقی دیرینه ای دارد. امروزه عالمان موسیقی در موسیقی ایرانی به لهجه اصفهانی صحبت می کنند.
اصفهان در دهه های اخیر پیشرفت چشمگیری داشته است. اصفهان چهره ای از یک شهر مدرن را با افزایش جمعیت ، گسترش مناطق و خیابان های جدید ، ساختمانها و کارخانه ها کسب کرده است.
رييس خانه صنعت، معدن و تجارت ايران در بخش ديگري از سخنان خود با اشاره به وضعيت مناسبات بين المللي كشورمان افزود:دیپلماسی فعال و پویای ایران در سطوح مختلف نه تنها شمشیر دشمنان را کند کرده بلکه جایگاه جمهوری اسلامی را در مجامع و گروه بندی های بین المللی ارتقا داده است. در فضای پسابرجام و به دنبال ترددهای دیپلماتیک فراوان، صدها توافق بین ایران و کشورهای مختلف از اقصی نقاط جهان از امضا گذشت که بسیاری از سندهای همکاری در حال عملیاتی شدن است.
وي ادامه داد: با تدبير مدبرانه رهبر معظم انقلاب و برنامه ريزي و تلاش موفق دولت، تبليغات رييس جمهور آمريكا براي بازگردانندن موج ايران هراسي در منطقه و جهان با شكست مواجه شده است و سفر هيات هاي مختلف اقتصادي و فرهنگي به ايران و برگزاري اين چنين نشست هاي نشان از تغيير معادلات بين المللي و منطقه اي به نفع كشورمان دارد.
سهل آبادي افزود:بررسی پیشینه تحولات و روابط میان ایران و فرانسه نشان می دهد که این دو کشور در بسیاری از فرازهای تاریخی از سطح تعاملات بالایی برخوردار بوده اند.حضور کوتاه مدت امام خمینی (ره) در فرانسه و برخورد مثبت این کشور با جریان انقلاب باعث بهبود جایگاه فرانسه در افکار عمومی ایرانیان شد و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی تبادلات علمی، فرهنگی و تجاری این دو کشور فزونی یافت. برجام و برداشته شدن تحریم های غیرعادلانه علیه ایران، مسیر دیپلماسی و تعامل را پیش روی کشورهای گوناگون از جمله فرانسه گشوده است و اميدواريم دولت و فعالان اقتصادي اين كشور از فضاي ايجاد شده در جهت منافع دو كشور استفاده مطلوب نمايند.
رييس اتاق بازرگاني اصفهان با قدرداني از فعاليت هاي صورت پذيرفته براي برگزاري هفته فرهنگي اصفهان گفت: به پاريس آمده ام تا ضمن شركت در اين آيين باشكوه و ابلاغ آمادگي فعالان اقتصادي ايران براي افزايش مبادلات اقتصادي و تجاري بين دو كشور ، فرصت هاي سرمايه گذاري اصفهان را در كانون كارفرمايان فرانسه(MEDEF) براي تجار، توليد كنندگان و بازرگانان فرانسوي تبيين نمايم و اميدوارم اين نشست، زمينه ساز افزايش سطح روابط اقتصادي و فرهنگي دو كشور گردد.
گفتني است هفته فرهنگی اصفهان توسط شورای ایرانی-فرانسوی CIF با همکاری اتاق بازرگاني و اصفهان، انجمن دوستی ایران و فرانسه، نماینده جمهوری اسلامی ایران در یونسکو، رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در فرانسه، شهرداري و دفترنمایندگی وزارت امور خارجه در اصفهان برنامه ریزی و در شهر پاريس در حال برگزاري می باشد.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=17801

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.