• امروز : پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳
  • برابر با : Thursday - 28 March - 2024
کل اخبار 7138اخبار امروز : 1
19

رشد تجارت جهانی شتاب می‌گیرد

  • کد خبر : 12424
  • ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۵:۵۷
رشد تجارت جهانی شتاب می‌گیرد

سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعلام اینکه تجارت جهانی بهبود قوی پیدا کرده اما ریسک‌های متوجه آن به قوت خود باقی مانده است، از رشد بالاتر تجارت در سال میلادی جاری خبر داد. به گزارش بازنيوز از ایسنا، این نهاد جهانی انتظار دارد تجارت جهانی با تسریع رشد اقتصادی و تقاضای واردات رو به رشد […]

سازمان جهانی تجارت (WTO) با اعلام اینکه تجارت جهانی بهبود قوی پیدا کرده اما ریسک‌های متوجه آن به قوت خود باقی مانده است، از رشد بالاتر تجارت در سال میلادی جاری خبر داد.
به گزارش بازنيوز از ایسنا، این نهاد جهانی انتظار دارد تجارت جهانی با تسریع رشد اقتصادی و تقاضای واردات رو به رشد در چین و آمریکا، ۳.۶ درصد در سال ۲۰۱۷ رشد کند که در مقایسه با نرخ ۱.۳ درصد در سال گذشته بالاتر است. پیش بینی جدید در مقایسه با برآوردی که این سازمان در آوریل داشت، بهبود قابل توجهی نشان می‌دهد.

سازمان جهانی تجارت در آوریل پیش بینی کرده بود رشد تجارت جهانی به دلیل ابهام اقتصادی و سیاسی بالا، ۲.۴ درصد در سال ۲۰۱۷ خواهد بود.

روبرتو آزودو، مدیر کل سازمان جهانی تجارت در بیانیه‌ای اعلام کرد: دورنمای بهبود یافته برای تجارت خبر خوبی است، اما ریسک‌های شایان توجهی که اقتصاد جهان را تهدید می‌کنند، به قوت خود باقی مانده و ممکن است به راحتی احیای تجارت را تضعیف کنند.

بر اساس گزارش رویترز، این ریسک‌ها شامل احتمال بدل شدن لحن حمایت‌گرایی به اقدامات محدود کننده تجاری، رشد نگران‌کننده تنش‌های ژئوپلتیکی جهانی و آسیب‌های اقتصادی فزاینده ناشی از بلایای طبیعی است.

با این‌ همه رشد تجارت در سراسر مناطق جهان i همگام شده که ممکن است روند کنونی را تقویت کند. روند رشد سریع‌تر تجارت جهانی در سال ۲۰۱۷ به دنبال یک سال بسیار ضعیف صورت می‌گیرد، اما بعید است در سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند، زیرا انتظار می‌رود سیاست پولی آمریکا و منطقه‌ای یورو تحکیم شود و چین برای جلوگیری از داغی بیش از حد اقتصاد، خود روند اعتباردهی را محدود کند.

لینک کوتاه : https://www.iranhim.ir/?p=12424

ثبت دیدگاه

مجموع دیدگاهها : 0در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : 0
قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.